Lezen wij niet in de Bijbel niet dat we niet weten wanneer de dag des oordeels zal komen, enkel dat we er op voorbereid moeten zijn

Moderator: Moderafo's
JHM schreef:Zojuist kwam ik dit artikel tegen, gepubliceerd op 1 April, maar volgens mij niet bedoeld als grap. Volgens Amerikaanse predikant Harold Camping komt de dag des oordeels 21 Mei 2011. Hier de link http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20235
Lezen wij niet in de Bijbel niet dat we niet weten wanneer de dag des oordeels zal komen, enkel dat we er op voorbereid moeten zijn
jaapo schreef:Als de wereld er nog is op 22 mei, moet je deze dwazen allemaal oppakken, een paar dagen vast laten zitten, verhoren en sommigen eventueel berechten, want: misleiding, geestelijke mishandeling, geld afpersen, angst zaaien, huwelijken stuk maken, en nog zowat. Dat heeft verder niks met onderdrukking van vrijheid van godsdienst te maken.
TheKeimpe schreef:Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?
schelpje3 schreef:TheKeimpe schreef:Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?
Jazeker, maar er zijn dingen dat je denkt: trappen mensen daar nog in ?
Iedereen trapt wel eens ergens in, als het een normale aangelegenheid is, maar als het te mooi klinkt, of zoals in dit geval, te ongeloofwaardig, moet er toch een bel bij je gaan rinkelen ?
Hoe kan iemand nou weten welke berg gespaard blijft als de wereld vergaat ?
En ooit moet je er toch uit ?
Horeb schreef:schelpje3 schreef:TheKeimpe schreef:Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?
Jazeker, maar er zijn dingen dat je denkt: trappen mensen daar nog in ?
Iedereen trapt wel eens ergens in, als het een normale aangelegenheid is, maar als het te mooi klinkt, of zoals in dit geval, te ongeloofwaardig, moet er toch een bel bij je gaan rinkelen ?
Hoe kan iemand nou weten welke berg gespaard blijft als de wereld vergaat ?
En ooit moet je er toch uit ?
ik las een stukje in de krant dat nederland al snel verwoest wordt door een tsunami. je moet dan op de veluwe zijn om te ontkomen.
het valt mij altijd wel op dat de "profeten" die deze zaken voorspellen niets belangrijker vinden als zelf veilig te zijn. ze hebben zichzelf er i.i.g. niet voor over........
TheKeimpe schreef:Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten