@ AG Ik ben er ook gelijk na de geboorte mee begonnen. Natuurlijk zit er ook wel eens 2,5 uur tussen, maar heel veel korter niet en ik maakte ze ook wakker voor de voeding en liet ze niet liggen. Anders liep mijn schema in de war. Voedingstijden waren. 7.00 /10.00 /13.00/14.00/1700/19.00 en 22.00. Als ze dan s'nachts komen dan zorgde ik dat ik overdag wel weer op die tijden uitkwam. En ik rekte ook de tijden een beetje op een bepaalde leeftijd.
Na een week of 4 liet ik ze s'nachts iets langer mekkeren en dan was het resultaat dat ze na een paar nachten een half uur later kwamen en zo sliepen ze redelijk rap door.....beiden eigenlijk rond de 6 weken.
En ben het verder met Memmem eens. Mijn ervaring is dat als een kind weet dat het op gezette tijden eten krijgt, weten ze ook dat ze er niet om hoeven te huilen. Het komt toch wel.
@ sterretje dat uit een beker kunnen drinken ligt ook aan het kind hoor. Hier kon de oudste met 8 maanden uit een beker drinken
( niet zelfstandig), maar het lekte niet. Hij kon pas vrij laat zijn beker zelf goed vastpakken, maar motorisch duurt het bij hem wat langer. Dochterlief kan het pas redelijk met 14 mnd, terwijl ik ook rond de 8 mnd begonnen ben. Zij houdt nu ook zo al de beker vast.
@ ppm gewone melkprodukten mogen toch pas na 1 jaar?