esi1980 schreef:Mortlach schreef:Evelien schreef:Ik wil niet zeggen dat ik iets tegen buitenlandse sprekers heb (absoluut niet maar waarom zo ver zoeken terwijl het zo dicht bij ook te vinden is).
En nee ik kom niet op die conferentie.
Omdat de manier van presenteren behoorlijk uniek is. Daarbij geniet de man enige populariteit, wat zijn presentaties misschien net dat beetje extra geeft.
Inderdaad...en daarom is het zo leuk dat hij naar NL komt omdat je dan eens van dichtbij de kans hebt om hem te leren kennen ipv alleen via youtube of zijn eigen dvd's...is toch anders.
En de NL sprekers....hmmm...jij (Evelien) hebt misschien net wel een goede spreker gehoord hierover maar die zijn zeer ja echt zeer schaars...vandaar dat rond kijken naar wat anders makkelijk te beginnen was.
En het mooie aan Mark Gungor ook is, hij is niet schreeuwerig, opdringerig zoals we gewend zijn van amerikanen..nee hij is juist 'down to earth" en dat is zo mooi van hem waardoor het prettig is en blijft om naar hem te luisteren.
Heeft het ook niet te maken met uit wat voor cultuur je komt!?
Ik zit samen met mijn man in een wereldkerk (haast in elk land vindt je wel een zustergemeente). En komen dus ook vaak in contact met "andere" culturen. Super gaaf en mooi. Maar om eerlijk te zijn hou ik toch wel meer van m'n eigen cultuur, dit komt omdat ik hier ben opgegroeid en mij gevormd heeft zoals ik nu ben. En ik zeg ook niet dat het verkeerd is. En dat ik me er van afkeer.
Daarbij komt ook dat mijn engels totaal niks is (nu komma nul) dus een engelse/duitse/franse talige spreker daar zou ik dus al niet zo snel naar gaan luisteren (want dan kost zo ontzettend veel energie dat ik niet begrijp wat die persoon verteld, dus geef mij maar gewoon nederlands).