Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2011 12:23

Heerlijk EM.

Hier is de schuur helemaal leeg gehaald, opgeruimd en schoongemaakt. Alle wassen (5) hangen buiten te drogen in de zon en in de wind. Manlief vroeg nog: is dit nesteldrang? :lol: :wink:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 02 apr 2011 12:28

Maak er maar lekker gebruik van toch? Ik heb van nesteldrang weinig last gehad, maar nu het echt lente wordt lijkt het alsnog te komen :mrgreen:.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2011 13:20

Hier ook echt nesteldrang maar vind het erg fijn :lol:
alle wassen zijn al droog en liggen weer in de kast. Mijn man heeft de hele tuin onkruidvrij gemaakt enz en het tuinset buiten gezet. Zo gaan we proosten op de lente en samen een potje yatzee doen lekker in de zon. :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 apr 2011 13:26

liefie schreef:Hier ook echt nesteldrang maar vind het erg fijn :lol:
alle wassen zijn al droog en liggen weer in de kast. Mijn man heeft de hele tuin onkruidvrij gemaakt enz en het tuinset buiten gezet. Zo gaan we proosten op de lente en samen een potje yatzee doen lekker in de zon. :D

He wat kneuterig :wink: :lol:
Enne.... waarmee proosten ? Bakkie thee toch zeker ? :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2011 13:40

schelpje3 schreef:

Nee voor mij een lekker rose biertje (zonder alcohol) en mijn man wijn of bier denk ik :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 apr 2011 13:44

liefie schreef:
schelpje3 schreef:

Nee voor mij een lekker rose biertje (zonder alcohol) en mijn man wijn of bier denk ik :wink:

:0~ d:)b :neeschudden:
Ik ben een beetje melig

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2011 14:47

vanmorgen heb ik express om half 9 al alles boven gepoetst, want dat moest nog deze week. daarna een tijd bij het Groenrijk gelopen, nieuwe plantenbak en bloemetjes gekocht, omdat jongelui de vorige gejat hebben. mijn man gaat hem nu goed vastmaken op het muurtje :D
En al een hele tijd in de zon gezeten, echt lekker! Jammer dat het morgen weer wat minder is, het went zo snel
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 apr 2011 14:57

MissF schreef:vanmorgen heb ik express om half 9 al alles boven gepoetst, want dat moest nog deze week. daarna een tijd bij het Groenrijk gelopen, nieuwe plantenbak en bloemetjes gekocht, omdat jongelui de vorige gejat hebben. mijn man gaat hem nu goed vastmaken op het muurtje :D
En al een hele tijd in de zon gezeten, echt lekker! Jammer dat het morgen weer wat minder is, het went zo snel

Vorige zomer zijn bij ons 2 hanging baskets uit de voortuin gestolen :-&
Ik had ze kant en klaar gekocht, van die beeldige Engelse, duur !
Ik heb toen nieuwe gekocht, niet kant en klaar, deze heeft mijn man met zgn tie rappies vastgezet. Nu moet je echt met een speciale tang aan de gang.
Maar wie doet zoiets en wanneer ? Die dingen waren loeizwaar. :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 apr 2011 17:46

Tja, dat gebeurt. Als je iets echt niet kwijt wilt, dan moet je het gewoon niet 'los' in de voortuin zetten/hangen. Ik zou ook niet weten, waarom je dat zou willen stelen, maar ja, dat snap ik hoe dan ook nooit.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2011 18:11

Wij gingen ook van de goedheid van de mens uit ;) Nu woonden we eerst midden in de stad, met de voordeur op een hele aparte plek waar niemand anders kwam dan wijzelf en de buren, dus daar werd nooit iets gejat. Maar nu wonen we langs de weg naar het station, en daar loopt nou eenmaal veel jeugd 's avonds laat. Mijn man was de nieuwe plantenbak vast aan het zetten, toen iemand van verder uit de straat vertelde dat ze dan de bak wel laten staan, maar waarschijnlijk de plantjes er wel een keer uit mikken. Nouja, dan zet ik er gewoon weer nieuwe in :D Toch komen ze gelukkig niet echt IN de voortuin, want we hebben sinds we er wonen een tuinbank staan met een bak met bloemen erop, en die laten ze wel staan. Nouja, we zien wel hoe lang het blijft staan deze keer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 apr 2011 21:25

@MissF: zet dan een rozenstruik met flinke doornen in je plantenbak :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 apr 2011 08:46

Wij hebben hier meer last van dat er spullen in onze tuin worden gezet... :lol: Pas een eetkamerstoel, of een fiets.
Ach hier halen ze groffuil gratis op.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 apr 2011 13:16

Evelien schreef:Ach hier halen ze groffuil gratis op.

dat dachten wij ook, maar hebben toch maar even het puin van de balkontegels naar de vuilstort gebracht. blijkt dat je voor puin moet betalen per 100kg.!!!!! :shock:
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 apr 2011 17:00

Wat dat stelen van spullen uit de voortuin betreft: dat gebeurt volgens mij bij planten niet om de waarde maar om er 'ns lekker mee te gooien ofzo... Een buurvrouw van ons (net in de zijstraat) had van die rieten puntmanden naast de voordeur hangen, daarvan lag er vorig jaar eentje bij ons in de achtertuin. Die was dus met kracht over de tuin van onze 'echte' buurvrouw heen gegooid (2x over 'n schutting) en dan uiteindelijk bij ons in de tuin beland (net onder het glas v/h keukenraam). Iets harder en de ruit was misschien in diggels geweest... :roll:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2011 17:31

hier moeten we ook gewoon betalen voor ons afval, ik vind het net zo eerlijk, die het meest afval produceert moet daar ookgewoon voor betalen en niet het oude mensje dat nooit naar de stort hoeft maar daar wel een x bedrag voor moet betalen.

Zo betalenw e ook per klikoleding.. kunnen we lekker op besparen. Ga er met mijn gewicht ff lekker in staan dansen, kunnen we weer twee weken. Overigens mag die eigenlijk niet zwaarder zijn dan 80 kilo, maar daar gaat tie denk ik wel overheen.

Terug naar “Archief”