Brenn schreef:@ Bolwang
Katatonie, is een symptoom van schizofrenie. Het kan in een zeldzaam geval ook van antipsychotica komen maar die kans is heel klein. Antipsychotica
is bocht, het vervlakt en je raakt je creativiteit kwijt dat weet ik, maar het is er niet voor niks. Ik raad je echt aan om je medicatie gecontroleerd af
te bouwen, en in gesprek te blijven met professionals.
Ik geloof echt dat God KAN genezen maar ik zie en ervaar dat Hij dat niet altijd DOET. Ik wil niet zeggen dat God je niet aan het genezen is maar
wel dat voorzichtigheid slim is
Bij mij kwam de katatonie duidelijk als gevolg van het afkicken van de abilify. Ook merkte ik katatonie steeds net nadat ik een pilletje had geslikt. De katatonie heeft een duidelijk verband met het medicijn.
Dat is het 'mooie' aan de psychiatrie dat ze bijwerkingen gewoon toevoegen aan het ziektebeeld. Net zoals de zogenaamde negatieve symptomen (slechte concentratie, geen energie, vermoeidheid, slecht of veel slapen) allemaal net zo goed van de medicatie kan komen. Ze maken het er in ieder geval niet beter op. Psychiaters willen gewoon niet de schuld op zich nemen van alle die bijwerkingen van de medicijnen.
Mortlach schreef:Bolwang schreef:Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten,
Figuurlijk mag ik hopen. Als er
letterlijk moertjes in je hoofd zitten, heb je wel grotere problemen,
Nee ik bedoel vrij letterlijk. Dat er ergens in je brein structuren zitten die lijken op moertjes die loszitten. Wist je trouwens dat een moertje 6 kanten heeft?
doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.
Dus schizofrenie is een straf van God? God zelf zorgde er namelijk voor dat die verwarring ontstond rond de toren van Babel. Maar goed, als het al zo is dat 'torens van leugens' zorgen voor schizofrenie - en ik geloof niet dat dat zo is - waarom zijn er dan niet veel, veel meer mensen schizofreen?
Goeie vraag. Ik geloof wel dat dat deze torens van leugens je altijd in problemen zullen brengen, hoe dan ook. Wat ik wel denk en zie is dat veel mensen gewoon deuren gesloten houden voor de waarheid, maar ook, gelukkig, voor leugens.
Schizofrenie is in zekere zin een straf van God. Door deze torens van leugens wordt je letterlijk een stoorzender voor God. Bijvoorbeeld, je denkt dat door middel van visualisaties je werkelijk objecten in de werkelijkheid kan krijgen en je eigendom kunnen worden zoals een huis of een auto, dan wordt je een stoorzender voor God (dit heet oa 'the secret' en veel mensen geloven hier in onder andere ik heb me hier een tijdje mee bezig gehouden). In de bijbel staat ook ergens (in een van de evangeliën) God is God en wij zijn goden (met een kleine g dus!). Door de leugens te blijven geloven wordt je een stoorzender voor God, je hebt de Vader nooit als wetgever geaccepteerd en je eigenwijsheid gaat zich tegen jezelf keren... Dé oorzaak van schizofrenie.
Bij de psychiatrie kan ik niet terecht voor hulp. Echt waar het is daar te onbenullig voor woorden. Alles wat ze doen en kunnen is pillen uitdelen. Niemand durft de verantwoordelijkheid aan of is te onbenullig om je te introduceren in de waarheid. Het is allemaal gebaseerd op leugens om de pillen te verkopen. Helaas is dit de waarheid.
Is het niet zo dat wantrouwen jegens hulpverleners zo algemeen is onder mensen die lijden aan dit soort psychische aandoeningen dat sommige onderzoekers het zelfs al tot een symptoom rekenen. Je moet even beseffen wat dat betekent: je wantrouwt de hulpverleners precies omdat je ziek bent, zoals je moet hoesten als je verkouden bent.
Helaas spreek ik de waarheid en is wat jij zegt niet waar. De professionele hulp is eigenlijk niet professioneel te noemen. Hoe kan je iets een beroep noemen als het er alleen maar op neer komt om pillen uit te delen en niet de verantwoordelijkheid aan durven of kunnen van iemand echt helpen met de waarheid? Dat is niet veel moeilijker dan toiletjuffrouw zijn of iets dergelijks. Een voorbeeld: eens ving ik een gesprek op tussen twee verpleegsters die het hadden over een chakra cursus. Eentje was er mee bezig en wilde de ander graag daar in introduceren en die ander werd dan enthousiast... moet je daar nou beter van worden? Moet je daar nou wijsheid vandaan halen? Kom je daarvan dichter bij de waarheid en het licht? Ik dacht het niet.
De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt.
Eerst ging het verdrijven van die geesten goed, nu niet meer zo goed. Herinner je je nog een posting van mij waarin is schreef dat naarmate de werkzame niveaus van de medicijnen zouden afnemen, je symptomen weer erger zouden worden...
Het woord van God is nog steeds in me aan het groeien. Mijn brein is als een loopgravenoorlog waarin de controle van het land langzaam wordt herwonnen en waarin elke dag 3 meter winst wordt gemaakt. De stemmen zijn er nog, ja, maar ze worden ook wanhopiger en zijn macht aan het verliezen. Ze zijn ook niet erger geworden dan eerst.
Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.
Ik zal zeker voor je bidden, maar met name in de hoop dat je de wijsheid waar mensen je mee omringen zult herkennen en zult aannemen. Er is meer wijsheid om je heen dan je denkt, maar het probleem is dat je het niet wilt horen. Wijsheid is namelijk samen met de hulpverleners blijven zoeken naar medicijnen waarvan de bijwerkingen draaglijk zijn. Daar zou je je op moeten richten, ook in je gebed.
Daar heb ik dus niets aan. Als ik medicijnen slik dan ben ik een plantje die langzaam aan het verdorren is, zittend op mijn kamer en nauwelijks nog in staat om voor mijzelf te zorgen. Terwijl ik een plant wil zijn met leven en vruchten.
Ik heb heel veel geluk dat ik de bijbel heb gevonden en dat ik daarin de weg, de waarheid en het leven kan vinden. Dat is mijn enigste hoop op leven.