bloempie19 schreef:Orale seks wordt wel degelijk verboden in de Bijbel. Er staat namelijk van iemand (Uzzia??) in de Bijbel dat hij 'voor het zingen de kerk uit ging'.
God strafte hem daarvoor, want hij deed dat omdat hij niet de verantwoording voor een kind op zich wilde nemen.
Hij wilde dus alleen bevrediging zonder verdere gevolgen.
Dat is hetzelfde met orale seks. Je kunt elkaar voor het huwelijk gewoon bevredigen zonder dat het als gevolg heeft dat je moet trouwen. Maar God wil dus niet dat we elkaar alleen bevredigen en dan niet voor de gevolgen willen opdraaien.
Oke, dus seks moet eigenlijk puur functioneel zijn? Dan kan je misschien nog het beste gewoon k.i. doen, weet je zeker dat je geen bijbedoelingen hebt...
Columbus schreef:Als ik het zo leest, en er over denkt dan denk ik dat MariaMagdalena gelijk heeft.
Je kan wel zeggen, b.v. oraal mag wel maar dan is het meer omdat je dat zelf wilt en daarom je het 'goedpraat' en gemeenschap of de 'wip' mag niet, nou eerlijk gezegt denk ik toch dat het hetzelfde is.
Ik vind dat dat heel iets anders is. Zoals ik al eerder gesteld heb: oraal is meer een vorm van liefkozen (al geef ik toe dat het erg ver gaat en ik er zelf liever niet voor zou kiezen in de verkeringstijd), terwijl gemeenschap het 1 vlees zijn inhoudt. Dat je nou toevallig in beide gevallen klaarkomt maakt niet zoveel uit.
Centrifugist schreef:Ik meen dat er in de Bijbel staat dat het huwelijksbed onbevlekt moet zijn? Dus dat zegt genoeg lijkt me.
Nou, dat zegt mij eigenlijk heel weinig.