Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HaveMercy
Verkenner
Verkenner

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor HaveMercy » 04 apr 2011 15:38

D'r schiet me zoiets te binnen van: Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend?
"I thought you could control life, but it's not like that. There are things you can't control."

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 apr 2011 15:47

Schaapje, wat ben je nou toch aan het doen met je vette oordeel!
Christelijke homoseksuelen doen niet wat zij willen, omdát ze de vrijheid hebben.
En als het goed is, is dat de christelijke vrijheid.

Maar da's een andere vrijheid dan jij insinueert!

Stop nog toch is met je vals getuigenis!
Als alle christelijke homo's de meest zondige beesten zijn die je je kunt voorstellen.

Het is gewoon een leugen als je zegt dat ik mijn mening op wil leggen aan anderen.
Absoluut niet.
En dat heb ik al vele malen verteld.
Ik respecteer jouw visie.
Maar ik neem die niet over.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 apr 2011 15:50

HaveMercy schreef:D'r schiet me zoiets te binnen van: Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend?

Als je schrijft dat homo,s die vrijheid al hebben en iemand reageert dat dit onzin is
dan verlies ik mijn geduld hoor.

Er worden al heel wat homo-huwelijken gesloten ook in de kerken, en ze krijgen toch
volop aandacht! Je kan nog gedwongen worden ook als je deze mensen niet in de echt
wil verbinden wegens je geloof, als je bij de burgelijke stand ambtenaar bent zo,n
wet is in de maak, om ambtenaren te verplichten.
](*,)
Wie dwingt wie :?:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 apr 2011 15:54

JeeWee schreef:Schaapje, wat ben je nou toch aan het doen met je vette oordeel!
Christelijke homoseksuelen doen niet wat zij willen, omdát ze de vrijheid hebben.
En als het goed is, is dat de christelijke vrijheid.

Maar da's een andere vrijheid dan jij insinueert!

Stop nog toch is met je vals getuigenis!
Als alle christelijke homo's de meest zondige beesten zijn die je je kunt voorstellen.

Het is gewoon een leugen als je zegt dat ik mijn mening op wil leggen aan anderen.
Absoluut niet.
En dat heb ik al vele malen verteld.
Ik respecteer jouw visie.
Maar ik neem die niet over.

Waarom voel jij je aangesproken, er was hier een ongelovige nederlander aan het woord
waar op gereageerd werd.
En je moet me geen woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb en ook nooit
zal zeggen JeeWee.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 apr 2011 18:02

schaapje schreef:Waarom voel jij je aangesproken, er was hier een ongelovige nederlander aan het woord
waar op gereageerd werd.

ik voel me aangesproken omdat je weer eens ongenuanceerd een keihard oordeel geeft met je uitspraak dat 'homo's alle vrijheid hebben'.
Was het maar waar! Niet voor niks bestaat de uitdrukking 'in de kast zitten'.
Dat betekent dat veel homo's en zeer zeker ook veel christenhomo's klem zitten. Ze kunnen geen kant uit omdat, als ze voorzichtig de stap zetten om uit die kast te stappen, hard worden bestookt met bijbelteksten die ze natuurlijk zelf veel beter kennen.

Gelukkig begint er wat te veranderen en ontstaat er ook onder christenen wat meer begrip.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 apr 2011 20:09

Ja, daar heb je gelijk in, er zijn zeer veel homo,s en er komen er steeds meer bij lijkt wel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2011 22:31

schaapje schreef:Ja, daar heb je gelijk in, er zijn zeer veel homo,s en er komen er steeds meer bij lijkt wel.

Misschien, maar is het niet waarschijnlijker dat er precies evenveel homo's zijn, maar dat er meer homo's zich veilig genoeg voelen om eerlijk te zijn over wie ze zijn? Is dat niet iets om dankbaar voor te zijn?

Je moet er toch niet aan denken niet uit te kunnen komen voor wie je werkelijk bent? In bepaalde landen worden christenen op die manier behandeld, schandelijk. Maar wie denkt eraan dat sommigen hier in Nederland niet precies hetzelfde toen tegen homo's?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 05 apr 2011 05:16

Mortlach schreef:
schaapje schreef:Ja, daar heb je gelijk in, er zijn zeer veel homo,s en er komen er steeds meer bij lijkt wel.

Misschien, maar is het niet waarschijnlijker dat er precies evenveel homo's zijn, maar dat er meer homo's zich veilig genoeg voelen om eerlijk te zijn over wie ze zijn? Is dat niet iets om dankbaar voor te zijn?

Je moet er toch niet aan denken niet uit te kunnen komen voor wie je werkelijk bent? In bepaalde landen worden christenen op die manier behandeld, schandelijk. Maar wie denkt eraan dat sommigen hier in Nederland niet precies hetzelfde toen tegen homo's?

Daar ligt nogal een groot verschil in.
In veel landen kun je nauwelijks als christen leven, daar wordt je vervolgd en vermoord om je christen zijn.
Sommigen in Nederland tegen homo's...., juist ja, SOMMIGEN!
Ik ken ook veel homo's in mijn eigen omgeving, ja zelfs in mijn familie.
Die worden echt niet schandelijk behandeld.
Maar ze kunnen naar de letter van Gods woord niet hun homosexualiteit uitleven.
Dat is anders als wij mensen dat homo's op zouden leggen.
Dan ben ik het eens met de uitspraak dat homo's alle vrijheid hebben, binnen de kaders van Gods woord.
Ze zijn onze medemens, net zoals ieder ander, ongeacht kleur, geaardheid, enz.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 apr 2011 07:15

toppie schreef:Maar ze kunnen naar de letter van Gods woord niet hun homosexualiteit uitleven.
Een paar dingen over deze vaak terugkerende opmerking:
Dat is jouw visie op de Bijbel en die respecteer ik, zonder 'm te delen. De visie van velen is anders. Ook zonder 'm te delen, respecteer jij en vele anderen hier, die niet en ontneem jij hun het recht om tot een andere conclusie te komen.

Verder heb je het over 'homoseksualiteit uitleven'. Mooi. Maar heb je het ook over 'heteroseksualiteit uitleven'?
Dit heeft niets met uitleven te maken maar binnen een relatie alle facetten meemaken di bij een realtie in liefde en trouw horen. Da's wat anders dan lusten botvieren!

toppie schreef:Ze zijn onze medemens, net zoals ieder ander, ongeacht kleur, geaardheid, enz.
Je zult het vast goed bedoelen maar ik wordt een beetje naar van het toegeworpen troostkoekje: 'ze zijn onze medemens'.
Hebben de homo's daar even mazzel mee?!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 apr 2011 15:03

toppie schreef:Daar ligt nogal een groot verschil in.
In veel landen kun je nauwelijks als christen leven, daar wordt je vervolgd en vermoord om je christen zijn.

In sommige (voornamelijk Afrikaanse) landen homo's ook trouwens, ook door christenen, maar dat even terzijde.

Sommigen in Nederland tegen homo's...., juist ja, SOMMIGEN!
Ik ken ook veel homo's in mijn eigen omgeving, ja zelfs in mijn familie.
Die worden echt niet schandelijk behandeld.
Maar ze kunnen naar de letter van Gods woord niet hun homosexualiteit uitleven.
Dat is anders als wij mensen dat homo's op zouden leggen.

En het feit dat ze door de groep waar ze bij willen horen zouden worden verstoten als ze zich niet gedragen heeft daar niets mee te maken, denk je? Het is wel makkelijk om het allemaal op het bordje van God te schuiven, alsof groepsdruk en geestelijke chantage niet bestaat. Let wel, ik heb het nu niet over jou persoonlijk, meer algemeen.

Dan ben ik het eens met de uitspraak dat homo's alle vrijheid hebben, binnen de kaders van Gods woord.
Ze zijn onze medemens, net zoals ieder ander, ongeacht kleur, geaardheid, enz.

Volgens mij blijft er binnen die kaders niet zo heel veel over. Hangt er een beetje vanaf hoe je die kaders precies ziet natuurlijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 apr 2011 18:22

Dat is nu juist DE grote vraag binnen dit topic, dacht ik zo...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 apr 2011 20:17

En het enge is dat vooral hetero's de kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen...

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 07 apr 2011 20:39

JeeWee schreef:En het enge is dat vooral hetero's de kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen...

Zucht....

Als hetero maak ik zelf geen kaders, maar lees in de Bijbel dat de Heere hier tegen waarschuwt.
Dat ontkennen is het verloochenen van Gods woord.
Wat doe je dan op refoweb?

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 07 apr 2011 20:43

toppie schreef:
JeeWee schreef:En het enge is dat vooral hetero's de kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen...

Zucht....

Als hetero maak ik zelf geen kaders, maar lees in de Bijbel dat de Heere hier tegen waarschuwt.
Dat ontkennen is het verloochenen van Gods woord.
Wat doe je dan op refoweb?

Zucht.....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 apr 2011 21:10

JeeWee schreef:
toppie schreef:Maar ze kunnen naar de letter van Gods woord niet hun homosexualiteit uitleven.
Een paar dingen over deze vaak terugkerende opmerking:
Dat is jouw visie op de Bijbel en die respecteer ik, zonder 'm te delen. De visie van velen is anders. Ook zonder 'm te delen, respecteer jij en vele anderen hier, die niet en ontneem jij hun het recht om tot een andere conclusie te komen.

Verder heb je het over 'homoseksualiteit uitleven'. Mooi. Maar heb je het ook over 'heteroseksualiteit uitleven'?
Dit heeft niets met uitleven te maken maar binnen een relatie alle facetten meemaken di bij een realtie in liefde en trouw horen. Da's wat anders dan lusten botvieren!

toppie schreef:Ze zijn onze medemens, net zoals ieder ander, ongeacht kleur, geaardheid, enz.
Je zult het vast goed bedoelen maar ik wordt een beetje naar van het toegeworpen troostkoekje: 'ze zijn onze medemens'.
Hebben de homo's daar even mazzel mee?!

Ben jij de woordvoerder van ALLE homo's ? :-k

Terug naar “Archief”