Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor vpk » 03 mei 2011 12:54

nou parkiet, succes met de laatste loodjes!

vanmorgen maar eens even naar de prenatal geweest. een nieuw matrasje besteld voor in de wieg, wiegdekentje gekocht (stond in de folder in de 'wij jonge ouders', die grijze met sterretjes) en nog een positiejurkje met bolero'tje en 2 hemdjes. het begint een beetje te komen hier, het besef dat ik er eens mee aan de slag moet.. :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 mei 2011 13:18

de foto is een beetje op een rare manier gemaakt, maar de 1e buikfoto. op precies 20 wk:
Afbeelding
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 mei 2011 14:13

ajl schreef:Onze osteopaat behandelt pas na 4 weken. Dan schijnt de baby de bevallingsstress kwijt te zijn. In grote uitzondering wel eens eerder. En inderdaad ik kwam 2x thuis met een slapend kind dat na 1 behandeling ophield met huilen.

Ik zou het wel weten hoor. Dan maar bevallingsstress wat nog niet weg is, liever dan 4 stress-huil-weken. Zou echt een andere osteopaat zoeken. Een baby wat de hele dag door pijn heeft, moet m.i. behandeld worden als een dringend noodgeval.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mei 2011 14:25

Ik ben wat huiverig voor een andere osteopaat. Er schijnen vrij veel charlatans tussen te zitten, sowieso ben ik wat huiverig voor het alternatieve circuit om dezelfde reden ( maar dat zal wel beroepsdeformatie zijn :wink: ) Deze staat vrij goed bekend en werkt met verschillende artsen samen. Dus ik neem liever aan wat hij zegt. En voor 4 weken huilen teken ik hoor! Nu scheelt het wel dat mijn kinderen daarna hun huiltjes ophebben voor het eerste jaar. Na de behandeling huilen ze eigenlijk nooit meer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 mei 2011 18:37

Mooi Parkiet en vpk! Die rok staat leuk :D

Vandaag heb ik dan eindelijk weer eens wat van ons to-do-lijstje gedaan: kleertjes kopen :D De eerste die ik zelf heb gekocht deze zwangerschap :D Wel apart, ik liep in de Name It winkel, en alles wat ik leuk vond dacht ik dat het wel maatje 50 of 56 moest zijn, bleek het minimaal 68 te zijn. Maat 50 is echt enorm klein :shock: Maar wel erg lief allemaal. Helaas hadden ze bij Name It niet echt iets wat ik heel leuk vond in maat 50/56, al vind ik dat merk wel onwijs leuk. Genoeg leuks in Jurians maat, maar die heeft niks nodig helaas. Uiteindelijk ben ik gewoon bij de Hema geslaagd voor maat 50/56 kleertjes. Inclusief minisokjes. heeft het kindje in ieder geval de eerste dagen iets om te dragen.
En de rest koopt mijn moeder volgens mij voor het 10 dagen pakket ;) die had al het een en ander aan kleertjes liggen, en kocht er nu weer wat bij. Dus het kindje heeft het in ieder geval warm straks :D

Hebben jullie trouwens ook zo lekker weinig weerstand? Ik ben in mijn idee amper 2 weken geleden al snotverkouden geweest, tegen het randje van ziek zijn aan, maar het is nu gewoon weer zo. En nu met hoesten en keelpijn erbij. Net niet echt ziek, maar gewoon niet lekker. Irritant hoor, terwijl ik toch zo lekker veel buiten ben, redelijk veel beweeg, gezond eet. Nouja, 't zullen die hormonen wel zijn ;)

Kindje is weer goedgekeurd bij de vk. Lag wel heel laag, maar nog niet ingedaald. Bloeddruk was ietsje hoger dan vorige keren, 130/70, maar perfect voor deze termijn volgens de vk. En ook het sporten mag ik gewoon tot de bevalling doen. alleen maar goed, vond ze, dan floept het kindje er zo uit. of ik haar dan wel even wilde bellen, want ze vond het dan wel fijn als ze er bij was :mrgreen: Zij zei dat sporten allemaal gewoon mag, inclusief springen enzo, als je maar oplet dat als je daarna de hele dag harde buiken hebt, dan moet je wat rustiger aan doen. heerlijk, deze nuchtere vk. Ik hoop dat zij bij mijn bevalling is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 mei 2011 18:41

mooi buikje vpk!

En ajl, gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt ;-)

Ik las dat het komend weekend weer tot 27 graden wordt. Argh. :| Dat hoeft van mij dus echt niet. Maar ja.. :-)
Dan is zowel zwanger zijn als in een kraambed liggen niet echt lekker denk ik, dus maar afwachten wat het dan wordt ;-)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 mei 2011 18:44

@MissF Irritant van je weerstand! Dat had ik in 't begin, tot net over de helft zeg maar... Ik werd er toen helemaal gek van.. Succes dus! Misschien extra vitamine nemen tijdelijk?

Fijn dat het goed is met jullie kindje! En heerlijk inderdaad, zo'n verloskundige ;-)
Ik vind sporten ook nog steeds lekker, alleen doe ik het wel op een traag tempo. 8)
Denk overigens dat vorige week de laatste keer was, deze week kan ik niet, en met 40 weken lijkt het me ook geen feestje ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2011 19:00

@Vpk en Parkiet, mooie foto's.

@MissF, wat heb jij een leuke vk zeg. Heerlijk die opmerking. Ook wel irritant he dat je elke keer tegen een verkoudheid aan zit. blegghh niks aan. Hier al vanaf het begin neuzen die verstopt zitten of lopen. En bloedneus.

@Jannoek, hopen dat je volgende week bevalt en niet in het weekend. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mei 2011 07:59

Ik kreeg net een pakketje van MvM. Een paarse schoudertas.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mei 2011 12:17

Ik hoorde net dat 'n vakgenootje van de beroepsopleiding afgelopen weekend te vroeg is bevallen, haar dochtertje woog bij geboorte 1480 gr en de longen functioneren kennelijk nog niet goed... beiden liggen nu in het ziekenhuis. Wat een zorgen opeens! Donderdag sprak ik haar nog op 'n vergadering, haar zwangerschapsverlof was namelijk nog niet eens ingegaan.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 mei 2011 12:24

Oei, 1480 gram, das nog wel heel klein... Heftig!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 mei 2011 13:12

ajl schreef:Ik ben wat huiverig voor een andere osteopaat. Er schijnen vrij veel charlatans tussen te zitten, sowieso ben ik wat huiverig voor het alternatieve circuit om dezelfde reden ( maar dat zal wel beroepsdeformatie zijn :wink: ) Deze staat vrij goed bekend en werkt met verschillende artsen samen. Dus ik neem liever aan wat hij zegt. En voor 4 weken huilen teken ik hoor! Nu scheelt het wel dat mijn kinderen daarna hun huiltjes ophebben voor het eerste jaar. Na de behandeling huilen ze eigenlijk nooit meer.

Ik hoop voor je dat het deze keer allemaal niet nodig is. d:)b

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 mei 2011 20:44

Dat is inderdaad klein lechat! Hoe lang was ze zwanger?

Ik voelde vandaag heel weinig beweging, belde het ziekenhuis en moest direct langs komen.. Ctg gehad en echo en alles lijlt gelukkig goed! Hele geruststelling :) inmiddels is ukkie weer in beweging gelukkig!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 mei 2011 20:45

Ps van parkiet hebben we vanaf maandag niks meer gelezen hier, ben benieuwd hoe het gaat!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mei 2011 21:02

@Jannoek, oeih dat was wel even schrikken dan. Gelukkig dat alles goed is.

Hier is de kleine ook steeds meer aanwezig. Is echt zoo leuk. :wink:

Terug naar “Archief”