Moderator: Moderafo's
HaveMercy schreef:D'r schiet me zoiets te binnen van: Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend?
JeeWee schreef:Schaapje, wat ben je nou toch aan het doen met je vette oordeel!
Christelijke homoseksuelen doen niet wat zij willen, omdát ze de vrijheid hebben.
En als het goed is, is dat de christelijke vrijheid.
Maar da's een andere vrijheid dan jij insinueert!
Stop nog toch is met je vals getuigenis!
Als alle christelijke homo's de meest zondige beesten zijn die je je kunt voorstellen.
Het is gewoon een leugen als je zegt dat ik mijn mening op wil leggen aan anderen.
Absoluut niet.
En dat heb ik al vele malen verteld.
Ik respecteer jouw visie.
Maar ik neem die niet over.
schaapje schreef:Waarom voel jij je aangesproken, er was hier een ongelovige nederlander aan het woord
waar op gereageerd werd.
schaapje schreef:Ja, daar heb je gelijk in, er zijn zeer veel homo,s en er komen er steeds meer bij lijkt wel.
Mortlach schreef:schaapje schreef:Ja, daar heb je gelijk in, er zijn zeer veel homo,s en er komen er steeds meer bij lijkt wel.
Misschien, maar is het niet waarschijnlijker dat er precies evenveel homo's zijn, maar dat er meer homo's zich veilig genoeg voelen om eerlijk te zijn over wie ze zijn? Is dat niet iets om dankbaar voor te zijn?
Je moet er toch niet aan denken niet uit te kunnen komen voor wie je werkelijk bent? In bepaalde landen worden christenen op die manier behandeld, schandelijk. Maar wie denkt eraan dat sommigen hier in Nederland niet precies hetzelfde toen tegen homo's?
Een paar dingen over deze vaak terugkerende opmerking:toppie schreef:Maar ze kunnen naar de letter van Gods woord niet hun homosexualiteit uitleven.
Je zult het vast goed bedoelen maar ik wordt een beetje naar van het toegeworpen troostkoekje: 'ze zijn onze medemens'.toppie schreef:Ze zijn onze medemens, net zoals ieder ander, ongeacht kleur, geaardheid, enz.
toppie schreef:Daar ligt nogal een groot verschil in.
In veel landen kun je nauwelijks als christen leven, daar wordt je vervolgd en vermoord om je christen zijn.
Sommigen in Nederland tegen homo's...., juist ja, SOMMIGEN!
Ik ken ook veel homo's in mijn eigen omgeving, ja zelfs in mijn familie.
Die worden echt niet schandelijk behandeld.
Maar ze kunnen naar de letter van Gods woord niet hun homosexualiteit uitleven.
Dat is anders als wij mensen dat homo's op zouden leggen.
Dan ben ik het eens met de uitspraak dat homo's alle vrijheid hebben, binnen de kaders van Gods woord.
Ze zijn onze medemens, net zoals ieder ander, ongeacht kleur, geaardheid, enz.
JeeWee schreef:En het enge is dat vooral hetero's de kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen...
toppie schreef:JeeWee schreef:En het enge is dat vooral hetero's de kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen...
Zucht....
Als hetero maak ik zelf geen kaders, maar lees in de Bijbel dat de Heere hier tegen waarschuwt.
Dat ontkennen is het verloochenen van Gods woord.
Wat doe je dan op refoweb?
JeeWee schreef:Een paar dingen over deze vaak terugkerende opmerking:toppie schreef:Maar ze kunnen naar de letter van Gods woord niet hun homosexualiteit uitleven.
Dat is jouw visie op de Bijbel en die respecteer ik, zonder 'm te delen. De visie van velen is anders. Ook zonder 'm te delen, respecteer jij en vele anderen hier, die niet en ontneem jij hun het recht om tot een andere conclusie te komen.
Verder heb je het over 'homoseksualiteit uitleven'. Mooi. Maar heb je het ook over 'heteroseksualiteit uitleven'?
Dit heeft niets met uitleven te maken maar binnen een relatie alle facetten meemaken di bij een realtie in liefde en trouw horen. Da's wat anders dan lusten botvieren!Je zult het vast goed bedoelen maar ik wordt een beetje naar van het toegeworpen troostkoekje: 'ze zijn onze medemens'.toppie schreef:Ze zijn onze medemens, net zoals ieder ander, ongeacht kleur, geaardheid, enz.
Hebben de homo's daar even mazzel mee?!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten