Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 05 mei 2011 21:04

@Parkiet vervelend dat je nog niet bevallen bent.. succes! Wanneer moet je weer voor controle naar de verloskundige?
Ik ben ook écht niet blij met de komende warmte. Maar ja, niets aan te doen. Kan normaal al niet goed tegen de warmte, dus dat is nu nog een tikkeltje erger ;-)
Op 't strand liggen zou ik al niet redden vanwege alle toiletbezoekjes. :mrgreen:
Ben ook wel bang voor zwangerschapsmasker, dus vandaag maar even factor 40 gehaald, want een bruin tintje vind ik niet verkeerd op zich ;-).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2011 21:14

tjonge, Parkiet je loopt nog rond dus? Ach, tot de 42 noemen ze nog 'op tijd' he, maar je rekent toch vaak wel met 40 weken, en hoopt niet echt op 42 denk ik. Sterkte met de allerlaatste loodjes!
Liefie, welkom terug :D Fijn dat alles goed is gegaan!
En over het indalen, hier lag Jurian al best snel ingedaald, maar dit bleek met 39 weken en 3 dagen ofzo niet meer zo te zijn. De vk vond dat heel vreemd, niet dat hij niet ingedaald was, maar wel omdat het eerder wel zo was geweest. En vliezen breken gebeurd bij 1 op de 10 ofzo hoor, dus die kans is wel klein. Jurian was echt een wonderkindje, want het begon hier dus wel met vliezen breken en op de uitgerekende datum :D Ik ga er nu maar weer voor, want het lijkt me heel apart om te beginnen met weeen, dan moet je gaan timen enzo, dat heb ik toen helemaal niet hoeven doen, omdat het nogal duidelijk was dat de bevalling begonnen was :D

Jannoek ook nog niks, ook maar hopen dat het niet te lang meer duurt joh! Je hebt nog geen idee wat de bedoeling nu is toch? of ze het eerder halen ofzo?

Ik merk nu opeens wel dat ik richting hoogzwanger ga, opeens krijg ik meer pijntjes enzo. Ik heb dan ook vandaag op mijn knieen uitgebreid de keukenvloervoegen lopen schrobben, maar zoals ik me verder voel dacht ik dat dat prima kon, maar aan mijn zere gat en rug te merken is dat toch niet meer zo geschikt voor deze termijn :mrgreen: Al gaat het niet nog steeds best. Moet er niet aan denken om over een week al met verlof te gaan, al is het ook wel weer een beetje fijn om te bedenken dat het nu over 2,5 weken is, omdat ik dan lekker mijn lijstje met klusjes af kan werken.

Hopelijk morgen goed nieuws van Parkiet! :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mei 2011 21:17

't schiet bij jou ook echt al op MissF! fijn dat je je nog goed voelt! En wel logisch denk ik dat het nu wat zwaarder begint te worden? ;-)
Beseft Jurian het een beetje?

Ik weet inderdaad nog niks verder, hopelijk maandag meer. In m'n omgeving denkt overigens iedereen dat ik a.s. zondag ga bevallen, dus we wachten af. :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 mei 2011 01:40

Het wordt spannend.hier! Succes dames..!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 mei 2011 07:19

Dankje AG! Hoe gaat t met jou en de dames?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 mei 2011 09:15

Goed hoor! Lekker rustig meissie is het, echt genieten, vooral nu het drinken goed gaat.

Lijkt alweer zolang geleden dat ik zwanger was. :)
Tijd gaat ook wel hard hoor, ze is alweer 3 weken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mei 2011 10:05

spannend jannoek, zondag zou wel leuk zijn! Je kijkt er nu ook wel naar uit hé, dat het allemaal achter de rug is?

Parkiet: hopelijk komt de kleine snel nu, je zult het ook wel een beetje 'zat' zijn misschien? Je kijkt uit naar een datum en natuurlijk weet je dat het ook later kan gebeuren, maar toch ergens hou je je eraan vast, ik tenminste wel :)

MissF: ik ben dan nog niet zo ver als jou, maar ik begin het ook echt te merken, zere bekken, echt een buik die in de weg zit op mn werk met bukken en traplopen.... maar verder mag ik nog niet klagen. Stond dinsdagavond nog op een trap het plafond van de babykamer te soppen en heb geholpen met het erin zetten van het plafond. Vind het allemaal erg leuk maar merk wel dat het eigenlijk 'te laat' is om nu nog zoveel overhoop te halen. Maargoed, ik moet nog 10 weken :wink: dus we gaan in een rustig tempo verder.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2011 10:08

Ik zat hier net even te rekenen. Ik hoef nog maar 2 dagen te werken (in de twee weken voor onze vakantie). Dan heb ik 4 weken vakantie en dan nog 6 weken werken (2 dagen per week ongeveer) en dan ga ik al met verlof.

@Lammetje, heerlijk is dat he. Maar je komt er meestal na die tijd achter dat je iets te veel gedaan heb.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 mei 2011 10:23

Bij jou schiet het ook echt al op lammetje!
En Evelien, heerlijk he, als je verlof steeds dichterbij komt! :-oo

Ik had vanmorgen heel erg nesteldrang, haha! Heb het hele huis al overhoop gehaald vanmorgen, nu even tijd om uit te puffen. Zometeen nog even dweilen en dan ben ik helemaal klaar voor deze week. :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2011 10:55

Grappig is dat om te lezen hoe ver iedereen is en welke klachten er zijn.
Verlof is bij mij nog heeeeel ver weg, nog niet eens uitgerekend wanneer ik ga, maar merk nu al dat het veel sneller gaat voor mn gevoel. Ach en zoveel hoeft er niet te gebeuren. Wieg omlaag. C naar een andere kamer mte haar bed en kamertje is klaar :mrgreen: Beddegoed ligt eigenlijk nog wel schoon in de commode, weet niet of ik dat wel ga wassen. Doos met jongenskleding/meidenkleding omlaag en klaar ben ik. Al vermoed ik dat straks de nesteldrang wel meer toe zal slaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2011 10:59

haha... tsja hier is het de 1e dus we moeten wel wat aanschaffen :wink: . En m'n verlof gaat iets eerder in dan gepland ivm de vakantie van m'n gastgezin. En aangezien m'n oppasmeisje 4 hoopt te worden en naar school gaat. Ik vindt het best wel relaxed.
Na onze vakantie (en in de laatste week van onze vakantie) gaan we maar eens op zoek naar wat meubeltjes.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mei 2011 11:47

@MissF Wil jij thuis bevallen of ga je weer naar het ziekenhuis? Je verlof gaat lekker opschieten ik heb mijn eerste weekje er bijna opzitten maar heb het idee dat ik maandag gewoon weer aan het werk moet zo apart. Wil ook heel de tijd inloggen om te kijken welke route ik moet rijden :oops:
Blijf je 24 uur werken na je bevalling?

@Evelien Dat is niet veel werken meer voor jou lekker hoor ga je na de bevalling nog werken of blijf je lekker thuis?

@AG fijn dat het zo goed gaat en dat je een rustig meisje hebt. Gaat de borstvoeding goed?

@AJL Wel fijn dat je niet zoveel hoeft te doen voordat de kleine komt volgens mij heb je het al druk zat met gezin en werken. Ben jij nu 3 maanden ongeveer?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2011 14:06

Ja, ik weet het, wie kijkt er nou op de website van de DailyMail =;
Maar... tijdens mijn dalijkse rondje buitenlandse kranten, viel mijn oog toch op dit artikel. Weer zo'n verhaal. Hoe bizar :shock:

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... BIRTH.html
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2011 14:44

Ooh wat apart he! Lijkt me toch echt niet fijn, zo onvoorbereid allemaal.

Liefie, ik blijf wel 24 uur werken, en daarnaast officieel 12 uur per week studeren, maar volgens mijn vader die daar docent is valt die 12 uur wel mee, en is het met minder ook te doen. Wel eens in de 2 a 3 weken een uurtje of 8 naar school.
Lekker genieten he van je verlof :D
Ik heb nog niet echt zin in zo'n lange tijd verlof, maar wel in een vakantie ofzo. Meestal heb ik tussen januari en juni wel een keer een weekje vrij of bijvoorbeeld alleen op zondag dienst en dan de week erna op maandag weer, zodat ik een week vrij ben, maar nu sta ik steeds ook in de vakanties ingepland. Heb ik zelf gedaan hoor, en wilde ik ook zodat ik niet met minuren kom te zitten en dus alsnog korter verlof heb. maar het voelt wel alsof ik aan een weekje vakantie toe ben. Maargoed, nog 7 diensten en een roosterdienst, dan zit het er voorlopig op :D En dan duimen voor enorm lekker weer want ik wil wel elke dag lekker in de zon kunnen doorbrengen natuurlijk :mrgreen:

En ik wil trouwens wel het liefst gewoon thuis bevallen. Na Jurians geboorte in het zkh heb ik gezegd dat het prima zou zijn als dat nog een keer gebeurd, maar eigenlijk ben ik nu zover dat ik dat toch echt niet wil. Al weet ik van mezelf wel dat het wel moet, het ook best is. Gelukkig is het de tweede, en dan is de kans op een thuisbevalling volgens mij wel groter. Dus we zien het wel. In ieder geval wel zorgen dat alles in principe klaar ligt voor een thuisbevalling, maar zover is het nog niet :D

Ondertussen ook nog steed spannend voor Parkiet en Jannoek denk ik...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 mei 2011 17:58

Hier is nog steeds niks aan de hand :)
Heb vandaag echt een topdag! Hele huis schoongemaakt en mn ouders kwamen nog langs, dus nog even gewinkeld zelfs. :)

Hoorde alleen dat t morgen 28 graden wordt, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan... ;)

zo'n verhaal vind ik altijd zo apart! Ik lan me niet voorstellen dat je niets voelt bijvoorbeeld. Maar het komt vakervoor, dus het zal wel zo zijn ;)

Heerlijk missf dat het zo opschiet!

Terug naar “Archief”