Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor AikonGirl » 04 apr 2011 06:55

Even snel een berichtje via mn tel, de baby zit er nog in hoor.
(Had me gisteren niet gemeld.)

Vannacht eindelijk weer eens geslapen, dus ik hoop dat t vandaag wat beter gaat.
Mn lichaam is t gewoon zat, die zware vracht te tillen steeds.

Ilona slaapt nog, dus ik ga ook nog ff mn ogen sluiten. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2011 07:36

Hier kopen we geen compleet nieuwe kinderkamer. We kopen een commode en een ledikantje. Hier in de buurt zit een zaak die tweedehands spullen opknapt en verkoopt. Ook complete kamertjes.
Het is alleen de muren sauzen en een nieuwe vloer leggen en een gordijn. Verder hoeven we niks echt te doen.
Een wiegje hebben we, soort van familiewiegje.

Gisteren een kraampakket mee gekregen en een doos met spulletjes (rompertjes, luiers etc). Echt super leuk.
Van m'n zusje mag ik ook heel veel lenen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 apr 2011 14:45

En toen had ik verlof... wat een gek idee! Kan me er nog weinig bij voorstellen, maar denk dat ik me prima ga vermaken de komende weken, haha!

Fijn dat 't bij iedereen goed lijkt te gaan, hopelijk blijft dat ook zo! :)

Ik heb de laatste dagen weer een uber actief ukkie in me... Veel hikken (irritant :oops: ) en ook ontzettend veel trappen. Gisteravond kreeg ik zo'n pijnlijke trap dat ik echt dacht dat de huid van m'n buik openscheurde. :-oo
Ik gaf gewoon een gil van de pijn, echt een heel naar gevoel...

Ik ga er ook echt niet van uit dat nu - omdat alles op de echo goed leek - alles ook goed is/goed gaat.
Garanties krijg je er toch niet bij. En waarom zou het bij ons wel goed gaan terwijl dat bij zo veel andere niet zo is... Ik ben misschien wat dat betreft wel iets te veel een doemdenker 8-[ , maar goed...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2011 14:56

@Evelien Ben benieuwd naar het eindresultaat weet je al wat voor kleuren je de kamer wilt of hangt dat van het geslacht af?
Leuk dat je zoveel spullen van je zusje krijgt altijd makkelijk!

@Jannoek jij hebt gewoon VERLOF :D Geniet ervan! Dat lijkt me echt pijnlijk die trappen :shock: Hier niet veel schoppen meer maar heel veel gedraai met de billen en dat doet gelukkig geen pijn.
In bed schopt de kleine wel geregeld maar die zijn niet zo hard heb het idee dat de benen echt aan de binnenkant liggen en de rug tegen mijn buik aan.
Ik had pas een discussie met een hulp van een cliënt haar dochter had de 20 weken echo gehad en het kindje was helemaal goedgekeurd en heeft niks geen afwijkingen en dat wist ze 100%zeker want dat was zo gezegd tijdens de echo :?:

@AG kun je het allemaal nog een beetje volhouden?

@schipje hoe is het met jou?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2011 15:04

Nou gewoon neutraal, liefst wit. En dan wil ik met accessoires (kleur) gaan werken maar geen rose of blauwe kleur.

@Jannoek, zo je verlof is in gegaan. Kun je je n beetje vermaken? Hier nog geen geschop en getrap... :lol: .

@AG, succes met de laatste loodjes. En zet hem op.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 apr 2011 15:42

Ik denk dat ik me voorlopig niet verveel :)
Er staat nog genoeg op m'n to do list:

kastenwand in de slaapkamer uitpakken, uitzoeken en weer inpakken
badkamermeubel idem dito.
Keukenkastjes heb ik vanmiddag gedaan, op één na, die moet natuurlijk ook nog. :-oo
Verder heeft manlief besloten dat er nog meer boekenkast in ons huis komt. Dat wordt dus nog boekenkast uit en in pakken. ;-)
Verder wil ik nog chocolade dingetjes met muisjes maken, moet ik de adressenlijst nog 's goed na kijken, moeten we de definitieve tekst voor op het geboortekaartje af maken (we hebben ineens besloten dat te veranderen :lol: ) , moet ik nog op kraamvisite, en ik moet voornamelijk veel in de zon zitten en uitrusten, gok ik. :mrgreen:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 04 apr 2011 20:41

Jannoek, geniet van je verlof! Lekker nog even wat dingen doen en inderdaad, lekker veel op je gat zitten en van het weer genieten.

Hier vandaag ook mijn allerlaatste werkuurtje gehad (was al het grootste deel van de dag vrij). Lekker hoor, maar erg veel doen in mijn verlof zal er niet van komen. Ik werk alleen op maandag, de andere dagen ben ik allang blij als ik genoeg energie heb voor de dagelijkse dingen. Maar op maandag is mn man thuis, dus dan zijn we lekker samen en dan kunnen we nog eens wat extra's doen. Ik moet in elk geval nog even een ziekenhuistas inpakken en een logeertas voor dochterlief. En nog wat wasjes draaien en de wieg opzetten en zo is er vast nog wel genoeg te doen.

Liefie, wat een aparte opmerking van die persoon over de 20-weken echo. Ze kunnen echt niet elke afwijking daarop zien, lijkt me... Ze controleren alleen op bepaalde zichtbare dingen en ze zullen vast niet zeggen dat er 100% zeker geen afwijking is.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 04 apr 2011 21:49

idd, kunnen ze niet alles zien, maar over dat ze op vaste dingen letten, ook daar kunnen ze zich in vergissen. mijn nichtje had een (heel) lichte vorm van een open ruggetje. dat was niet gezien op de 20-weken echo. gelukkig gaat het heel goed met haar hoor. ze groeit gewoon op en er geen schade verder van.
Afbeelding

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 04 apr 2011 22:09

jeepeecee schreef:idd, kunnen ze niet alles zien, maar over dat ze op vaste dingen letten, ook daar kunnen ze zich in vergissen. mijn nichtje had een (heel) lichte vorm van een open ruggetje. dat was niet gezien op de 20-weken echo. gelukkig gaat het heel goed met haar hoor. ze groeit gewoon op en er geen schade verder van.

Dat klopt, 2 van mijn kinderen hebben ook die afwijking.
Dat zit in de familie bij ons, dus bij de 20 weken echo hebben we er speciaal naar gevraagd. Die mevrouw zei toen, dat een lichte vorm meestal niet te zien was op de 20 weken echo.
Gelukkig hebben onze kinderen ook een heel lichte vorm, en hebben er tot nu toe geen ongemakken van.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 apr 2011 06:00

maar ook de andere 'ziekten' zoals autisme ed is ook niet te zien op een echo, wat ook heel heftige dingen zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 apr 2011 06:04

Autisme kan ook komen (is nog niet helemaal wetenschappelijk bewezen) door vaccinatie's dus dan zou je het bij zo'n echo ook niet kunnen zien.

Allerlei onderzoeken tijdens de zwangerschap geeft nooit een garantie dat het goed zit en is. Het is bij zo'n 20 weken echo voor mij meer van: stel dat ze iets vinden en dat je daardoor in het ziekenhuis moet bevallen. Al kan ik me voorstellen dat je zwangerschap daardoor wel een andere wending gaat krijgen. Ik blijf het lastig vinden al die onderzoeken enzo. Maar goed dat is zo persoonlijk.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 apr 2011 14:05

Jannoek en Parkiet, geniet van jullie verlof!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2011 14:17

@AG Dank je! :) Hou jij het nog een beetje vol?

Over de 20 weken echo: zo zijn er natuurlijk nog veel meer dingen die je nooit kan zien op een echo. Een kindje kan ook ernstig ziek worden na de geboorte, dus in die zin is een echo ook al geen garantie.
Ik vond het toch ook wel spannend hoor Evelien, ook omdat je daarna misschien helemaal niet meer onbezorgd zwanger kan zijn..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 14:26

Klopt ik vond het ook heel apart! Vrienden van ons hebben een dochtertje en die werd geboren met een hazenlipje dat was niet gezien op de 20 weken echo.
Achteraf waren ze daar heel blij om zodat ze toch een onbezorgde zwangerschap gehad hebben.

@Evelien voor ons was de 20 weken echo ook zo van stel er is iets niet goed dan willen we in het ziekenhuis bevallen en niet thuis.

@Parkiet en Jannoek geniet van jullie verlof!!

Vrouw van de RST is net geweest was wel erg gezellig en duidelijk uitgelegd ze is ongeveer een uurtje geweest. Ze vond het kamertje erg leuk (was ik even blij dat het boven netjes was ik had gedacht dat ze het kamertje niet hoefde te zien :oops: )
Vanavond naar de VK ben benieuwd hoe het met Las is! Heb het idee dat hij al wel een beetje ingedaald is moet bijna elke 3 kwartier naar de wc :shock: Gelukkig 's nachts nog steeds niet.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 apr 2011 14:37

@ Parkiet en Jannoek: geniet van jullie verlof. Rust lekker uit, daar heb je na de bevalling veel voordeel van!
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”