Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lock&Stock"
en ik vind het intrigerend dat mensen in iets geloven wat je onmogelijk kan bewijzen.
schaapje schreef:God zelf legt het bewijs in je hart, als je Hem gaat geloven, dan wordt geloven "zeker weten"... maar is moeilijk uit te leggen aan een ongelovige.
Lock&Stock"
Kan je je enigszins voorstellen hoe belachelijk groot dat is, en hoe belachelijk klein wij zijn?
Veel refo's geloven dat de Aarde 6000 jaar geleden is gecreerd en dat het einde der tijden er aan zit te komen. Als dat zo is, waarom is het Universum zo extreem groot, uitgebreid en gevuld?!
schaapje schreef:Sorry dat ik geen afdoende antwoorden kan geven maar zo leeft het in mij.
JHM schreef:denk dat wetenschappers tot aan de dag van de wederopstanding aan het rekenen en puzzelen zijn om de biologische basis van het bewustzijn te verklaren.
JHM schreef:Om on topic te blijven, of God een plan met ons heeft. Ik denk wat eerder al gespost is dat het begrip plan daar misschien te 'beperkt' voor is.
Lock&Stock schreef:En in dat werkelijk enorme heelal is de onderverdeling als volgt;
- Wij wonen op de Aarde, de 3e planeet van onze ster de Zon;
- Onze ster, de Zon, maakt deel uit de Melkweg;
- De Melkweg is een sterrenstelsel, een verzameling van 250 - 400 miljard(!!) andere sterren;
- Overigens: veel van deze andere sterren hebben zelf planeten, in de laatste 10 jaar hebben wij duizenden exo-planeten gevonden
- Maar als je dacht dat we er met de Melkweg al waren dat heb je het goed mis!
- De Melkweg is een relatief klein, gemiddeld, niet bijzonder sterrenstelsel, en naast de Melkweg zijn er nog honderden miljarden andere sterrenstelsels die gemiddeld veel groter zijn dan onze kleine Melkweg met z'n 250 tot 400 miljard sterren.
Simpel gezegd; er zijn meer sterren in het heelal, dan alle zandkorrels van alle stranden van de Aarde bij elkaar opgeteld....
schaapje schreef:Nou ik in ieder geval niet ik heb er zelfs een stapels DVD,s van.
Enorm boeiend vind ik,... word altijd helemaal stil van bewondering.
JHM schreef: ik denk dat wetenschappers tot aan de dag van de wederopstanding aan het rekenen en puzzelen zijn om de biologische basis van het bewustzijn te verklaren.
Lock&Stock schreef: Nou, je zou verrast staan beste JHM. Eén van mijn beste vrienden is neurowetenschapper en de verklaring van het bewustzijn zal niet zo enorm lang op zich laten wachten.
Maar goed, dat zal voor de meest fanatieke gelover natuurlijk niets uit maken
Lock&Stock schreef:Ja inderdaad, toch is het me nog niet helemaal duidelijk. Ik las gisteren nog op CIP een reactie van iemand in de trant van "God leid ons door ons leven en heeft dit alle volledig uitgestippeld", dus zelfs onder Christenen zijn de meningen hierover verdeeld.
Mortlach schreef:Maar wat nou als ze die basis vinden vóór die dag vinden?
JHM schreef:En nu is een 12 jarig hoog begaafde jongen dicht bij om de gehele big bang theorie te ontkrachten. Bron: http://www.scientias.nl/12-jarige-hard-op-weg-om-oerknal-te-weerleggen/28484
JHM schreef:God geeft ons een keuze, daar geloof ik zeker in. Als je oprecht geloof hebt in de zoon Jezus en de vader God, ben ik er van overtuigd dat God je bij zal staan en de weg zal wijzen in het leven.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten