Wat is te ver gaan in je relatie????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 feb 2004 12:25

bloempie19 schreef:Orale seks wordt wel degelijk verboden in de Bijbel. Er staat namelijk van iemand (Uzzia??) in de Bijbel dat hij 'voor het zingen de kerk uit ging'.
God strafte hem daarvoor, want hij deed dat omdat hij niet de verantwoording voor een kind op zich wilde nemen.
Hij wilde dus alleen bevrediging zonder verdere gevolgen.
Dat is hetzelfde met orale seks. Je kunt elkaar voor het huwelijk gewoon bevredigen zonder dat het als gevolg heeft dat je moet trouwen. Maar God wil dus niet dat we elkaar alleen bevredigen en dan niet voor de gevolgen willen opdraaien.

Oke, dus seks moet eigenlijk puur functioneel zijn? Dan kan je misschien nog het beste gewoon k.i. doen, weet je zeker dat je geen bijbedoelingen hebt...

Columbus schreef:Als ik het zo leest, en er over denkt dan denk ik dat MariaMagdalena gelijk heeft.
Je kan wel zeggen, b.v. oraal mag wel maar dan is het meer omdat je dat zelf wilt en daarom je het 'goedpraat' en gemeenschap of de 'wip' mag niet, nou eerlijk gezegt denk ik toch dat het hetzelfde is.

Ik vind dat dat heel iets anders is. Zoals ik al eerder gesteld heb: oraal is meer een vorm van liefkozen (al geef ik toe dat het erg ver gaat en ik er zelf liever niet voor zou kiezen in de verkeringstijd), terwijl gemeenschap het 1 vlees zijn inhoudt. Dat je nou toevallig in beide gevallen klaarkomt maakt niet zoveel uit.

Centrifugist schreef:Ik meen dat er in de Bijbel staat dat het huwelijksbed onbevlekt moet zijn? Dus dat zegt genoeg lijkt me.

Nou, dat zegt mij eigenlijk heel weinig. :? Hoe moet je dat interpreteren dan?

Freddy

Berichtdoor Freddy » 20 feb 2004 12:28

Centrifugist schreef:Ik meen dat er in de Bijbel staat dat het huwelijksbed onbevlekt moet zijn? Dus dat zegt genoeg lijkt me.

Nou, dat zegt mij eigenlijk heel weinig. :? Hoe moet je dat interpreteren dan?[/quote]
Volgens mij moet je dat interpreteren als: Gewoon geen sex voor het huwelijk. Niet de echte gemeenschap, geen orale sex, geen anale sex, niets. Mij leek het inderdaad wel duidelijk genoeg.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 13:25

Skoezie schreef:Dus kort door de bocht moet je het dan maar gewoon doen? ik bedoel voor het huwelijk zonder condoom? Omdat het dan alleen om bevrediging gaat, is toch ook een vorm van liefde, en dat van verantwoordelijkheid dragen vind ik niet echt kloppen ik zou het eerder laten omdat de mensen gaan roddelen en mijn ouders geen verdriet te doen,

Volgens mij heb jij niet goed de postings gelezen als je zegt dat je denkt dat je gemeenschap mag hebben voor het huwelijk.
En als je geen seks voor het huwelijk wilt, omdat de mensen gaan roddelen en om je ouders geen verdriet te doen, heb je volgens mij niet echt een goede onderbouwing waarom je het niet doet.
Het gaat tenslotte om waar jij voor staat, niet wat een ander ergens van vind.
heo zit het dan met zelfbevrediging?
staat niks over in de bijbel volgens mij, en aan een natte droom (las ik ergens hierboven) kun je niks aan doen, naar mijn weten.

Aan een natte droom kun je inderdaad niets doen. Dat is iets wat bij je lichamelijk proces hoort. Net als bij vrouwen ongesteldheid.
Verder kun je in het topic [url]discussie christelijke visie seksualiteit[/url] meer lezen over zelfbevrediging.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 20 feb 2004 13:27

aan natte droom kan je niets doen? Vraag ik mij af. Een ejaculatie is wetenschappelijk heel niet nodig hoor. Sperma wordt gewoon weer afgebroken.
Controleer je gedachtn maar eens rond een natte droom.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 feb 2004 13:31

orale seks lijkt me, btw, ook redelijk smerig. Je moet dan wel heel erg intiem met iemand zijn, voordat je daaraan begint. Of een dikke huid hebben, dat kan natuurlijk ook.

Ik vindt dat veel christenen er maar een rare moraal op na houden :roll: Waarom zou je uberhaupt sex moeten hebben voor het huwelijk? Is dat zo vreselijk belangrijk dan?

En als je dat wilt, trouw dan. Zoveel tijd en geld kost dat niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 feb 2004 13:31

joris schreef:aan natte droom kan je niets doen? Vraag ik mij af. Een ejaculatie is wetenschappelijk heel niet nodig hoor. Sperma wordt gewoon weer afgebroken.
Controleer je gedachtn maar eens rond een natte droom.

Wetenschappelijk misschien niet nodig, maar het gebeurd toch, rara hoe kan dat? Blijkbaar is het psychologisch oid wel nodig.

Wou je zeggen dat jij kan voorkomen dat je een natte droom krijgt als je dat wilt?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 feb 2004 13:32

een natte droom hoef je niks aan te doen. Kom nou zeg...

Het punt met sex is dat je jezelf lichamelijk en emotioneel aan een ander bind, je gaat in principe langlopende verantwoordelijkheden aan (kinderen), dat is iets anders dan een natte droom of zelfbevrediging.

joris

Berichtdoor joris » 20 feb 2004 13:35

ik doe niet moeilijk over natte droom, maar dat het nu eenmaal moet gebeuren geloof ik niet. Als ik zuiver leef heb ik geen natte droom en ook geen behoefte aan zelfbevrediging, en als ik er wel een heb kloppen mijn gedachten niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 feb 2004 13:37

Misschien klopt dat niet, maar is dat te controleren door jezelf?

Bovendien, wie zegt dat je gedachten dan 'niet kloppen'? Is elke gedachte aan seks verkeerd?

joris

Berichtdoor joris » 20 feb 2004 13:40

nee, daarom doe ik er ook niet moeilijk over. Maar er is voor mij wel duidelijk verschil tussen de ene zelfbevrediging en de andere. Sommige kan ik van genieten, over andere schaam ik mij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 feb 2004 13:56

Oke, ik begrijp wat je bedoelt.
Alleen is er bij natte dromen niet zo makkelijk achter te komen of het 'goed' of 'slecht' is...

Vin

Berichtdoor Vin » 20 feb 2004 13:57

:roll:

joris

Berichtdoor joris » 20 feb 2004 13:57

hmm ik zal mijn zeldzame dromen maar niet beschrijven?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 feb 2004 14:03

nee, hoeft niet hoor.. :mrgreen:
maar die keren dat ik me kan herinneren een natte droom gehad te hebben, kon ik me nooit meer herinneren waar het nou over ging

joris

Berichtdoor joris » 20 feb 2004 14:05

hoe komt het dat hier maar een topic is over sex? En op andere fora veeeeel meer?

Terug naar “Archief”