Tuinfluiter super zeg dat jullie toch mogen starten nu!! Enne, de STAP bestaat uit 7 bijeenkomsten (sommige instellingen werken ook met de TOP, dat zijn er slechts 5). Op de 6e bijeenkomst komen ook een ervaren pleegouder, bio. ouder, bio. kind, pleegkind etc. aan het woord aan wie je allemaal vragen mag stellen. Ook jouw eigen familie mag die avond mee (bij ons was er dus werkelijk waar helemaal niemand die met ons mee wilde, nou staat ook lekker maar niet heus

Maar ja wij hadden natuurlijk al een pleegkindje in huis gehad dus iedereen wist het wel, zeiden ze). Die avond is wel interessant. De rest van de avonden was dat voor ons niet zo omdat wij eigenlijk alles al wisten uit de praktijk (maarja, het was verplicht...)
Enne, dat van die pleegouders die nu weer gezocht gaan worden, dat steekt mij ook... Hoe dan ook blijft er een enorm geld tekort. Zo zoeken ze hier in de regio vooral mensen voor 8+ kindjes en willen velen juist een jonger kindje. Bij ons mag er ook best een wat ouder kindje komen. Maar goed, dan nog mogen ze maar 400 kindjes op een jaar plaatsen via onze regio, en zitten ze alweer ver hierboven met 450 kindjes momenteel. Er zitten veel (oudere) kinderen in tehuizen en die komen daar dus ook niet zomaar weg. Als er al gezinnen zijn die ze in huis willen, dan nog moet de instelling hier geld voor hebben om te kunnen plaatsen. Bij de SGJ eveneens zo.
Maar goed, blijft voor ons lastig. Wij willen zo ontzettend graag.... Dat het geld altijd op is, is altijd hetzelfde verhaal. Maar!!! dat er dan toch weer nieuwe pleeggezinnen gezocht worden?????

(overigens wordt er nu bij ons in de regio meteen verteld dat ze geen gezinnen voor jonge kindjes zoeken momenteel maar juist voor de wat groteren).
men zoekt via die campagne juist vooral ook naar homostellen, alleenstaanden etc. In het RD stond dat de SGJ hier (uiteraard) niet heel gelukkig mee is.
Galateia, hoe is het met het wachten? Pff, kan me voorstellen, dat je meteen hartkloppingen kreeg van de week. Ik heb dat ook nog steeds als de telefoon gaat, als ik het niet verwacht (en dat al 2 jaar lang, best erg he

)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------