Riska schreef:Het probleem is dat er meningen naast elkaar kunnen bestaan.
Zoals ik gewend ben te respecteren dat er kerken zijn van uiterst vrijzinnig tot ultra-orthodox om maar wat te noemen. Respecteren in de zin van: 'het is niet aan mij om te oordelen of het ware of valse leer is', zeker als ik ten diepste niet weet wat er nou precies verkondigd wordt.
riska hierin verschil ik met je; ik respecteer vasle leren niet; ze leiden naar de hel! wel respecteer ik de persoon die zo'n leer volgt. ik respecteer dat hij oprecht die leer navolgt. juist omdat ik de persoon respecteer kan ikik gesprek gaan.
er zijn hier op het forum mensen die ik niet meer respecteer, het is zinloos om met hen in gesprek te blijven. niet vanwegn hun leer/ideen maar vanwege de zure lucht die ze afgeven.
er is geen baptisten hemel en refo hemel en katholieke hemel. wat denomitaties leren is leuk om te weten, maar niet zaligmakend.
als faramir een babydoop bewijstekst heeft, laat hem die dan tonen! dat zou het einde van de discussie zijn omdat geloof-dopers zich altijd op de bijbel beroepen. een zich beroepen op al 5 keer de discussie gevoerd te hebben volstaat niet. een exacte verwijzing naar die discussies (en waar (datum) in de soms ellenlange discussies) zou wel weer volstaan.
met Meribel heb ik niet zolang geleden 'het geheiligd zijn in de gelovige ouder' doorgespit. het is geen bewijstekst voor baby-doop. ook mijn ongedoopte kinderen zijn immers geheiligd! ook betekend heiliging in de context niet redding, maar acceptabel om als heilige mee om te kunnen gaan.
graag ga ik met een ieder die dat wil stuk voor stuk elke steuntekst voor babiedoop analiseren. kijken wat er staat en wat het betekent. als ook maar een steun tekst bewijst dat babies gedoopt mogen worden dan is de babydoop daardoor gewettigd. Maar als er geen enkele tekst is die haar steunt, dan wordt de doop volop misbruikt en zijn er daardoor tal van problemen de kerk binnen gekomen.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"