Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2011 21:33

Leuk hoor, dat nieuwe programma, maar om het helemaal af te werken en ook nog op tijd te zijn om even bij de supermarkt langs te gaan voor boodschappen is behoorlijk doorbuffelen. Misschien maar een verkort programma instellen voor de weekdagen en dan in het weekend het hele programma doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 apr 2011 09:31

Ik kwam er gisteren ineens achter dat ik al tijden een bepaalde oefening verkeerd doe. De zogenaamde prone overhead pull. ( = liggen op een bankje met gewicht boven je borst, dan armen langzaam achter je hoofd brengen en weer terug).

Ik vond het al vreemd dat ik er zo weinig van voelde. Maar gisteren kwam ik op het lumineuze idee mijn ellebogen iets meer naar binnen te drukken en man... dan voel je het dus wel! En da's mooi, want als het goed is kweek je daar je zogenaamde zaagspieren mee, die die leuke ribbeltjes aan de zijkant van je bovenlijf laten zien.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 22 apr 2011 15:28

Ik word echt helemaal blij van naar de sportschool gaan :D ! M'n programma is wat aangepast zodat ik wat meer krachttraining doe en wat minder cardio, dat gefiets enzo vond ik niets. Dat doe ik liever over de dijk tegen de wind in en dan flink trappen :) .
Maar 't is voor mij wel de ideale manier van afslanken. Wat kilo's betreft gebeurt er weinig, maar ik merk 't flink aan m'n kleren.

Heb alleen zo'n trek steeds , misschien toch wat meer boterhammen eten dan. Ik eet er nu 3 's ochtends en 3 'smiddags, misschien is dat wat weinig..
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 apr 2011 16:35

Jensje schreef:Ik word echt helemaal blij van naar de sportschool gaan :D ! M'n programma is wat aangepast zodat ik wat meer krachttraining doe en wat minder cardio, dat gefiets enzo vond ik niets. Dat doe ik liever over de dijk tegen de wind in en dan flink trappen :) .
Maar 't is voor mij wel de ideale manier van afslanken. Wat kilo's betreft gebeurt er weinig, maar ik merk 't flink aan m'n kleren.

Heb alleen zo'n trek steeds , misschien toch wat meer boterhammen eten dan. Ik eet er nu 3 's ochtends en 3 'smiddags, misschien is dat wat weinig..

Tja, als je meer energie verbruikt, krijg je ook meer honger. En spieren verbruiken sowieso meer energie dan vet, zelfs als je ze niet gebruikt (als je slaapt enzo).

Als er qua kilo's niet veel gebeurt, dan kweek je net zo snel spier bij als dat je vet verliest, en dat is best indrukwekkend. Dat merk je inderdaad ook zeker in je kleren. (je moet eens vragen of ze op de sportschool je vetpercentage kunnen meten, dat zegt namelijk meer dan alleen je gewicht.)

Maar goed, als je last hebt van honger, moet je inderdaad gewoon meer eten. 6 sneeën brood is niet echt veel als je actief sport. Ik zorg zelf dat ik genoeg fruit en amandelen bij de hand heb, maar grijp toch soms zelf ook naar een schaal cornflakes ofzo.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 26 apr 2011 16:05

Hmm, vetpercentage was wel te hoog, khad ook niet anders verwacht..

34.9%.. ik heb alleen geen idee wat normaal/gezond/gemiddeld is? Op internet zeggen ze iig overal weer wat anders..

Maar goed, wat extra boterhammen en een stuk fruit erbij op 'n dag helpen wel. En de weegschaal gaf nu -2 aan in iets minder dan 2 maanden, dus 't gaat de goede kant op :D
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 apr 2011 16:47

Jensje schreef:Hmm, vetpercentage was wel te hoog, khad ook niet anders verwacht..

34.9%.. ik heb alleen geen idee wat normaal/gezond/gemiddeld is? Op internet zeggen ze iig overal weer wat anders..

Voor vrouwen zo'n 25%, geloof ik. Tussen de 21 en 33 in ieder geval, dus op zich zit je er niet eens zo ver vanaf (van de bovengrens dan). Volgens wikipedia val ikzelf ondertussen bijna in de categorie 'Fit' (17%).

Maar goed, wat extra boterhammen en een stuk fruit erbij op 'n dag helpen wel. En de weegschaal gaf nu -2 aan in iets minder dan 2 maanden, dus 't gaat de goede kant op :D

Bij mij ging het hard toen ik juist minderde met brood. Ik eet nu meestal sla en tomaatjes met wat kalkoenfilet als lunch (in plaats van 6 tot 8 sneeën brood, dat scheelt dus 30-40 sneeën brood in de week.).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2011 15:18

Poe, ze hebben een soort fitness-sponsoruitdaging bedacht op het werk, voor het goede doel. Ik heb me natuurlijk direct opgegeven. De uitdaging is 3.000 keer op te drukken in een maand. Dat komt dus neer op 100 push-ups per dag, en dat is stiekem toch best wel veel. (zeker als je op je tenen steunt en niet op je knieën).

Je mag blijkbaar ook 4500 sit-ups doen en dat lijkt me eerlijk gezegd makkelijker, maar goed.

Als iemand me wil sponsoren, het is 1 cent per 10 push-ups, dus als ik alles haal 3 euro aan het eind van de volgende maand. :-) Het geld gaat naar een lokaal goed doel, een soort voedselbank geloof ik.

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 14 mei 2011 16:04

Jensje schreef:Hmm, vetpercentage was wel te hoog, khad ook niet anders verwacht..

Mij werd laatst verteld dat je als vrouw tussen de 25 en 33% moet zitten.

Inmiddels zit ik op 31%, qua gewicht zit ik op het onderste randje en qua vetpercentage zit ik eigenlijks vrij hoog. Al maak ik me
om me gewicht helemaal niet zo druk, ik mocht van de fitnessinstructeur niet meer afvallen, ik heb lange tijd minder gewogen en
dat stond me eigenlijks beter aan dan nu dat buikje...

Langzaam aan zakt m'n vetpercentage wel wat, de enigste manier hiervoor is denk toch ik krachttraining. Ik doe wel een aantal
oefeningen aan krachttraining, maar aangezien het maar héél langzaam opgebouwd kan worden, zal er denk ik toch aardig wat tijd
overheen gaan voor ik richting die 27 ga. We fitnessen maar rustig door :)...
Wat de toekomst brengen moge........

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2011 23:52

Voor de sponsors van mijn 3000 push ups challenge: de eerste 1000 zitten erop!

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 mei 2011 10:29

Slacker!!
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2011 10:58

RogierV schreef:Slacker!!

:?:

Een zeer inhoudelijke posting.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 mei 2011 11:15

Je kan je afvragen wat de meerwaarde is van het duidlijke stellen. :wink:

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 15 mei 2011 11:55

Mortlach schreef:Voor de sponsors van mijn 3000 push ups challenge: de eerste 1000 zitten erop!

Echt goed!
Heb je al (of: nog) spierpijn?
Valt het je mee? Tegen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2011 12:27

tulp schreef:Echt goed!
Heb je al (of: nog) spierpijn?
Valt het je mee? Tegen?

Nou, ik heb vrijdag en gisteren rustdagen gehouden, want 1000 pushups én 4 keer naar de sportschool én daar de training verzwaren is toch wel wat veel van het goede. Maar het is voor het goede doel, dus een beetje afzien mag wel. :-) Het is niet zozeer spierpijn als dat mijn spieren op een gegeven moment gewoon niets meer doen.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 mei 2011 17:19

En dan regent het daar ook nog om de 3 dagen mensen.

Respect.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”