Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor vpk » 14 apr 2011 20:43

Haai schreef:Ppm, sterkte joh, het blijft wel tobben zo...

jij ook sterkte haai, met de pokkies.. hopelijk valt het mee! heeft timon er dus niet veel last van gehad?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 14 apr 2011 20:50

Keelamandelen doen ze pas op zijn vroegst bij 3 jaar, neusamandelen kunnen volgens mij wel eerder. Sophie was 4 toen ze beiden verwijderd werden. Ook al is ze nu weer ziek, toch heb ik het idee, dat het wel geholpen heeft bij haar.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 apr 2011 20:51

Ja, ik moet idd gewoon even bellen, maar ik was benieuwd hoe dat in andere ziekenhuizen gaat. Bij de KNO zijn we al geweest (die afspraak stond toch al gepland, dus hoefden we niet nog eens te wachten). Ik hoop wel dat het niet te lang gaat duren. Ze doet nu erg haar best om wat woordjes te zeggen, maar dat valt allemaal niet zo mee als je niet zo goed hoort.
Mogen/mochten jullie trouwens wel mee als je kind onder narcose wordt gebracht? Ik ben benieuwd of we deze keer wel meemogen. De vorige operaties mocht dat niet, want 'een baby heeft dat toch niet door' #-o

@vpk: dank je :wink: 't is voor haar vervelend, maar verder vind ik het niet erg dat ze ziek is, hebben we die waterpokken tenminste maar alvast gehad :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 apr 2011 21:03

Zat al aan je te denken Haai, een paar dagen geleden, en vroeg me af of Sylke ze ook al had. Beterschap! Ik zit nog steeds te wachten op de pokkies.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 apr 2011 21:34

@haai: ik hoop dat ik op al je vragen even snel antwoord kan geven..... Bij ons duurde het bijna 6 weken voordat we aan de beurt waren!! Dat wilde ik mijn zoontje niet aan doen, hij zou dan nog ten minste 3 ab-kuren moeten hebben voordat hij geholpen zou worden. Daarom heb ik de wachtlijstbemiddeling van de ziektekostenverzekeraar ingeschakeld. Die konden zo in zijn dossier kijken en waren heel begripvol. Ik zou binnen 3 dagen antwoord krijgen en het hangt van je flexibiliteit af of er snel een match te vinden is. Ik was bereid om buiten mijn provincie naar een ziekenhuis te gaan.....dus dan heb je meer kans.

Omdat zoonlief diezelfde middag alweer hoge koorts kreeg, ben ik naar de huisarts gegaan en hij heeft de KNO-arts weer gebeld en toen kon zoonlief binnen anderhalve week worden geholpen.

Ik mocht mee toen hij in slaap werd gebracht en dat ging heel goed! Ik moest hem aaien een tegen blijven praten en zo viel hij in slaap. Ik had daarna nauwelijks tijd voor een kop koffie :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 apr 2011 22:07

Ik kan me voorstellen dat je tot heel veel bereid bent als je kind de ene na de andere oorontsteking heeft, dat is hier gelukkig niet het geval, het probleem is alleen maar dat ze door vocht achter haar trommelvliezen niet goed hoort en dat belemmert (ws) haar spraak/taalontwikkeling.
Sylke staat nog voor haar neusje onder controle bij de kno-arts in het Sophia, en dat is ook de arts die haar gaat opereren. Ivm haar voorgeschiedenis weet ik niet of het verstandig is om naar een ander ziekenhuis te gaan, dan moeten we maar hopen dat de juiste informatie weer overgedragen wordt. Nou ja, ik ga morgen anders gewoon eens bellen naar Rotterdam en kijken wat ze me daar kunnen vertellen, misschien is ze al wel heel gauw aan de beurt. Ik zal dan ook eens informeren of we nu wel mee mogen naar de operatiekamer, vond het bij de vorige operaties echt heel vervelend dat dat niet mocht.

@Laura: heersen de waterpokken bij jullie ook?

Wel leuk trouwens: het is echt goed te merken dat Sylke steeds meer een peutertje aan het worden is. Broer en zus kunnen ineens (meestal) heel goed met elkaar spelen, 'vader en moedertje' bijvoorbeeld :lol: 's Ochtends staat Sylke net zo lang te roepen in haar bed tot Timon erbij kruipt om haar voor te lezen. Altijd het boekje van Dikkie Dik, die kent 'ie tenminste uit zijn hoofd :mrgreen: En ik lig vanuit mijn bed nog lekker even naar dat gekeutel te luisteren, heerlijk wakker worden is dat :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 apr 2011 06:44

bumba: Daarom heb ik zelf gewoon gebeld. Ik wist dat je in dit ziekenhuis snel aan de beurt zou zijn. Marijn krijgt denk ik totdan ook nog wel weer een kuur. We wachten wel af.

Amandelen knippn doen ze idd nog niet op deze leeftijd, dan moet hij wat ouder zijn, anderhalf ofzo op zijn vroegst. Ach.. we wachten wel weer af. Eerst ook nog maar eens hopen dat we zijn billen onder controle krijgen. Tot bloedens toe kapot van de diarree dat weer komt door de antibiotica ](*,)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 apr 2011 12:55

@Haai: nee niet dus....ik zou wel graag willen dat hij ze zsm kreeg, want hoe ouder hoe vervelender is mij verteld.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 apr 2011 14:34

paprikameisje2 schreef:bumba: Daarom heb ik zelf gewoon gebeld. Ik wist dat je in dit ziekenhuis snel aan de beurt zou zijn. Marijn krijgt denk ik totdan ook nog wel weer een kuur. We wachten wel af.

Amandelen knippn doen ze idd nog niet op deze leeftijd, dan moet hij wat ouder zijn, anderhalf ofzo op zijn vroegst. Ach.. we wachten wel weer af. Eerst ook nog maar eens hopen dat we zijn billen onder controle krijgen. Tot bloedens toe kapot van de diarree dat weer komt door de antibiotica ](*,)

Ppm, indien het door een schimmelinfectie komt (vaak bij ab) kun je er gentiaanviolet op doen. Werkt direct, ziet er niet uit maar stilt de pijn en neemt de schimmel weg.
http://101700.mijnwinkel.nl/

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 apr 2011 14:54

Oe, er waren hier vandaag maar liefst 3 Nigeriaantjes in huis. Dat was toch wel heel erg mooi, zeg. Ik zwijmelde wel even weg bij zo'n toekomstbeeld zeg. Wow. Drie bruine kindertjes aan mijn tafel. Het was wel chaotisch enzo, maar dalijk komt mijn man thuis en die heeft het uitzonderlijke talent om in een half uurtje er weer een thuis van te maken. Tijd voor een wandelingetje dus!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2011 16:02

Heerlijk genoten dus.... k zie het helemaal voor me. En de boel de boel laten hoor. Komt vast wel goed moet je maar denken. Of vindt je het lastig dat het rommelig is?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 apr 2011 16:25

Evelien schreef:Heerlijk genoten dus.... k zie het helemaal voor me. En de boel de boel laten hoor. Komt vast wel goed moet je maar denken. Of vindt je het lastig dat het rommelig is?

:mrgreen: Galateia kennende vindt ze rommel absoluut niet erg ;) Of misschien houdt ze gewoon alleen niet van opruimen ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 apr 2011 16:32

Nou, ik kan best wel tegen wat rommel, maar als alles dan weer terug naar normaal gaat, dan zie ik het gewoon niet meer zitten. Dan denk ik 'waaaaaah!' en weet ik echt niet hoe dit opgelost moet worden. En dan wil ik dat het gewoon weer normaal wordt. Ik ben een chaotisch persoon, zeker in mijn hoofd, en ik heb dan graag een beetje orde om me heen, anders is alles ineens zo chaotisch...

Maar manlief is thuis, dus alles komt goed 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 apr 2011 20:01

Hoe krijg je Matteo aan het eten... Nee Matteo, niet opeten.. Nee Matteo, je mag echt die macaroni niet opeten... Matteo laat die spercieboon liggen.. Matteo die paprika laten liggen!! Matteo, NIET DOEN!! Laat die macaroni liggen... :lol: :lol: resultaat: Matteo heeft zn bord leeggegeten!!! en zei het is toch wel lekker! hij moest er nooit wat van weten..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 apr 2011 20:14

trijntjejohanna schreef:Hoe krijg je Matteo aan het eten... Nee Matteo, niet opeten.. Nee Matteo, je mag echt die macaroni niet opeten... Matteo laat die spercieboon liggen.. Matteo die paprika laten liggen!! Matteo, NIET DOEN!! Laat die macaroni liggen... :lol: :lol: resultaat: Matteo heeft zn bord leeggegeten!!! en zei het is toch wel lekker! hij moest er nooit wat van weten..

jaaah.. zooo herkenbaar!! zo gaat het ook al heeeel lang met julia. Ik wil neit dat je dat brood helemaal opeet.. absoluut niet opeten.. en eten dat ze dan doet.. haha!

Terug naar “Archief”