Dag des oordeels (21 Mei)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor JHM » 10 apr 2011 19:51

Zojuist kwam ik dit artikel tegen, gepubliceerd op 1 April, maar volgens mij niet bedoeld als grap. Volgens Amerikaanse predikant Harold Camping komt de dag des oordeels 21 Mei 2011. Hier de link http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20235

Lezen wij niet in de Bijbel niet dat we niet weten wanneer de dag des oordeels zal komen, enkel dat we er op voorbereid moeten zijn 8-[
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor scheermes » 10 apr 2011 20:01

JHM schreef:Zojuist kwam ik dit artikel tegen, gepubliceerd op 1 April, maar volgens mij niet bedoeld als grap. Volgens Amerikaanse predikant Harold Camping komt de dag des oordeels 21 Mei 2011. Hier de link http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20235

Lezen wij niet in de Bijbel niet dat we niet weten wanneer de dag des oordeels zal komen, enkel dat we er op voorbereid moeten zijn 8-[

Het is in ieder geval niet de eerste keer: http://web.me.com/lorenmadsen/endings/pick_a_year.html ;)
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 10 apr 2011 20:12

Bedankt voor de link. Ik verbaas me er over als de Bijbel ons vertelt dat we niet weten wanneer de dag des oordeels zal komen, er altijd wel weer iemand opstaat die denkt begaafder te zijn dan de leer van de Bijbel :-k
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 apr 2011 20:55

Het is idd niet de eerste keer. Maar wat dat nog, op basis van de bijbel kunnen we rustig zeggen dat de dag des oordeels nog niet heel dichtbij is. Gezien alle tekenen gebeuren/gebeurd zijn.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 apr 2011 08:53

De Heere zal terug komen als een 'dief in de nacht' vertelt de Bijbel ons.
Wanneer een dief komt weten we niet, dus we weten ook niet wanneer Jezus terug komt
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 apr 2011 08:57

Van een dief weet je nooit zeker dat hij komt, kans dat er nooit een dief je huis binnenkomt. Van Jezus weten we zeker dat Hij ooit eens teruh komt! :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2011 15:23

Ach ja, sommige mensen hebben een plaatsje ingekocht in een berg die niet zal vergaan (dat hopen ze althans) of een soort ruimtevaartuig.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 11 apr 2011 16:07

Als de wereld er nog is op 22 mei, moet je deze dwazen allemaal oppakken, een paar dagen vast laten zitten, verhoren en sommigen eventueel berechten, want: misleiding, geestelijke mishandeling, geld afpersen, angst zaaien, huwelijken stuk maken, en nog zowat. Dat heeft verder niks met onderdrukking van vrijheid van godsdienst te maken.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2011 16:23

jaapo schreef:Als de wereld er nog is op 22 mei, moet je deze dwazen allemaal oppakken, een paar dagen vast laten zitten, verhoren en sommigen eventueel berechten, want: misleiding, geestelijke mishandeling, geld afpersen, angst zaaien, huwelijken stuk maken, en nog zowat. Dat heeft verder niks met onderdrukking van vrijheid van godsdienst te maken.

Ook dat, maar als je daar nog intrapt, ben je toch net zo dom bezig ? Er zijn mensen die een half miljoen hebben betaald, nu al !! En opschieten, want er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen -:)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2011 16:25

Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2011 16:33

TheKeimpe schreef:Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?

Jazeker, maar er zijn dingen dat je denkt: trappen mensen daar nog in ?
Iedereen trapt wel eens ergens in, als het een normale aangelegenheid is, maar als het te mooi klinkt, of zoals in dit geval, te ongeloofwaardig, moet er toch een bel bij je gaan rinkelen ?
Hoe kan iemand nou weten welke berg gespaard blijft als de wereld vergaat ?
En ooit moet je er toch uit ?

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 11 apr 2011 19:05

schelpje3 schreef:
TheKeimpe schreef:Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?

Iedereen trapt wel eens ergens in, als het een normale aangelegenheid is, maar als het te mooi klinkt, of zoals in dit geval, te ongeloofwaardig, moet er toch een bel bij je gaan rinkelen ?

ik las een stukje in de krant dat nederland al snel verwoest wordt door een tsunami. je moet dan op de veluwe zijn om te ontkomen.
het valt mij altijd wel op dat de "profeten" die deze zaken voorspellen niets belangrijker vinden als zelf veilig te zijn. ze hebben zichzelf er i.i.g. niet voor over........

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2011 19:11

Horeb schreef:
schelpje3 schreef:

ik las een stukje in de krant dat nederland al snel verwoest wordt door een tsunami. je moet dan op de veluwe zijn om te ontkomen.
het valt mij altijd wel op dat de "profeten" die deze zaken voorspellen niets belangrijker vinden als zelf veilig te zijn. ze hebben zichzelf er i.i.g. niet voor over........

Zeg nooit nooit, maar een tsunami in Nederland?

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 apr 2011 21:00

21 mei valt op een zaterdag. Het liefst zou ik in het weekend van 21 en 22 mei een groot feest houden omdat de wereld niet vergaan is. Er zijn al zoveel mensen die hebben gezegd, de wereld vergaat op die en die datum. En elke keer gebeurde er niks. Ik denk dat de kans heel groot is dat dat nu ook weer gaat gebeuren. Ik ben trouwens benieuwd, die kerel die zegt dat de aarde vergaat op 21 mei laat hij ook zijn berekeningen zien die hij gebruikt heeft?
*onderschrift verwijderd door moderator*

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 apr 2011 21:01

Sterker nog: alle oplichtingen zijn het gevolg van goedgelovigheid, dat of een een combinatie van hebzucht en wanhoop.

Maar goed, 21 mei, ik zit het vast in de agenda. Hoef ik op 22 mei in ieder geval de vuilnisbak niet meer buiten te zetten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”