Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor jeepeecee » 02 apr 2011 22:08

@ ag, jullie kleintje dacht zeker, vandaag ga ik nog niet komen, het is nog zulk lekker weer. dan kan mijn moeder er nog even van genieten 8)
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 03 apr 2011 12:53

Vandaag weer een nieuwe dag AG, we wachten met spanning af! :-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2011 15:01

@AG wanneer ben je uitgerekend? Of loop je nu al overtijd?
Sterkte met de laatste loodjes!

@Evelien apart he de eerste keer positiekleding aan. Maar wel erg leuk.
Heb je al een beetje een idee wat je met de babykamer gaat doen (inrichting enz?)

@MissF hoe is het met je bekken? Wat vind Jurian van je dikke buik of heeft hij het er niet over?

@Jannoek jij hebt verlof nu zeker? Geniet ervan! Heb je van de week nog een keer een echo of niet?

Hier gaat alles eigenlijk nog steeds super ben al weer de 32 weken voorbij het vliegt echt voorbij nog 3 weekjes werken en dan heerlijk genieten van mijn verlof.
Dinsdag weer controle bij de VK volgens mij ligt de kleine netjes met zijn hoofdje naar beneden (en ik ben benieuwd of hij al ingedaald is) heb sommige dagen een brandend gevoel rond mijn bekken?
Donderdag de groeiecho ben echt zo benieuwd hoe hij eruit ziet :shock: :D

Gisteren hadden mijn man en ik het erover wat voor kleur haar de kleine heeft als hij geboren wordt (misschien is hij wel kaal :lol: )
Ik zei ik vind van die zwarte haartjes altijd zo lief staan. Vannacht dus gedroomd dat we een meisje kregen met zwarte haartjes maar ze had dus ook heel veel zwarte haren op haar onderbenen :shock: :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 apr 2011 15:17

LauraC schreef:'t Is blijkbaar toch heel normaal :? Ik hoor het ook vaak van vreemden hoor: zou je dat jochie niet eens een brusje geven? of: is hij nou nog enigskind?

Nee Laura, word dit serieus zo gevraagd? :shock:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 apr 2011 15:25

@Liefie spannend van de week groeiecho!
Wij hebben ook donderdag nog een groei echo & afspraak bij de gyneacoloog... Ben erg benieuwd hoe of wat! Aan de hand van die echo gaan ze wel/niet vervolgstappen nemen... Spannend dus!
Bij de vorige echo's zat er tussen de maandag & donderdag enorm veel verschil: maandag veel te weinig vruchtwater, normale groei. Donderdag heel groot, vruchtwater normaal...
Ben benieuwd welke kant het nu op gaat..
Moet morgenochtend nog werken en dan heb ik verlof. Gek idee!
Kan me het nog niet echt voorstellen eigenlijk. :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2011 15:32

@Jannoek Spannend maar wat ik me dan afvraag zijn die echo's dan wel super betrouwbaar? Want in die paar dagen kan er dus een heel verschil inzitten?
Geniet van je laatste werkmorgen en dan hoef je helemaal niks meer!
Ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik over 3 weken gewoon 20 weken vrij ben :shock: :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 apr 2011 15:35

@ liefie ik weet het ook niet :)
Wel gebruikten ze in het ziekenhuis een andere 'meetmethode' dan bij de eerste echo. Deze echo is ook in 't ziekenhuis. Dus als het dan weer hetzelfde beeld geeft vind ik het wel betrouwbaar ;-)

't ligt natuurlijk ook wel aan de positie/hoek van waaruit de echo precies genomen wordt denk ik? Ik wacht 't maar af!

Raar idee he... Ik dus morgen nog en dan 19 weken vrij... :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2011 15:40

@Jannoek Dan kun je de laatste 2 echo's vergelijken geeft denk ik wel een duidelijker beeld.
Ik sprak van de week iemand die is 35 weken zwanger en met de groeiecho blijkt het kindje al 3600 gram te zijn nu moet ze volgende week naar het ziekenhuis en gaan ze kijken wat ze verder gaan doen anders komt het kindje waarschijnlijk wel boven de 10pond uit :shock:
Heb je nog grote schoonmaak plannen voor je verlof of ga je het echt rustig aan doen?

Mijn man bood gisteren aan om voor mijn verlof een grote schoonmaak te houden zodat ik het tijdens mijn verlof rustig aan kan doen en het alleen bij hoef te houden en hopelijk heel veel in de tuin kan zitten en kan genieten van het weer :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2011 17:28

een echo kan je pas vergelijken als het door dezelfde persoon is gedaan. 1 mm verschil geeft al een dag of twee verschil waardoor ik de ene keer wel twee weken achterliep en de andere keer de mensen in shock waren bijna omdat hij wel 4 weken acherliep. Iedem met het vruchtwater. De ene vind een plons genoeg op 1 plek de ander wil op meerdere plekken vruchwater zien.

Zelf wist ik er nooit wat ik ervan moest denken. Was blij dat hij geboren is..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2011 18:48

Over dat vragen naar zwangerschappen; het is niet goed of het deugd niet, want bij mij zei het merendeel dat ze het te snel vonden ( er zit 17 mnd tussen beide kids). En het werd ook in veel minder flateuse/nette bewoordingen gezegd :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2011 19:08

Spannend de echo Jannoek! En lekker bijna verlof, geniet ervan joh!
Liefie, schiet ook al op he, je verlof, lekker zeg!
hier duurt het (gelukkig) nog 7 weken, ik moet er nog niet aan denken. Het gaat prima nu, dus ik loop nog wel even door. Ik weet wel nog toen ik tegen de 30 weken zwanger was van Jurian, dat er op mijn werk een erg vervelende, gevaarlijke jongen zat. Toen voelde ik me zo onveilig, dat ik dolblij was dat mijn verlof met 34 weken inging en ik ook eerder al wat diensten had geschrapt. Op dit moment lopen er op mijn groep gelukkig geen gevaarlijke jongeren rond, dus als dat zo blijft ga ik gewoon door, als het lichamelijk lukt.

soms vind ik het wel jammer dat het maar 4 weken verlof ervoor zijn (of 6 als hij later komt natuurlijk ;) ), omdat ik nog zoveel wil. Die nesteldrang is echt irritant. En veel van die dingen ga ik niet nu al doen, omdat het dan voor het kindje geboren wordt vast weer moet van mezelf :oops: en ik merk wel dat ik steeds meer zwanger wordt doordat ik naast mijn werk niet een hele propvolle week moet plannen. Zeker na een late dienst ben ik de dag erna wel doodmoe. En dat is helemaal niet erg, maar van echt grondig mijn huis doorwerken, komt het niet, omdat ik dan een beetje op mezelf moet letten en natuurlijk ook Jurian rond heb lopen die ik nu lekker nog alle aandacht kan geven. Nee, ons kindje moet nog maar niet komen, daar heb ik nog eventjes geen tijd voor :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2011 19:46

@MissF Fijn dat het zo goed gaat! Hier gelukkig ook al wil ik 1 avonddienst niet meer werken in mijn laatste weekend want dan heb ik zaterdagmorgen en avonddienst en dan zondag ochtend gelijk weer is iets teveel van het goede :wink:
Ga morgen de planner even lief aankijken en een uitzendkracht aanvragen.
Over maximaal 10 weken is er hier gewoon een kleintje in huis (als alles goed mag gaan) echt een heel raar idee en ik vind de tijd echt veel te snel gaan :shock:
Al kan ik ook weer niet wachten tot hij/zij geboren wordt lekker dubbel... Maar ik geniet nog veel te veel van het zwanger zijn.
Maar als je wil kun je toch ook voor 6 weken vooraf verlof vragen of kan dat niet met je werk?

@Echo's zijn erg leuk en fijn maar zaaien volgens mij ook heel veel onduidelijkheid en paniek bij veel vrouwen/mannen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2011 19:57

Mensen vergeten ook snel dat de echo's er zijn met een bepaald doel om ziektes/afwijkingen op te sporen en niet zomaar voor de fun. Zo is een kennis van mij er vorige week achter gekomen dat hun kleintje een dubbele schisis heeft met een gespleten kaak. Nadere onderzoeken naar een syndroom volgen mogelijk nog. Dan word je toch weer met de neus op de feiten gedrukt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2011 20:28

Zeker met de 20 weken echo idd, dat is niet alleen leuk om het geslacht te weten te komen als je dat wilt. Ik vond alledrie de echo's spannend. en nu nog kan ik me bijna niet voorstellen dat we weer een gezond kindje krijgen. Dat is ook helemaal niet gezegd natuurlijk met zo'n echo. Pas las ik een artikel over een christelijk stel. Die kregen met de 20 weken echo te horen dat hun kindje geen nieren had. In de baarmoeder heeft het kindje die niet nodig, dus het leeft lekker door, maar na de geboorte gaat het binnen een uur mis. Zij moesten kiezen wat ze deden: zwangerschap afbreken of uit'zitten'. Ze kozen voor het laatste en het kindje heeft een uurtje geleefd. Zo heftig! En daardoor zo bijzonder dat bij ons de 20 weken echo opnieuw goed was, voor zover ze dat kunnen zien.

Liefie, ik kan ook gewoon met 6 weken met verlof ja, maar dat wil ik liever niet, zodat ik in oktober pas weer aan de slag hoef na 12 weken verlof en dan 3 weken vakantie erachteraan plakken. Al heb ik nu nog een week aan overuren staan en een week LFB uren (een of andere rare regeling die nieuw is ofzo en waarbij je dus extra vrije uren krijgt elk jaar). En natuurlijk al mijn vakantie uren nog. Dus in principe kan ik het prima uitzingen met al die uren, maar wat uurtjes achter de hand voor als ik straks in oktober ook weer studeer klinkt ook wel lekker. Anders is het denk ik best pittig om in oktober weer te beginnen met werken en ook weer te studeren. Maargoed, dat klinkt allemaal nog zo ver weg :D

hoe is het kamertje trouwens Liefie?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2011 21:00

@MissF dat is ook erg lekker erna langer vrij zijn! Wat ga je studeren?
Het kamertje is super mooi alleen ontbreekt de aankleding nog (gordijnen,lampen,schapenvacht voor op de grond enz) Is jullie kamertje helemaal klaar?

Ik ga er helemaal niet van uit dat ons kindje helemaal gezond is mede doordat ik verschillende mensen ken waarbij ze dingen over het hoofd gezien hebben en het kindje niet helemaal gezond was of juist andersom.
Viel me ook op dat er op die lijst van de 20 weken echo stond ruggentje lijkt gesloten en nog meer van die dingen het is ook absoluut geen garantie dat het kindje gezond is.
Mijn eerste zwangerschap zag er ook goed uit met de echo van 8 weken en 6 dagen mooi kindje met kloppend hartje niks aan de hand maar de volgende dag leefde het kindje niet meer en stootte mijn lichaam het af in totaal nog geen 20 uur er tussen.
Het is en blijft zo een groot wonder en dat beseffen wij elke dag weer.

Het kamertje is super mooi alleen ontbreekt de aankleding nog (gordijnen,lampen,schapenvacht voor op de grond enz) Is jullie kamertje helemaal klaar?

Terug naar “Archief”