Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anne 80

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Anne 80 » 15 mar 2011 19:38

LauraC schreef:
Heb je die link voor mij, Anne?

http://issuu.com/boekjevoorjou/docs/adoptie
Alsjeblieft! :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 mar 2011 20:36

Leuk boekje...maar 29 euro is wel een beetje prijzig ;)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 mar 2011 20:43

Als je een beetje handig bent met de computer, kun je het zelf maken en bijv. bij Hema of Kruidvat af laten drukken (net zoals je doet met een fotoalbum) ...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 mar 2011 20:44

LauraC schreef:Leuk boekje...maar 29 euro is wel een beetje prijzig ;)

Idd, met eigen foto's er in.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 mar 2011 22:33

Tuinfluiter super zeg dat jullie toch mogen starten nu!! Enne, de STAP bestaat uit 7 bijeenkomsten (sommige instellingen werken ook met de TOP, dat zijn er slechts 5). Op de 6e bijeenkomst komen ook een ervaren pleegouder, bio. ouder, bio. kind, pleegkind etc. aan het woord aan wie je allemaal vragen mag stellen. Ook jouw eigen familie mag die avond mee (bij ons was er dus werkelijk waar helemaal niemand die met ons mee wilde, nou staat ook lekker maar niet heus ](*,) :-k Maar ja wij hadden natuurlijk al een pleegkindje in huis gehad dus iedereen wist het wel, zeiden ze). Die avond is wel interessant. De rest van de avonden was dat voor ons niet zo omdat wij eigenlijk alles al wisten uit de praktijk (maarja, het was verplicht...)

Enne, dat van die pleegouders die nu weer gezocht gaan worden, dat steekt mij ook... Hoe dan ook blijft er een enorm geld tekort. Zo zoeken ze hier in de regio vooral mensen voor 8+ kindjes en willen velen juist een jonger kindje. Bij ons mag er ook best een wat ouder kindje komen. Maar goed, dan nog mogen ze maar 400 kindjes op een jaar plaatsen via onze regio, en zitten ze alweer ver hierboven met 450 kindjes momenteel. Er zitten veel (oudere) kinderen in tehuizen en die komen daar dus ook niet zomaar weg. Als er al gezinnen zijn die ze in huis willen, dan nog moet de instelling hier geld voor hebben om te kunnen plaatsen. Bij de SGJ eveneens zo.
Maar goed, blijft voor ons lastig. Wij willen zo ontzettend graag.... Dat het geld altijd op is, is altijd hetzelfde verhaal. Maar!!! dat er dan toch weer nieuwe pleeggezinnen gezocht worden????? :-k (overigens wordt er nu bij ons in de regio meteen verteld dat ze geen gezinnen voor jonge kindjes zoeken momenteel maar juist voor de wat groteren).
men zoekt via die campagne juist vooral ook naar homostellen, alleenstaanden etc. In het RD stond dat de SGJ hier (uiteraard) niet heel gelukkig mee is.

Galateia, hoe is het met het wachten? Pff, kan me voorstellen, dat je meteen hartkloppingen kreeg van de week. Ik heb dat ook nog steeds als de telefoon gaat, als ik het niet verwacht (en dat al 2 jaar lang, best erg he 8-[ )
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2011 11:43

Ik kan me voorstellen, dat het heel raar voelt, zo'n nieuwe campagne voor pleegouders. Lijkt zo tegenstrijdig, pfff.

Ja, nou ja, we hadden net wat rust in ons hoofd, krijgen bekenden een voorstel vandeweek. Nou, dan stuiter ik weer alle kanten op. Het komt gewoon omdat die eerste procedure precies 10 weken heeft geduurd, we zijn nu op 3 weken, maar ja... het kan ook 10 maanden worden. Dus nu heb ik er voornamelijk last van, als er een voorstel geweest is. Dan word ik helemaal blij en rusteloos van binnen ::))
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 23 mar 2011 21:48

spannend voor je galatea. hopelijk mag het 'verlossende' telefoontje snel komen!
succes met wachten!

jarima
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jarima » 12 apr 2011 20:06

heb ook even meegelezen, er is hier ook al heel wat oveer pleegzorg geschreven. Er is een nieuw onderwerp gestart PLEEGOUDERS. misschien kunnen jullie daar ook nog ervaringen kwijt? Zijn er al nieuwe plaatsingen? Heel benieuwd!

jarima
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jarima » 12 apr 2011 20:08

@tuinfluiter Hoe vind je de stapcursus? Best wel intensief he? Dat vonden wij tenminste, je wordt helemaal binnenste buiten gekeerd! Succes ermee!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 14 apr 2011 12:07

Jarima, ik zal het topic eens opzoeken! Al is het hier ook wel gezellig hoor :mrgreen:

Tuinfluiter, ik ben ook wel benieuwd hoe het met de cursus staat?

Hier weer minder nieuws. Ze hebben bij onze vvp besloten dat als je een bovenplaatsing wilt van een pleegkindje, het pleegkind minimaal 5 jaar ouder moet zijn dan je eigen kind. Dat komt dus bij ons neer op min. 9,5 jaar. Wij stonden van 0 t/m 9 jaar in het bestand en hebben dat nu uitgebreid tot 12 jaar. Onderplaatsing moet minimaal 2-3 jaar schelen met je eigen kind (bij ons dus tot max 2.5 jaar oud). Maar hele kleintjes worden zo veel mogelijk binnen het eigen netwerk geplaatst en zo weinig mogelijk in een langdurig blijvend gezin (wat toch bij alle kinderen zou moeten gelden????). Ook zijn er veel niet-kerkelijke kindjes in het bestand en die willen ze toch liever niet bij ons als Christelijk gezin plaatsen. En bij de SGJ zitten ze voor onze provincie nog steeds met een opname beperking. Dus het blijft lastig. Soms begin ik de moed toch echt wel een beetje te verliezen na bijna 2 jaar wachten....
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 apr 2011 12:52

Foutje
Laatst gewijzigd door Tuinfluiter op 14 apr 2011 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 apr 2011 12:52

Oei Mamavansophie...
Alweer een teleurstelling en jullie wachten al zolang.
Ik zou als ik jou was mezelf aanmelden bij nog een ander pleegzorg instelling.
Ik weet wel dat ze hier in de regio ook weinig kinderen plaatsen van de SGJ en en de stellen die overgestapt zijn naar een andere instelling die hadden achter elkaar kinderen.
Persoonlijk vind ik die regel van leeftijdsverschillen van groot belang, maar in jullie geval pakt het helemaal verkeerd uit, balen hoor!!

De stap cursus gaat toe nu toe prima :D
De 1e avond vroegen we ons echt af of alle avonden zo saai en zinloos zouden worden, maar dat viel gelukkig mee.
Je leert er echt van en het is fijn dat er altijd een ervaren pleegmoeder bij is.
Bij onze curus word dat niet gedaan dat je je ouders/familie mee mag nemen, dit omdat we al een verkorte cursus doen volgens de SGJ en dat past er dan niet in.
Ben echt zo benieuwd of wij door mogen, anders houd het gewoon op, daar wil je eigenlijk niet aan denken, maar het kan gebeuren.
Zit ook steeds dingen te verzinnen waardoor wij bijv niet meer mee mogen doen, ook wel een beetje bang dat ze gaan zeggen dat wij eerst nog moeten wachten omdat we nog maar zo kort met de MM gestopt zijn.
Dus ik heb manlief al in z'n oren geknoopt dat hij er extra luchtig over moet doen :mrgreen:
Zelf vinden wij wel dat we er aan toe zijn en ik heb het verhaal van eigen kinderen krijgen helemaal afgesloten en wil gewoon verder.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 23 apr 2011 16:38

Tuinfluiter, ik was ook wel een beetje bang dat we afgewezen zouden worden hoor. Maar in de praktijk gebeurt dat gelukkig niet zo heel snel. Of er moet natuurlijk echt een goede reden voor zijn. De gesprekken thuis (wij kregen er 1 halverwege en 1 een maand -anderhalve maand na afsluiting van de cursus) vielen 100 % mee. Die moeilijke vragen vielen ook alles mee ;) Maar ze lezen natuurlijk ook al heel je levensboek/levensverhaal etc. Daar werd bij ons ook door een psycholoog naar gekeken trouwens.
Wat die leeftijden betreft, bij de SGJ blijven ze wel gewoon 2 jaar onder en 2 jaar boven hanteren. Ik vind 5 jaar persoonlijk echt wel veel (tenzij het kind natuurlijk heel erg achterloopt in de ontwikkeling). Maar goed, ook bij de SGJ blijft het moeilijk plaatsen hier. Vraag me soms af of dat toch niet een teken is en of we hier wel mee door moeten gaan....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2011 08:05

En is een andere pleegzorginstelling dan helemaal geen optie?

Wij staan dit weekend 8 weken op de wachtlijst. Vannacht heb ik gedroomd dat we een voorstel kregen van een kindje. Het was een blank kindje met blonde haren. We waren heel verbaasd, maar ach, we waren dolgelukkig. Maar toen ik mijn ogen open had, keek toch wel eerst of zoonlief nog donkerbruin was, gewoon voor de zekerheid :lol:

Ik ben het wachten echt he-le-maal zat. De komende weken zal het er niet in zitten, omdat degene die een groot deel van de matching doet richting Europa reist om kindjes te bezoeken (heel erg leuk, we hebben er zin in!) en er allemaal verkiezingen zijn. Dus de weken, waarvan we weten dat we bijna geen kans maken, zijn nu aangebroken. En daar balen we van.

We zijn slechte wachters 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2011 13:10

Slechte wachters.... haha. Nee joh jullie willen gewoon graag jullie kindje in jullie armen sluiten. Logisch toch? Hoe houden jullie het vol. *respect*. Succes en sterkte met wachten.

Terug naar “Archief”