Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 11:32

Hier rijden best veel kindjes van de basisscholen met een helm op pas was er een actie op de scholen en toen hebben ze die allemaal gekregen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 apr 2011 11:41

Wanneer ze echt deelnemen aan het verkeer zou ik ze zeker een helm opzetten, bijv. naar de supermarkt fietsen, naar school fietsen, enz. In zulke situaties gebeuren vaak de ongelukken waarbij hersenletsel ontstaan.
Spelen/fietsen ze in de buurt, bijv. gewoon op het speelpleintje, dan zou ik geen helm opzetten.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 apr 2011 11:53

Ik vind fietsende kinderen in het verkeer helemaal niks. Dan zie je die kindjes zwabberen op zo'n fiets, een papa of mama die dat kind dan half vasthouden en dan razen die auto's voorbij... :shock:

Maar ach, daar zullen we hier niet zo snel last van hebben :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 apr 2011 11:55

Mijn dochter heeft als ze met mij fietst geen helm op, maar als ze alleen fietst (d.w.z. met vriendjes en/of vriendinnetjes) wel een helm op. Door hen laat zij zich soms nog wel beinvloeden en probeert ze ineens een wheelie te maken op haar fiets, omdat de buurjongen dat ook kan. Ze heeft sinds kort ook skeelers en dan moet ze ook als ik er bij ben een helm dragen en uiteraard ook de andere bescherming. Bij ons zie je eigenlijk helemaal geen helmen bij kindjes die naar de basisschool fietsen. Dochterlief is dan ook vaak boos dat ze dat stomme ding weer op moet van me :lol:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 apr 2011 11:59

daar kan ik me wat bij voorstellen bumba :wink:
hier zie je helemaal geen kinderen met helmen fietsen. maar wellicht zit 'em dat in de grootte van ons dorp.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 12:06

Bij ons zie je juist heel veel helmen en ik vind het ook wel belangrijk dat hij goed leert fietsen, dus ook op de openbare weg. Er zal waarschijnlijk toch wel een leeftijd komen dat wij hem niet meer wegbrengen en dan wil ik toch dat hij goed fietst. En ik hoop eigenlijk dat hij voor zn 4e zonder zijwieltjes fietst. dan zal hij toch op de fiets naar school moeten en ik heb er dan ook 2 op mn fiets. Als hij nog niet kan fietsen op zn 4e zal er waarschijnlijk wel een bakfiets ofzo komen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 apr 2011 12:11

2 kindjes bij je op de fiets! Ik ben echt als de dood voor kindjes bij ouders op de fiets. Hier hebben we afgesproken, dat we dat nooit doen. En we kunnen prima fietsen, hoor, maar er gaan nooit kindjes op de fiets. Nou ja, we fietsen toch nooit, dus dat is makkelijk. Maar in onze directe omgeving zijn er al zoveel ongelukken gebeurd met kindjes op de fiets... brrr...

Ja, ik weet het, fietsland, niks aan de hand, blablabla. Maar wij zijn geen fietsers, constateren al die ongelukken in de omgeving, trekken onze wandelschoenen aan en lopen die paar km wel 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 apr 2011 12:12

ajl schreef:Bij ons zie je juist heel veel helmen en ik vind het ook wel belangrijk dat hij goed leert fietsen, dus ook op de openbare weg. Er zal waarschijnlijk toch wel een leeftijd komen dat wij hem niet meer wegbrengen en dan wil ik toch dat hij goed fietst. En ik hoop eigenlijk dat hij voor zn 4e zonder zijwieltjes fietst. dan zal hij toch op de fiets naar school moeten en ik heb er dan ook 2 op mn fiets. Als hij nog niet kan fietsen op zn 4e zal er waarschijnlijk wel een bakfiets ofzo komen.

Ben je er al uit AJL over de basisschool voor je zoon?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 apr 2011 12:15

Hebben jullie ook weleens dat je je kind om 11 uur al he-le-maal zat bent :oops: ?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 apr 2011 12:18

wat heeft ie nu weer uitgespookt :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 12:23

LauraC schreef:Hebben jullie ook weleens dat je je kind om 11 uur al he-le-maal zat bent :oops: ?

o ja hoor regelmatig. Afgelopen weekend heb ik gedreigd om ze beiden om marktplaats te gaan zetten :mrgreen:

Bumba schreef:
ajl schreef:Bij ons zie je juist heel veel helmen en ik vind het ook wel belangrijk dat hij goed leert fietsen, dus ook op de openbare weg. Er zal waarschijnlijk toch wel een leeftijd komen dat wij hem niet meer wegbrengen en dan wil ik toch dat hij goed fietst. En ik hoop eigenlijk dat hij voor zn 4e zonder zijwieltjes fietst. dan zal hij toch op de fiets naar school moeten en ik heb er dan ook 2 op mn fiets. Als hij nog niet kan fietsen op zn 4e zal er waarschijnlijk wel een bakfiets ofzo komen.

Ben je er al uit AJL over de basisschool voor je zoon?

Wij gaan vanmiddag kijken, maar het beeld dat wij hebben is al wel positief.

Galateia schreef:2 kindjes bij je op de fiets! Ik ben echt als de dood voor kindjes bij ouders op de fiets. Hier hebben we afgesproken, dat we dat nooit doen. En we kunnen prima fietsen, hoor, maar er gaan nooit kindjes op de fiets. Nou ja, we fietsen toch nooit, dus dat is makkelijk. Maar in onze directe omgeving zijn er al zoveel ongelukken gebeurd met kindjes op de fiets... brrr...
8)

Ik zal wel moeten. De school is ongeveer een kwartier fietsen bij ons vandaag, dat lukt lopend natuurlijk wel, maar als ze 's middags thuis willen eten gaat het natuurlijk niet werken met een uur pauze tussen de middag :wink: . Ook andere dingen zoals de verloskudundige zit al minimaal een kwartier fietsen bij ons vandaag. Als dat ook allemaal lopend moet, heb ik geen tijd meer voor andere dingen. En ik moet zeggen dat in Rotterdam en omgeving de fietspaden allemaal gescheiden zijn van de weg, het is geen Amsterdam ofzo waar alles door elkaar krioelt.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 apr 2011 12:26

LauraC schreef:Hebben jullie ook weleens dat je je kind om 11 uur al he-le-maal zat bent :oops: ?

ooo absoluut

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 12:26

Kent iemand een Daltonschool? Heeft iemand van jullie een van de kinderen op zo'n school zitten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2011 12:28

Ooh arme Laura (kan geen mooie knuffel smiley vinden, dan maar een virtuele getypte knuffel)

Een helm vind ik zelf nu niet nodig. Het komt wel steeds meer in volgens mij. Ik vind het geen gezicht :oops: en weet nu ook nog niet of we het gaan doen later. Jurian gaat een dorp verder naar school, en dat is een minuut of 5 a 10 fietsen. Ik zou het wel heerlijk vinden als hij dat later alleen kan doen. Al is de weg erheen niet heel fijn, geen afgescheiden fietspad ofzo, en ze mogen er 60 rijden.
Maargoed, ik ben opgegroeid in een dorp, daar was het sowieso anders, daar hielden automobilisten heel veel rekening met fietsers, hier in de stad is dat toch anders. Dus zodra Jurian kan fietsen moeten we hier toch flink oefenen en de verkeersregels erin stampen en misschien toch aan die helm, maar dat zien we dan wel weer. Hier in de buurt hoeft het voor mij sowieso niet, want de weg hiervoor is toch te gevaarlijk om al snel langs te fietsen, dus voorlopig zit hij nog binnen het hekje, en anders met mij erbij langs de straat fietsen.

Wij fietsen best veel, zo lekker! Voorop de fiets heb ik nooit fijn gevonden, aan dat stuur, maar Jurian zit sinds hij kan zitten gewoon achterop, super! Hij geniet er ook enorm van. Zondag hebben we nog 1,5 uur gefietst ofzo, met zijn drietjes. Straks als ons kleintje er is gaan we toch kijken voor een fietskar, omdat we anders moeten wachten tot het kindje kan zitten. En dan moet het alsnog voorop, omdat Jurian al achterop zit. maar dat trekt me niet zo. Dus eerst maar eens op zoek naar een fietskar, dan kan ukkie er met maxi cosi en al in.
En een buggy drager, die wil ook nog erg graag, want dat mis ik nu. Ik fiets graag naar de stad ofzo. Jurian loopt prima, maar loopt ook prima weg, in winkels, dus dan zou de buggy mee wel een uitkomst zijn. Zeker nu het zomer wordt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 apr 2011 12:29

Galateia schreef:2 kindjes bij je op de fiets! Ik ben echt als de dood voor kindjes bij ouders op de fiets. Hier hebben we afgesproken, dat we dat nooit doen. En we kunnen prima fietsen, hoor, maar er gaan nooit kindjes op de fiets. Nou ja, we fietsen toch nooit, dus dat is makkelijk. Maar in onze directe omgeving zijn er al zoveel ongelukken gebeurd met kindjes op de fiets... brrr...

Ja, ik weet het, fietsland, niks aan de hand, blablabla. Maar wij zijn geen fietsers, constateren al die ongelukken in de omgeving, trekken onze wandelschoenen aan en lopen die paar km wel 8)

lijkt me nogal kort door de bocht maar goed.
daarnaast heb ik geen andere optie, en in al mij fietsjaren met kinderen, ben ik 1 keer gevallen, en was ik van de 3 als enige gewond

nou de gruwel voor jouw :mrgreen: ik heb tijden met 3kinderen gefiets 1 voor 1 achter en 1 op de aanhangfiets erachter

Terug naar “Archief”