Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor parkiet » 04 mei 2011 21:32

Jannoek, dat is even schrikken!

Maarre, ik ben er nog hoor, en beeb heb ik nog gewoon bij me... vandaag bijna de hele dag een harde buik gehad, en beeb ook niet zo gevoeld, hoop dat ie morgen actiever is, vind dat maar niets...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mei 2011 21:55

Jannoek schreef:Dat is inderdaad klein lechat! Hoe lang was ze zwanger?

Ze moest nog 3 of 4 weken tot haar zwangerschapsverlof. (ben niet goed in die berekeningen :P)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2011 18:51

Wij zijn ook weer in het land met de baby nog netjes in mijn buik :lol: Heerlijke vakantie gehad die ik niet graag had willen missen. Reis ging super goed zowel heen als terug. We hebben veel door dorpjes stadjes gelopen en erg veel lol gehad met heel de familie (en vooral ook veel lekker eten en drinken) Voor mij jammer genoeg niet erg veel franse kaasjes maar goed dat mocht de pret niet drukken.

Vanmiddag nog even bij de verloskundige langs geweest en de kleine blijkt helemaal niet meer in mijn bekken te liggen :shock:
Moet morgen direct voor een echo bellen en dan zo snel mogelijk langs voor een liggings echo en ook nog even voor een groei echo (zei vind de kleine niet groot aanvoelen maar gewoon normaal maar ze zei ook laat ze het nog maar een keer opmeten)
Bloeddruk was weer netjes 120/80.

@VPK Je buik begint ook al mooi te groeien!

@Jannoek dat is even schrikken maar gelukkig niks aan de hand.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2011 18:59

@liefie, welkom terug. Spannend dat je moet bellen voor een liggingsecho.

Hier vollop beweging in m'n buik. :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2011 19:12

@Evelien Wat leuk dat je zoveel beweging al voelt kan je man het ook al voelen of niet? Hier ook een erg beweeglijk kindje maar niet veel geschop meer van links naar recht geschuif met zijn billen en voel regelmatig een been langs mijn arm wrijven schrik er soms echt van :lol:
Is de vermoeidheid al wat minder?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mei 2011 19:18

Oei, spannend liefie! Was jullie ukkie nog niet helemaal ingedaald dus?
Bij mij was dat een paar weken geleden, toen zat ukkie wel in m'n bekken, maar wel beweeglijk, de gyn zei toen dat de baby dan nog wel weer uit je bekken kan..
Hopen dat 'ie wel goed ligt en niet in stuit! Of zouden ze dat nu nog kunnen draaien...?

Hier nog steeds alles rustig, al is ukkie gelukkig weer gewoon aan t bewegen! Bewegen wordt wel steeds minder, in vergelijking bijv. met vorige week. Komt waarschijnlijk omdat hij/zij niet zoveel ruimte meer heeft ;-) Dat bleek in elk geval gisteren bij de echo.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2011 19:20

Nee, manlief kan het nog niet voelen en als ik m'n handen op m'n buik leg voel ik het ook niet hoor. Maar ik ga er ook niet voor liggen ofzo en m'n handen erop leggen. :oops: . En die vermoeidheid is er helaas nog steeds. Best wel vervelend.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2011 19:38

@Jannoek Ik had eigenlijk wel verwacht dat je bevallen was :wink: Maar alles voor de rest nog rustig kun je het nog volhouden of wordt het nu wel erg zwaar?
De kleine ligt niet in stuit dat kunnen ze gewoon voelen maar volgens mij kijken ze gewoon of het dan wel ingedaald is of zo (heb het eigenlijk niet gevraagd haha) Weet alleen dat ik gelijk plat moet als de vliezen breken omdat anders de navelstreng eruit kan zakken en dat is erg gevaarlijk voor de kleine.
Vorige week zat de kleine wel diep in mijn bekken toen was het ook echt niet lekker toen ze voelde en nu deed het geen pijn omdat er niks zat.

Ruimte wordt inderdaad kleiner en dat zal bij jou helemaal zo zijn omdat je een groot kindje verwacht.
Sterkte met de laatste loodjes!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mei 2011 19:45

Dat voelen is inderdaad niet grappig... Schrok er de eerste keer echt van omdat het zo pijnlijk was. :lol:
Bij een eerste moet het voor week 38 ingedaald zijn, toch? Dan heb je nog een week ;-)
Maar wel goed dat je dat weet, voor 't geval de vliezen nu al breken...
Spannend! Hopen dat jullie ukkie weer lekker gaat zakken in je bekken ;-)

Hier nog steeds rustig dus... Ben het inmiddels best zat. :-oo Maar het is nog zo rustig dat ik er inmiddels maar vanuit ga dat het nog 3 weken gaat duren ;-)
Ergens tussen nu en 3 weken zal het wel worden. :)
M'n energie is gewoon op, heel irritant! Na het douchen moet ik eerst even gaan liggen voor ik energie heb om me aan te kleden :-oo Na het aankleden eerst weer even rust voor ik me opmaak enzovoort. Gelukkig heb ik er alle tijd voor, dus ik verveel me wat dat betreft nog niet ;-).
We wachten gespannen af!

@Evelien Geniet maar lekker van het getrap! Ik vond het ook zo bijzonder toen manlief voor de eerste keer ons ukkie voelde trappen. Hij ook overigens :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2011 19:52

Vorige week deed het echt pijn toen ze voelde maar nu niet dus denk dat de kleine gewoon weer terug naar boven ligt.
Eigenlijk willen ze graag dat de kleine bij 37 weken netjes ingedaald ligt maar ja je zal maar een eigenwijs kind hebben :lol:
We zien het volgende week wel op de echo maar hoop wel dat hij dan ingedaald is vind ik toch een fijner idee voor als de vliezen breken.

Balen dat je zo weinig energie hebt maar jou hb was toch ook aan de lage kant? Die van mij is vrij hoog denk dat dat veel verschil maakt want ik heb nog steeds energie voor 10.
Maar wat je zegt je hebt tijd zat om alles op het gemak te doen al ga je denk ik niet veel de deur meer uit dan als je je zo moe voelt?

Evelien zal echt niet zo lang meer duren hoor voor je man het kan voelen mijn man voelde het tussen de 19de en 20ste week en mijn placenta ligt aan de voorkant.
Het is wel erg speciaal gevoel als je man het ook kan voelen wordt het ook wat echter.
Volgende week hebben jullie de 20 weken echo zeker?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mei 2011 19:57

Dan heeft jullie uk nog 2 dagen, toch? :mrgreen:
Hoop met je mee dat 'hij' snel weer indaalt!

Mijn hb is inderdaad wat laag, daar zal het misschien inderdaad wel te maken hebben...
Ben vandaag nog wel meegeweest met manlief boodschappen doen, van thuis zitten word je ook niet veel vrolijker ;-). Verder nog bij vrienden geweest en er kwam nog een vriendin eten vanavond.
Ik probeer er nog wel wat van te maken ;-)

@ Parkiet hoop dat het goed met je gaat! Dat je óf jullie ukkie weer beter voelt, óf dat je hem of haar zelfs al in je handen hebt...!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2011 20:04

Zaterdag ben ik volgens mijn eigen berekening 37 weken maar maandag pas volgens die van de VK dus die houden we maar aan :wink:
Ik zit nu alleen wel te denken over zaterdag dan gaan we nog een dagje heerlijk aan het strand liggen dan hoop ik niet dat mijn vliezen breken zie het al helemaal voor me :lol:
Maar goed volgens mijn gevoel ga ik binnen nu en 3 weken echt nog niet bevallen en ga ook zeker niet thuis blijven want dan duren de weken wel erg lang voor mij en daar heb ik geen geduld voor :oops:

Hopelijk ga jij niet overtijd lopen want dat lijkt mij erg vervelend als je je niet super voelt. En hopelijk kun je nog genieten van de kleine in je buik maar dat zal denk ik wel.
Ben je deze week nog bij de Gyn geweest?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mei 2011 20:10

ah, oké! Hoezo heeft de vk een andere berekening dan jij? Op basis van menstruatie en echo ofzo?
Wat vliezen breken betreft, dat schijnt het vaakst thuis te gebeuren, omdat de omgeving dat het meest relaxt is. ;-)
Maar kan me wel voorstellen dat je dat geen heel lekker gevoel geeft...

Ik moet maandag weer voor controle, want deze week draaien ze maar 3 dagen poli, vandaag en morgen niet ivm bevrijdingsdag en verplichte vrije dag. Heel vaag, maar oké. ;-)
Ze zaten dus een beetje vol... Ben benieuwd wat ze maandag gaan zeggen, dan is het al 39 weken! Ondanks dat ik niet veel meer uitvreet vliegen de dagen stiekem toch voorbij. Gelukkig maar ook! :)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 mei 2011 20:52

Liefie, balen dat je beeb niet meer is ingedaald. Ze willen meestal ook wel graag weten of het allemaal 'past' als t niet 'op tijd' ingedaald is. Als je vliezen op het strand breken, lig je in elk geval al wel. Vind je die warmte nog lekker dan? Ik vind het al helemaal niet tof dat het dit weekend zo warm wordt....

Jannoek, hier wordt het ook wat rustiger van binnen. Vind ik eigenlijk wel prettig, want beeb kon mij behoorlijk zeer doen. Het is nu niet meer té rustig gelukkig!
Ah, jij doet ook lekker niets, heel goed! Ik doe ook niet veel meer hoor, hoewel ik vandaag de wc helemaal heb gedaan en beneden gedweild en nog meer geloof ik. Hoezo nesteldrang... :-oo
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2011 20:56

@Parkiet Jammer dat je nog niet bevallen bent! Afgelopen maandag was je toch uitgerekend? Kun je het nog een beetje volhouden?
Ik kan erg goed tegen de warmte en gelukkig nu nog steeds al nemen we wel een parasol mee hoor en als ik het erg warm krijg duik ik even lekker de zee in om af te koelen komt helemaal goed. In Frankrijk hadden we ook heerlijk warm weer maar heb er geen last van gehad alleen 's avonds wat dikkere enkels maar als dat alles is.

Terug naar “Archief”