Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 19 apr 2011 18:12

Nee, eigenlijk denk ik niet dat het er 2 zijn, maar dan heb ik misschien een verklaring voor het aankomen :wink: Nu weegt het kind 5 gram en ben ik 6 kg aangekomen.....ik vraag mij toch af wat dat dan is.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 apr 2011 18:23

Tja... vocht? vruchtwater? hormonen? ;-)
Of jouw lichaam maakt de reserves al heel erg aan het begin van de zwangerschap aan, dat is ook zo een paar kilo ;-)

Zie je ook echt dat je aangekomen bent of is het vooral de weegschaal die het zegt?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 apr 2011 18:28

billen, benen, buik daar zitten het meeste van de kilo's. Heb nl al een buik alsof ik 4 mnd zwanger ben. Na mn bevalling zal het wel weer WW worden

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2011 20:08

@LeChat het is ook een hele reis voor jullie om daar heen te gaan. Wel leuk dat jullie daar zijn met het dopen.

Ik ben ook ruim 15 kilo al aangekomen en niemand geloofd mij :?: :roll: :D Kan er ook echt niet mee zitten ga na de bevalling wel aan de slag en dan zal het zeker weer goed komen.
Bij de verloskundige was alles goed geen eiwitten of glucose in mijn urine alleen mijn bloeddruk gaf weer 140/90 maar heb echt helemaal geen klachten dus doen ze er ook niks mee.
Mijn andere arm ook nog gemeten en die gaf 130/80 aan.
Ze vind het geen probleem dat we over 2 weken nog op vakantie gaan naar Frankrijk maar wil nog wel even dat ik volgende week vrijdag langskom voor een extra controle.

@AJL Spannend de eerste echo! Zitten er tweelingen in de familie?

@Jannoek Heerlijk he dit weer knap je echt van op we hebben het maar getroffen om in deze tijd verlof te hebben/krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2011 21:03

@liefie, wat fijn zeg dat alles goed is.

@Ajl, ik ben in het begin ook veel aangekomen. Maar nu blijf ik n beetje staan. In het begin kon ik ook echt alleen maar eten en eten. :oops: Lette wel op wat ik at.

k Ben benieuwd hoeveel ik bij de vk weeg. Vorige week donderdag zat ik op 4 kilo.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 apr 2011 21:13

ik heb gelukkig een vk praktijk waar men niet weegt ::))
ik heb toch al gewichtscomplexen

@evelien welke praktijk zit jij? (je woont toch ook in A, sfoort)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2011 21:21

Ik ben bij de intake gewogen. Daarna niet meer. Ik weeg me op m'n eigen weegschaal.

@gempa, k pb je wel eventjes.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 20 apr 2011 15:51

Ajl, ik kwam de eerste maanden ook heel veel aan (vooral buik, billen, benen). Nu gaat het veel langzamer, hoewel iedereen zich verbaasd over de grootte van mijn buik. Ach ja, ik hoor ook van mensen dat ze de laatste weken amper meer aankomen, we zullen het zien. Het zal voor iedereen weer anders zijn.

Yep, mijn onderdruk is gezakt van 82 naar 70... heb ik toch maar even goed gedaan! De VK was helemaal tevreden! =D>

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 apr 2011 15:56

Fijn ndw!

@liefie moeten jullie de groeiecho nog herhalen?

Wat een heerlijk weertje! Ik geniet volop :) heb alleen erg veel last van vocht vasthouden nu.. Kan niet eens schoenen aan hebben.. ;)
Morgen weer controle, ben benieuwd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 apr 2011 16:14

@NDW Fijn dat je onderdruk gezakt is.

@Jannoek We hoeven de groei echo niet te herhalen kindje en baarmoeder gaan nu precies volgens boekje zo ze kunnen voelen.
Alleen het buikje is wat groter maar ja zoals ieder mens groeit het op zijn eigen manier.
Was jullie kindje al ingedaald? ? Hier wel al een stukje maar ligt nog niet vast in de bekken (maar dat hoeft dit termijn nog niet)
Ben benieuwd hoe het morgen met jullie kindje is! Heb je nog last van je bloeddruk?

Gisteren eindelijk de 3de verloskundige ontmoet en ik heb gelukkig geen voorkeur wie ik bij mijn bevalling wil hebben ze zijn alle drie echt super leuk en gezellig voel me bij alle drie op mijn gemak.

Van mij mag het heel het voorjaar en de zomer zo blijven wat een SUPER lekker weer! Gelukkig hou ik nog geen vocht vast.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2011 16:16

Wow, Jannoek, ik keek net even op pagina 1 wanneer je ook alweer uitgerekend bent, maar da's echt snel! Spannend!
Lijkt me vervelend, dat vocht vasthouden. Zeker met dit weer wordt het er niet beter op. Gelukkig is het nu slippertjesweer :) Ik weet nog van een collega die in november was uitgerekend en tot 36 weken werkte (de eerste die het vol heeft gehouden om 32 uur te werken tot en met week 36, volgens de teamleider ;) ), die ook zoveel vocht vasthield. Ze kwam toen gewoon op haar slippers werken, hoe niet warm het ook was. Maar kon gewoon niet anders.

bedenk me net dat we nog steeds de geboortekaartjesboeken hier hebben liggen. We hebben em al wel uitgezocht maar zijn nog niet uit de tekst. Nu hebben we er ook amper voor gezeten. Toch maar eens doen. Ook heb ik al bedacht dat het toch een andere kleur kaartje wordt. Hij is er nl in blauw, roze en bruin. We wilden dus eerst de blauwe/roze doen, maar neutraal bruin vind ik toch ook wel mooi. Die vond mijn man sowieso toch al mooier, dus die is het er vast wel mee eens ;) Binnenkort maar eens bestellen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 apr 2011 18:34

@ Liefie fijn dat je met alle 3 een klik hebt! Ik had dat ook met alle drie mijn verloskundigen, maar nu in het ziekenhuis zijn er 15 gyneacologen, dus dikke kans dat er straks een aan m'n bed staat die ik nooit eerder gezien heb ;-)
Ons ukkie is al wel helemaal ingedaald! Dat is ook wel te zien, ik voel me soms net een hangbuikzwijntje. :mrgreen:

Fijn dat alles goed gaat qua groei! Al had je misschien een extra blik op jullie baby ook nog wel leuk gevonden ;-)

Mijn bloeddruk is nog steeds erg onstabiel. Voelde me net ineens weer niet zo lekker (Terwijl ik gewoon op de bank hang), checkte m'n bloeddruk en die was 125/105...

@MissF Ja, 't schiet inderdaad nu op! Nog iets minder dan 4 weken tot de uitgerekende datum... Komt steeds dichterbij!

Wij waren vandaag bij m'n ouders. Hebben de kinderwagen opgehaald, gelukkig maar.
Want we kwamen er achter dat het matrasje, het denkje en de bekleding van het zitje ontbreekt. Oeps! Hopelijk is het er binnen nu en een paar weken. Morgen direct maar even bellen en hopen dat ze me geloven... Kinderwagen staat namelijk al vanaf december bij m'n ouders. Maar we hebben gewoon niet eerder in de doos gekeken of alles compleet was... op de bon staat het wel goed, alleen zit één doos er niet bij...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2011 18:59

Heerlijk dit weer.... Terrasje pakken en lekker buiten eten en zitten. Heerlijk. :mrgreen:

@Jannoek, oeff dat is wel hoog of niet?

Morgen nog werken en dan lekker een super lang weekend (volgende week donderdag pas weer werken). \:D/

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 apr 2011 19:27

@Evelien heerlijk zolang vrij geniet ervan! Voel je je goed?
20 weken echo gaat ook al weer opschieten voor jullie spannend hoor.

@Jannoek ik vind het wel leuk om een echo te krijgen maar vond het mooier toen Las nog heel klein was toen waren de echo's veel duidelijker.
Hartje horen kloppen vind ik zelf veel leuker.
Is jou buik nog veel gegroeid de laatste tijd of valt dat mee? Vervelend van je kinderwagen maar daar zullen ze echt niet moeilijk over doen hoor hopelijk heb je het snel binnen.
Wel apart van je bloeddruk hopelijk krijg je er niet teveel last van.

Ik vertelde gisteren nog tegen de VK over mijn klachten toen ik een te hoge bloeddruk had en ze zei gelijk dat zijn eigenlijk de klachten bij een te lage bloeddruk wel apart.

Ik schrijf op een ander forum ook en daar zijn al verschillende meiden bevallen met 37 weken en nu lees ik net dat er weer bij iemand de vliezen zijn gebroken (zou ik zelf nooit op internet bekend maken maar goed :D )
Dan krijg ik toch ook wel een beetje de kriebels het komt steeds dichterbij al ben ik er helemaal nog niet klaar voor!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2011 21:09

Even een vraagje, ik ben er heel vroeg mee ( :lol: ). Ik heb hier weleens gelezen (dat was heeel lang geleden) over het vast houden van je baby door anderen. In de eerste paar weken. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Terug naar “Archief”