Ik heb het zindelijkheidspakket van Kaatje Katoen gekocht. Daarnaast nog 10 gewone hydrofiele luiers bij de Hema. Dochterlief krijgt ze sinds vorige week thuis aan. De dag bij de oppas en 's nachts niet. Het kan ook best wel even duren voor het gaat werken qua 'ik merk dat ik plas'. Soms zegt ze ineens 'ik moet plassen' en zit het al in de luier of lukt het net wel/niet. Ontlasting zit netjes in de luier, tenzij ze bv onder de douche staat. Dan wil ze het niet 'zomaar' doen en wil ze op het potje. Maar goed. Er hangt nu een stickerkaart en we gaan vanaf morgen aan het werk;-) Ik denk dat ik haar ieder half uur/uur even op het potje zet. Heb al wel besloten dat als ze in augustus nog niet zindelijk is, ik voor de 5 dagen iedere keer op het potje met een minuut langer er tussen (vanaf 10 minuten) ga proberen.
Wij hebben nog gelachen afgelopen week.
We waren in hotel in Duitsland. Anna Sofie lag op onze kamer te slapen (dachten we) en wij zaten in de zelfde gang op andere kamer spel te doen.
Ging de telefoon op die kamer. We namen op 'naam' bleef even stil. Vroeg degene die opnam 'met wie spreek ik'. Antwoord: 'met Anna Sofie, 21 of 22'
Echt, onze mond viel open van verbazing. Manlief rende direct naar onze kamer.
Stond dochterlief met de telefoon in de hand....
Wat was er gebeur: haar bedje stond naast een bank, heeft ze zich op laten vallen, de babyfoon uitgedaan en is gaan bellen. Ze wist dat de twee andere kamers van de mensen die bij ons waren 22 en 21 waren, w.s. heeft ze dat geprobeerd. Want ze had vanaf onze telefoon alleen naar 21 (was niemand) en 22 gebeld. Goed.... We stonden echt heel raar te kijken.
Avond erna babyfoon hoog op de kast, bedje midden in de kamer. (want dan klimt ze er niet uit) En vaak controle... Maar ze lag lekker te slapen.
En... we gingen bestellen in het restaurant. Ze mag altijd zelf haar drinken bestellen en de rest doen wij. Was ze dus aan de beurt. Zegt ze 'appelsap en ook patat met vlees, en ook lekker ijsje met fruit'. Wij lagen dus echt helemaal in de deuk. Ze kreeg het netjes van de ober en ze kreeg het ijs van 'het huis' omdat ze het zo leuk vonden.
Goed... we gaan dus merken dat dochterlief (nu 2,5) echt groot gaat worden!
Wat trouwens irritant is: de laatste 2 weken schreeuwt ze soms als we niet direct luisteren of als ze haar zin niet krijgt... We hebben maar besloten haar de komende weken streng aan te pakken en schreeuwen te negeren.. Wie heeft ervaring
](./images/smilies/eusa_wall.gif)