Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's
Bolwang schreef:Weer ff een update. Ik voel me erg moe. Dit komt, omdat er nog medicatie in mijn lichaam aanwezig is, ik hoop maar dat het niet te lang mij blijft belemmeren, want ik heb erg veel moeite met mijn dagen rondkomen. Ik slaap minimaal 12 uur per dag, kom dan vermoeid uit mijn bed en het lukt me dan enkel om een wandeling te maken in het park na veel moeite. Als ik geluk heb dan eet ik fatsoenlijk, want eten voor mijzelf halen kost soms ook al te veel moeite. Vaak eet ik in de stad ergens. De was zelf doen lukt al tijden niet meer dus breng ik die naar mijn moeder. Soms wordt ik wel eens bang of ik ooit nog uit deze verschrikkelijke moeheid kom. Ik geef de abilify de schuld. Ik raad iedereen aan om daar van af te blijven, sowieso is antipsychotica troep.
Het is oorlog in mijn hoofd. Ik voel de kwade geesten gewoon krioelen in mijn hoofd. Ik kan ze van mijn bewustzijn afhouden in Jezus naam. Ik geloof niet dat ze ooit nog de waarheid en het licht af kunnen pakken van me, maar het blijft beangstigend. De stemmen blijven in mijn hoofd zitten en willen niet weg. Weten jullie wat ik hier tegen kan doen? Ik denk dat ik gewoon moet volhouden, maar soms is het wel beangstigend dat de sloper en de leugenaar aanwezig is in mijn hoofd.
Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten, doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.
“Gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrij maken” (Johannes 8:32). Hier geloof ik werkelijk in. Gelukkig heb ik het Johannes evangelie al zo'n drie keer gelezen, want nu lukt het helaas niet meer zo goed om de bijbel te lezen. Maar de waarheid is al een onwrikbaar fundament geworden in mij.
Bij de psychiatrie kan ik niet terecht voor hulp. Echt waar het is daar te onbenullig voor woorden. Alles wat ze doen en kunnen is pillen uitdelen. Niemand durft de verantwoordelijkheid aan of is te onbenullig om je te introduceren in de waarheid. Het is allemaal gebaseerd op leugens om de pillen te verkopen. Helaas is dit de waarheid.
De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt. Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.
Bolwang schreef:Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten,
doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.
Bij de psychiatrie kan ik niet terecht voor hulp. Echt waar het is daar te onbenullig voor woorden. Alles wat ze doen en kunnen is pillen uitdelen. Niemand durft de verantwoordelijkheid aan of is te onbenullig om je te introduceren in de waarheid. Het is allemaal gebaseerd op leugens om de pillen te verkopen. Helaas is dit de waarheid.
De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt.
Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.
Brenn schreef:@ Bolwang
Katatonie, is een symptoom van schizofrenie. Het kan in een zeldzaam geval ook van antipsychotica komen maar die kans is heel klein. Antipsychotica
is bocht, het vervlakt en je raakt je creativiteit kwijt dat weet ik, maar het is er niet voor niks. Ik raad je echt aan om je medicatie gecontroleerd af
te bouwen, en in gesprek te blijven met professionals.
Ik geloof echt dat God KAN genezen maar ik zie en ervaar dat Hij dat niet altijd DOET. Ik wil niet zeggen dat God je niet aan het genezen is maar
wel dat voorzichtigheid slim is
Mortlach schreef:Bolwang schreef:Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten,
Figuurlijk mag ik hopen. Als er letterlijk moertjes in je hoofd zitten, heb je wel grotere problemen,
doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.
Dus schizofrenie is een straf van God? God zelf zorgde er namelijk voor dat die verwarring ontstond rond de toren van Babel. Maar goed, als het al zo is dat 'torens van leugens' zorgen voor schizofrenie - en ik geloof niet dat dat zo is - waarom zijn er dan niet veel, veel meer mensen schizofreen?
Is het niet zo dat wantrouwen jegens hulpverleners zo algemeen is onder mensen die lijden aan dit soort psychische aandoeningen dat sommige onderzoekers het zelfs al tot een symptoom rekenen. Je moet even beseffen wat dat betekent: je wantrouwt de hulpverleners precies omdat je ziek bent, zoals je moet hoesten als je verkouden bent.
De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt.
Eerst ging het verdrijven van die geesten goed, nu niet meer zo goed. Herinner je je nog een posting van mij waarin is schreef dat naarmate de werkzame niveaus van de medicijnen zouden afnemen, je symptomen weer erger zouden worden...
Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.
Ik zal zeker voor je bidden, maar met name in de hoop dat je de wijsheid waar mensen je mee omringen zult herkennen en zult aannemen. Er is meer wijsheid om je heen dan je denkt, maar het probleem is dat je het niet wilt horen. Wijsheid is namelijk samen met de hulpverleners blijven zoeken naar medicijnen waarvan de bijwerkingen draaglijk zijn. Daar zou je je op moeten richten, ook in je gebed.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten