Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 14:24

hahaha juist daarom zou mijn man zoiets kopen.... :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 apr 2011 14:46

Die begrijp ik niet :-k
Omdat het een lelijke auto is ?
Heeft je man geen smaak ?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 apr 2011 15:02

Wat een vraag, "heeft je man geen smaak?"... :wink:

Kirsten, de Auris bevalt dus wel? Ik vind zo'n hybride auto ook wel aantrekkelijk, zeker qua bijtelling...

Over 2 auto's: wij hebben er ook twee. Mijn man werkt weliswaar op loopafstand maar moet wel 2x per week 's avonds naar college in Rotterdam, met het OV is erg omslachtig. En als hij vertrekt ben ik nog niet thuis (en mijn auto dus ook niet). Ik werk weliswaar in onze woonplaats, maar moet regelmatig naar zitting en kan vanwege knieproblemen niet elke dag fietsen. Dus ja, voor ons redenen genoeg om 2 auto's aan te houden.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 apr 2011 15:12

LeChat, wij hebben om die reden ook precies voor de auris gekozen (en omdat we erg tevreden zijn met toyota, dat speelt ook mee). Tot nu toe bevalt de auto prima, maar goed, we hebben hem nog maar een week. Ik ben sowieso gek op auto's waar je niet in hoeft te schakelen :wink: . Vind het nog wel een beetje 'eng' bij het wegrijden. Hij maakt dus echt geen geluid, dus je moet echt goed kijken of mensen je wel weg zien rijden zeg maar. Enige nadeel is de kofferbak. Deze is wel wat 'klein' (relatief gezien dan) omdat die elektrische motor in de kofferbak ligt. Hij is dus wel ondiep. Maar goed, die ene keer dat we dat met vakantie nodig zouden hebben.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 12 apr 2011 16:01

Wij hebben ook twee auto's. Eentje waar mijn man elke dag mee naar het werk rijd (krijgt van het werk geen lease) en een kleine auto voor mij. Naar het werk ga ik met ov of fiets en gebruik de auto alleen 's avonds al ik weg moet of in het weekend. Doordat mijn man regelmatig en onverwachts naar het buitenland moet en de auto dan vaak op Schiphol is, hebben we twee auto's. Het is een luxe, dat besef ik goed.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 13 apr 2011 10:16

Volgend jaar komt de Yaris Full Hybrid Drive. Als hij een beetje betaalbaar is kan ik dan mooi mijn dan drie jaar oude Yaris daar voor inruilen.

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 13 apr 2011 18:54

Hoe is het gesteld met de afschrijving op een nieuwe Hybride? Wat zijn die dingen na een jaar of 5 nog waard? Ik heb me laten vertellen dat de accu pakketten niet zo lang mee gaan.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 13 apr 2011 19:10

Het_Bureau schreef:Hoe is het gesteld met de afschrijving op een nieuwe Hybride? Wat zijn die dingen na een jaar of 5 nog waard? Ik heb me laten vertellen dat de accu pakketten niet zo lang mee gaan.

Ik las pas verhalen over Priussen met 5 ton op de teller. Die waren van de eerste generatie. Dat klinkt dus wel goed :)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 28 apr 2011 10:37

Ik vrees dat ik een dure kostenpost aan mijn auto heb :( Het zit niet goed met de versnellingsbak.. Als ik met hoge snelheid schakel heb ik nergens een probleem mee, maar bij een lage snelheid krijg ik em soms haast niet in een andere versnelling! Help! :?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2011 17:09

Gisteren hoorde ik een verhaal over een wat oudere vrouw die in een automaat rijdt. Ze heeft de versnellingspook verkeerd ingesteld en geeft gas, dwars door de garagedeur en stond dus stil aan de andere kant van de garage (dus ze heeft ook een muurtje gerampt). Het was de schuld van de auto. :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 apr 2011 20:06

jans1 schreef:Ik vrees dat ik een dure kostenpost aan mijn auto heb :( Het zit niet goed met de versnellingsbak.. Als ik met hoge snelheid schakel heb ik nergens een probleem mee, maar bij een lage snelheid krijg ik em soms haast niet in een andere versnelling! Help! :?

Oei... gauw naar de garage.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 mei 2011 21:56

Wij geven nix om uiterlijk vertoon van de auto, hij moet ruim zijn van binnen, op benzine rijden en vooral niet te veel kosten qua wegenbelasting. Nu zit ik te kijken op MP voor een andere, die van ons is van 1998 en staat 220000 km op. Nu zie ik dat Rachid en zijn collega's auto's aanbieden voor 1750 tot 2500 euro. Precies genoeg vinden wij. We krijgen om de 3 weken een brief van een handelaar dat ie onze auto wil kopen voor gegarandeerd de hoogste prijs, dus paar 100 euro van ons erbij en we hebben weer een knappe auto, hopen we, voor de komende 5 jaar. Maar hoe weet je nu of ie een beetje betrouwbare auto aan bied? Het ding kan prima glimmen bij hem in de loods maar het gaat om de motor en dat ie niet in elkaar stort als ik over al die vluchtheuvels rijdt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 mei 2011 22:00

*Annet* schreef:Wij geven nix om uiterlijk vertoon van de auto, hij moet ruim zijn van binnen, op benzine rijden en vooral niet te veel kosten qua wegenbelasting. Nu zit ik te kijken op MP voor een andere, die van ons is van 1998 en staat 220000 km op. Nu zie ik dat Rachid en zijn collega's auto's aanbieden voor 1750 tot 2500 euro. Precies genoeg vinden wij. We krijgen om de 3 weken een brief van een handelaar dat ie onze auto wil kopen voor gegarandeerd de hoogste prijs, dus paar 100 euro van ons erbij en we hebben weer een knappe auto, hopen we, voor de komende 5 jaar. Maar hoe weet je nu of ie een beetje betrouwbare auto aan bied? Het ding kan prima glimmen bij hem in de loods maar het gaat om de motor en dat ie niet in elkaar stort als ik over al die vluchtheuvels rijdt.

Kan je er niet achter komen waar hij altijd in de onderhoud is geweest? Ff naar de chef werkplaats bellen en een paar vragen stellen over de historie ;) Heb ik ook gedaan! Ik heb zelfs naar een contact persoon bij de verzekering gevraagd of er ooit schade aan is geweest :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 03 mei 2011 22:07

je kunt een aankoopkeuring laten doen. zekerheid dat het een goede auto is heb je natuurlijk niet helemaal, maar je kunt er dan wel vanuit gaan dat de belangrijkste punten gecheckt worden.

dat kan bijvoorbeeld via de ANWB, maar wellicht dat het ook via een garage in de buurt kan. Het kost natuurlijk wel wat geld, maar je hebt wel een indicatie of je wel of geen kat in de zak koopt. Als een verkoper hier niet aan wil meewerken: wegwezen, hij vertrouwt de auto zelf blijkbaar niet.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 mei 2011 19:54

Napoleon schreef:je kunt een aankoopkeuring laten doen. zekerheid dat het een goede auto is heb je natuurlijk niet helemaal, maar je kunt er dan wel vanuit gaan dat de belangrijkste punten gecheckt worden.

dat kan bijvoorbeeld via de ANWB, maar wellicht dat het ook via een garage in de buurt kan. Het kost natuurlijk wel wat geld, maar je hebt wel een indicatie of je wel of geen kat in de zak koopt. Als een verkoper hier niet aan wil meewerken: wegwezen, hij vertrouwt de auto zelf blijkbaar niet.

Ha, "mijn" onderhoudsbedrijf doet zo'n keuring gratis :) Je krijgt geen rapport, maar wel een mondelinge toelichting over wel of niet kopen en eventuele gebreken waar je op moet wijzen bij aankoop. En aan het einde van de garantieperiode wil hij hem nog wel een keer gratis(!) langslopen! Echt, geweldige service!

Zie http://www.peekautoservice.nl/, maar daar staat nog niet zoveel op ...

Terug naar “Algemene Zaken”