Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Schipje » 08 apr 2011 15:31

Het klinkt mij een beetje krom in de oren om eerst te zeggen dat je goed oplet dat je kind geen alcohol krijgt en later zegt dat hij wel een halve shampoofles leegdrinkt? Ik vind dat je altijd op je kind moet letten, niet alleen wat alcohol of hete thee betreft maar ook met shampoo en schoonmaakmiddelen. In het besef dat er altijd wat mis kan gaan omdat we allemaal mensen zijn en kinderen nou eenmaal ondernemend zijn. Dus als er een keer wat mis gaat is het wel erg makkelijk zeggen dat de ouder dan maar beter op had moeten letten. Dat word hier van alcohol gezegd maar niet van andere dingen, wat ik vreemd vind.

Hier word gedronken na de borstvoeding van af een jaar:
water/kruidenthee/rooibosthee/verse vruchtensap/diksap puur natuur.
Dit willen we zo houden alleen op een verjaardag doen we natuurlijk gewoon met wat er aanwezig is. Dan leer je je kinderen gelijk aanpassen m.i. Zonnatura heeft volgens mij wel goede producten toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 apr 2011 18:41

@ lenny misschien karnemelk? Ik moet zeggen dat ze dat hier alleen lusten met een scheutje roosvice erdoor :wink: En wij hebben hier ook periodes gehad dat zoonlief geen melk meer hoefde. Toch elke keer aangeboden en vanaf dat hij ongeveer 2 jaar is, konden wij hem duidelijk maken dat hij aan tafel moest blijven totdat hij zijn melk ophad. En dochterlief blijft sowieso een slechte drinker 8-[

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 apr 2011 20:08

@Schipje: Ik ben echt zuinig op onze kids hoor, maar ze zijn nogal ondernemend, ik heb - helaas- geen ogen van voor en van achter en ze zijn er gewoon op uit om iets te pakken te krijgen, nou, houd ze dan maar eens tegen ](*,). Maar ik baal elke keer weer verschrikkelijk. Jammergenoeg zijn ze tot nu toe erg hardleers :wink:!

Hier drinken de kinderen bij de broodmaaltijd karnemelk. Naar school gaat Karvam Cevitam mee (klein scheutje siroop, veel water) en uit school drinken ze dat ook. Dochterlief van 3 is dol op vers sinaasappelsap, dus pers ik 's morgens regelmatig sinaasappels uit. De jongste krijgt nog 4 keer per dag borstvoeding en verder drinkt ze karnemelk en soms appelsap.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 apr 2011 20:32

k ken het totaal niet het pakken van schoonmaakmiddelen!! staat allemaal hoog en droog, of achter op het aanrecht.

Zie een paar keer dubbelfris langskomen... valt dat bij jullie niet onder de gezoete sapjes??

Hier tot 1 jaar melk hetzij bv of gewone melk, en marijn dus koemelkvrije
vanaf anderhalf ongeveer beetje roosvicee, diksap of thee, geen sapjes oid.
Julia krijgt wel regelmatig uitgeperste sinasappelsap puur en als ze een sapje ergens krijgt leng ik het aan met water. T valt anders soms ook zo zwaar op de maag.
Yogi en anders zoete dranken bij uitzondering, bij feestjes, bijzondere dagen oid. Zodat het een feest blijft om ze te drinken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2011 20:45

Evelien, sinds Jurian zelf prima weet wat hij wil en ook echt niet heel anders wil eten dan wij, vind ik het op verjaardagen prima als hij mee eet wat ze daar eten. En als dat patatjes zijn of een pakje sap, wat ik thuis minder snel zou geven (de patatjes overigens af en toe wel hoor, zeker sinds hij 2 is, eet hij die toch wel gewoon met ons mee, eens in de 2 a 3 weken), zijn, vind ik dat geen probleem.
Maar ik probeer het wel een beetje in te dammen. Zo vind ik het niet goed als hij een handvol snoepjes eet bij mijn oma, terwijl de andere kinderen daar dat wel mochten van hun moeders. Dan heeft Jurian toch echt pech, en hij mag er maar 1 en even later eventueel nog 1, i.p.v. een handvol, van mij. Met pakjes drinken ook, die krijgt hij thuis niet, alleen als we in de dierentuin lopen en hij heeft echt dorst, dan heb ik die stiekem wel bij me en krijgt hij die. Maar bij anderen vind ik het geen probleem. Dat is een feest voor hem, dat mogen drinken uit een pakje :)

En die shampoo, natuurlijk moet je altijd op je kind letten, maar iedereen weet dat er bij een kind onbewaakte ogenblikken zijn. Nu is de mijne niet extreem ondernemend ofzo, gelukkig. Maar bij alcohol vind ik het wel prettig als iedereen op zijn eigen glas let als ons kind rondloopt, dat is voor iedereen een hele kleine moeite, terwijl als ik continu op hem moet letten bij elke minuut dat hij aanwezig is, dan word ik gek ;) En het opzoeken is nooit handig, dus de slechte schoonmaakmiddelen staan echt wel ver weg. Maar dan nog kunnen er soms dingen gebeuren bij een erg ondernemend kind denk ik. Dus dat ligt echt niet altijd aan de ouders.

En degene die vroeg over melk bij het eten, wat je dan als vervanging doet: melk schijnt erg weinig goeds toe te voegen hoor, voor een kind, behalve de calcium. Wel zuivel, maar dat is veel meer dan alleen melk. hier drinkt hij het uit gewoonte, omdat hij het lekker vindt, bij het eten, maar als hij het niet zou lusten dan zou ik net zo lief water geven ofzoiets. Overigens heeft Jurian ook een tijdje karnemelk met een smaakje gedronken, vond hij ook lekker.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 apr 2011 20:53

paprikameisje2 schreef:k ken het totaal niet het pakken van schoonmaakmiddelen!! staat allemaal hoog en droog, of achter op het aanrecht.
Hier pakken ze stoelen (een grote-mensen-stoel met daarbovenop een kinderstoeltje of een krukje) en dan kunnen ze tóch pakken wat ze willen hebben :mrgreen:. Of de oudsten laten de shampoo op de badrand staan zonder dat ik dat gezien heb. Enne, de afwasmiddel staat hier niet óp het aanrecht, want wat in het zicht staat :roll:...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 apr 2011 21:04

Sophie77 schreef:
paprikameisje2 schreef:k ken het totaal niet het pakken van schoonmaakmiddelen!! staat allemaal hoog en droog, of achter op het aanrecht.
Hier pakken ze stoelen (een grote-mensen-stoel met daarbovenop een kinderstoeltje of een krukje) en dan kunnen ze tóch pakken wat ze willen hebben :mrgreen:. Of de oudsten laten de shampoo op de badrand staan zonder dat ik dat gezien heb. Enne, de afwasmiddel staat hier niet óp het aanrecht, want wat in het zicht staat :roll:...

Ja, dat klinkt me bekend in de oren ;) Gelukkig weet ik dat ik hem geen moment alleen kan laten dus de regel bij ons is: Michael is waar mama is (of andersom :mrgreen: )

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 apr 2011 21:10

Dat is de ideale manier om problemen te voorkomen inderdaad! Alleen als je meerdere kids hebt met zulke neigingen en ze gaan allebei een kant op, dan heb je dus een probleem en gaat er weleens iets mis. Gelukkig worden ze op een gegeven moment wijzer en komt het dus vaak vanzelf goed :wink:!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 apr 2011 21:19

Sophie77 schreef:Dat is de ideale manier om problemen te voorkomen inderdaad! Alleen als je meerdere kids hebt met zulke neigingen en ze gaan allebei een kant op, dan heb je dus een probleem en gaat er weleens iets mis. Gelukkig worden ze op een gegeven moment wijzer en komt het dus vaak vanzelf goed :wink:!

Hahaha, ja dat probleem heb jij dan wel weer ;) Weet je, ook met 1 kind kun je niet overal bij zijn en gaat er idd weleens wat mis. Maar zo is het leven he...als mensen zeggen dat hij wel erg vaak wat heeft (gat in hoofd, brandwond etc etc) dan zeg ik dat zij dan maar eens een weekje bij ons moeten komen wonen :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 apr 2011 22:02

MissF schreef:Maar dan nog kunnen er soms dingen gebeuren bij een erg ondernemend kind denk ik. Dus dat ligt echt niet altijd aan de ouders.

Dat zei ik juist ook.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 apr 2011 11:43

Sterretje schreef:@ Laura: fijn dat je op deze manier mee mag leven met je neefje! Hoe gaat het met je zus?

Redelijk. Afgelopen maandag hebben ze het andere kindje begraven, is allemaal heel snel en stil gedaan. Misschien ook wel beter zo...Ze was toen trouwens alweer thuis en omdat het met mijn neefje zo goed gaat is hij sinds vorige week naar een ander zh gegaan, wat dichterbij hun is.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2011 19:10

Sophie77 schreef:

en dan kan ze er nog niet bij. Ik kan zelf met moeite met mijn schoonmaakmiddelen. Niet dat ik dat bewust doe, heb haar ook duidelijk gezegd dat die dingen van papa s en mama s zijn en dathet gevaarlijk is voor kinderen. Dat maakt nog veel indruk hier... het woord gevaalrijk.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 apr 2011 20:35

paprikameisje2 schreef:
Sophie77 schreef:

en dan kan ze er nog niet bij. Ik kan zelf met moeite met mijn schoonmaakmiddelen. Niet dat ik dat bewust doe, heb haar ook duidelijk gezegd dat die dingen van papa s en mama s zijn en dathet gevaarlijk is voor kinderen. Dat maakt nog veel indruk hier... het woord gevaalrijk.

Dat is hier dus juist een uitdaging dan ;-) Hoe vaker ik zeg 'nee' of 'afblijven' of 'gevaarlijk', hoe grager hij het wil. Vandaar dat verbrande handje :roll:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 apr 2011 15:20

die van mij zijn altijd héél voorbeeldig....
Je hoeft ze nooit in de gaten te houden, vooral niet als ze erg stil zijn.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze hebben er iig wel van geleerd, wat hebben ze hard gehuild toen ze zichzelf in de spiegel zagen 8-[ ze schrokken er zelf van :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 apr 2011 15:31

Ow Lammetje.... :lol: :lol: Wat zit er in? (shampoo?).

Terug naar “Archief”