MARK GUNGOR komt naar NEDERLAND!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: MARK GUNGOR komt naar NEDERLAND!!!

Berichtdoor boer » 11 apr 2011 14:13

schelpje3 schreef:
JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Ik heb nog nooit van de beste man gehoord. De titel spreekt mij niet erg aan. Zeker typisch Amerikaans ? Ik ben geloof ik niet de doelgroep, jij wel Mortlach ? :wink:

Wat de boer (of de refo) niet kent.... :yahoooo:

Je bent toch zelf ook refo ? :)SDB

ach ja, zo heb je ook calvinisten en hypercalvinisten.
Ik hoor nog steeds graag eens wie hypercalvijn nu was...want 2'' leren'' uit 1 persoon kan natuurlijk nooit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 08:59

esi1980 schreef:Mark Gungor is een van de meest gewilde sprekers op huwelijk en gezin in het land. Elk jaar worden duizenden paren bij te wonen zijn lach je weg naar een beter huwelijk ® seminars. Zijn te nemen over het huwelijk kwesties is verfrissend vrij is van zowel de kerkse en psychologische aard. Mark is predikant van Celebration Kerk in Green Bay, WI. Hij spreekt voor kerken, maatschappelijke gebeurtenissen en zakelijke bijeenkomsten en is zelfs een luidspreker voor het Amerikaanse leger. Mark is te zien op de nationale uitzendingen, zoals Focus on the Family en ABC News. Zijn dagelijkse "better marriage minute" programma is te horen op meer dan 250 radiostations, en Mark Gungor's voice wordt dagelijks gehoord van 10-11u CST (17.00-18.00 uur NL tijd) via markgungorshow.com en via podcast op iTunes.

Waarom willen we deze man uitnodigen om te spreken: hij heeft een verfrissende blik op hedendaagse 'problemen" in een normaal huwelijk.
Ik heb de seminar gezien op dvd en ik heb daar heel veel leerzame dingen uit gehaald waardoor ik anders tegen mijn man aankijk en dit heeft mijn man met mij ook ervaren. Daarom willen we iedereen de kans geven deze lessen van hem te leren omdat het zo leerzaam is en praktisch.
Zijn grappige communicatie met humor maakt het heel aantrekkelijk om naar te luisteren en te kijken en je onthoudt het op die manier ook erg goed.

Zo zegt hij in een deel van de seminar: "Be nice to the girl" en als mijn man een beetje chagerijnig is tegen mij gebruik ik deze zin vaak en dan moeten we samen er weer om lachen omdat het weer terug brengt naar die leuke seminar die we gezien hebben. Deze ervaring wil ik aan iedereen meegeven want het is zo leuk echt..en deze man komt JUIST NIET schreeuwerig over en dat scheelt heel veel.
Hij is oprecht en eerlijk en dat is wat wij hier in NL wel kunnen gebruiken...wij in NL zijn goed in wikkelen van doekjes overal omheen en hij zegt het gewoon luid en duidelijk.

Tijdens deze conferentie wordt ook aan vertaling gedaan zodat het toegankelijk voor iedereen wordt.
Ik kijk uit naar mede christenen en niet christenen die samen met ons een super gave conferentie tegemoet gaan in Sept 2011.

Meld je aan via markgungornederland@gmail.com en verder info volgt nog :D

Ben je weleens naar een huwelijksweekend/avond/conferentie of wat voor soort iets dan ook geweest?

Mijn man en ik zijn afgelopen herfst naar een APK huwelijksweekend geweest. Daar werden de doekjes echt niet ingewikkelt. Gewoon duidelijke taal.

Ik wil niet zeggen dat ik iets tegen buitenlandse sprekers heb (absoluut niet maar waarom zo ver zoeken terwijl het zo dicht bij ook te vinden is).

En nee ik kom niet op die conferentie.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2011 09:07

Evelien schreef:Ik wil niet zeggen dat ik iets tegen buitenlandse sprekers heb (absoluut niet maar waarom zo ver zoeken terwijl het zo dicht bij ook te vinden is).

Omdat de manier van presenteren behoorlijk uniek is. Daarbij geniet de man enige populariteit, wat zijn presentaties misschien net dat beetje extra geeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

esi1980
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor esi1980 » 12 apr 2011 09:49

Mortlach schreef:
Evelien schreef:Ik wil niet zeggen dat ik iets tegen buitenlandse sprekers heb (absoluut niet maar waarom zo ver zoeken terwijl het zo dicht bij ook te vinden is).

Omdat de manier van presenteren behoorlijk uniek is. Daarbij geniet de man enige populariteit, wat zijn presentaties misschien net dat beetje extra geeft.

Inderdaad...en daarom is het zo leuk dat hij naar NL komt omdat je dan eens van dichtbij de kans hebt om hem te leren kennen ipv alleen via youtube of zijn eigen dvd's...is toch anders.

En de NL sprekers....hmmm...jij (Evelien) hebt misschien net wel een goede spreker gehoord hierover maar die zijn zeer ja echt zeer schaars...vandaar dat rond kijken naar wat anders makkelijk te beginnen was.
En het mooie aan Mark Gungor ook is, hij is niet schreeuwerig, opdringerig zoals we gewend zijn van amerikanen..nee hij is juist 'down to earth" en dat is zo mooi van hem waardoor het prettig is en blijft om naar hem te luisteren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2011 09:53

esi1980 schreef:Inderdaad...en daarom is het zo leuk dat hij naar NL komt omdat je dan eens van dichtbij de kans hebt om hem te leren kennen ipv alleen via youtube of zijn eigen dvd's...is toch anders.

Hij doet ook radioprogramma's die via zijn site te beluisteren zijn.

En het mooie aan Mark Gungor ook is, hij is niet schreeuwerig, opdringerig zoals we gewend zijn van amerikanen..nee hij is juist 'down to earth" en dat is zo mooi van hem waardoor het prettig is en blijft om naar hem te luisteren.

Nou, schreeuwerig is hij wel, maar wel op een leuke manier.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 10:11

esi1980 schreef:
Mortlach schreef:

Inderdaad...en daarom is het zo leuk dat hij naar NL komt omdat je dan eens van dichtbij de kans hebt om hem te leren kennen ipv alleen via youtube of zijn eigen dvd's...is toch anders.

En de NL sprekers....hmmm...jij (Evelien) hebt misschien net wel een goede spreker gehoord hierover maar die zijn zeer ja echt zeer schaars...vandaar dat rond kijken naar wat anders makkelijk te beginnen was.

Heeft het ook niet te maken met uit wat voor cultuur je komt!?

Ik zit samen met mijn man in een wereldkerk (haast in elk land vindt je wel een zustergemeente). En komen dus ook vaak in contact met "andere" culturen. Super gaaf en mooi. Maar om eerlijk te zijn hou ik toch wel meer van m'n eigen cultuur, dit komt omdat ik hier ben opgegroeid en mij gevormd heeft zoals ik nu ben. En ik zeg ook niet dat het verkeerd is. En dat ik me er van afkeer.
Daarbij komt ook dat mijn engels totaal niks is (nu komma nul) dus een engelse/duitse/franse talige spreker daar zou ik dus al niet zo snel naar gaan luisteren (want dan kost zo ontzettend veel energie dat ik niet begrijp wat die persoon verteld, dus geef mij maar gewoon nederlands).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2011 10:22

Evelien schreef:Daarbij komt ook dat mijn engels totaal niks is (nu komma nul) dus een engelse/duitse/franse talige spreker daar zou ik dus al niet zo snel naar gaan luisteren (want dan kost zo ontzettend veel energie dat ik niet begrijp wat die persoon verteld, dus geef mij maar gewoon nederlands).

Ja, goed, dat is wel een beetje een beperkende factor, maar dat zegt uiteraard niets over de kwaliteit van de spreker.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 10:27

Mortlach schreef:
Evelien schreef:Daarbij komt ook dat mijn engels totaal niks is (nu komma nul) dus een engelse/duitse/franse talige spreker daar zou ik dus al niet zo snel naar gaan luisteren (want dan kost zo ontzettend veel energie dat ik niet begrijp wat die persoon verteld, dus geef mij maar gewoon nederlands).

Ja, goed, dat is wel een beetje een beperkende factor, maar dat zegt uiteraard niets over de kwaliteit van de spreker.

Dat zeg ik ook niet.

Maar ik ken in nederland ook goeie sprekers. :wink: En daar ben ik tevreden mee.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2011 11:30

Evelien schreef:Dat zeg ik ook niet.

Maar ik ken in nederland ook goeie sprekers. :wink: En daar ben ik tevreden mee.

Dat is mooi. Tevredenheid is een groot goed!

Terug naar “Archief”