De dominee kan idd op zondag anders zijn dan op de dinsdag dat hij zijn preek schrijft. Maar de Heilige Geest die de dominee bij staat, inspireert, zijn pen bestuurt is gelukkig elke dag hetzelfde! Die zegt op zondag geen woord anders dan op dinsdag. (hierbij moet ik denken aan een preek van Prof. W.H. Velema. Een begenadigde man en prediker, vol vuur voor God. Hij vertelde altijd op maandag de preken voor de volgende zondag te schrijven. Zodat hij nog een hele week had om de preek voor God neer te leggen, eventueel dingen dieper te bestuderen en te overdenken).
Beste Schepje, ik snap nog steeds werkelijk niet waar jij je beweringen op baseert. Maar misschien snapt TK je inmiddels en kan hij het mij wel uitleggen.
Ik zit wekelijks onder gereformeerde-bevindelijke predeking, maar deze predikers zullen ten stelligste ontkennen wat beweert. God zij dank zijn 'mijn' predikanten, predikanten die studeren. En doordat zij op alle mogelijke manieren de tekst doorgraven en uitgraven word ik rijkelijk gevoed. Daarnaast ben ik ontzettend blij dat ze niet prat gaan op vage termen als 'oude waarheid' en dergelijke, en personen als Brakel verheerlijken (en wees gerust: ze wijzen mij wel met veel plezier op zijn pennevruchten). Maar verkondigen zij een waarheid die elke dag net zo jong & fris als eeuwenoud is.