Kun je liefde 'voelen'??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

annelove2
Verkenner
Verkenner

Kun je liefde 'voelen'??

Berichtdoor annelove2 » 27 mar 2011 21:10

Beetje gekke vraag misschien, maar ben hier erg benieuwd naar...
Stel:
Persoon 1, voelt veel liefde voor persoon 2, Persoon 1 en 2 zitten naast elkaar, zonder oog of lichamelijk contact. Kan persoon 2 die liefde dan 'voelen' ??

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kun je liefde 'voelen'??

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2011 23:33

annelove2 schreef:Beetje gekke vraag misschien, maar ben hier erg benieuwd naar...
Stel:
Persoon 1, voelt veel liefde voor persoon 2, Persoon 1 en 2 zitten naast elkaar, zonder oog of lichamelijk contact. Kan persoon 2 die liefde dan 'voelen' ??

Nee, hoe zou dat werken dan? Met straling? Feromonen?

Als je naast iemand zit die je leuk vindt, kun je beter de stoute schoenen aantrekken en dat gewoon zéggen dan wachten tot 'ie het 'vanzelf aanvoelt'. Dan zit je daar nog wel een tijdje namelijk...

Het is trouwens over het algemeen een slecht idee om ervan uit te gaan dat mensen (zeker mannen niet) je gedachten kunnen lezen. Ik moet zeggen dat mijn relatie een stuk soepeler ging toen ik mijn vriendin dat destijds aan haar verstand had gepeuterd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mar 2011 06:21

annelove2 schreef:Beetje gekke vraag misschien, maar ben hier erg benieuwd naar...
Stel:

Nee, en vooral mannen voelen dat niet aan.
Je moet wel heel ondubbelzinnig duidelijk zijn wil je de aandacht van een jongen/man trekken. Subtiele hints worden veelal ook niet begrepen.

annelove2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor annelove2 » 28 mar 2011 09:22

Ik bedoel niet expliciet de verliefdheid van een vrouw naar een man of andersom
Inderdaad toen ik mijn man leerde kennen, snapte hij ook overduidelijke hinten niet. :lol:

Ik geloof wel dat er meer is, ik bedoel.
Je hoort weleens dat een moeder bijv. zich ineens heel rot kan voelen, schijnt dan dat er op dat moment
iets met haar kind gebeurt.
Of misschien past dat niet hier in het verhaal, een hond die helemaal gek wordt thuis, schijnt dat zijn
baas op dat moment is overleden...
Of het contact tussen tweelingen....

Ik dacht misschien is hier iemand is die hier meer over weet, en dan niet in het zweverige waar je op internet zoveel
over kan vinden. ..

Zelf denk ik dat het wel kan, maar weet ik het niet zeker omdat je niet altijd op je gevoel af kan gaan....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2011 09:52

annelove2 schreef:Ik bedoel niet expliciet de verliefdheid van een vrouw naar een man of andersom
Inderdaad toen ik mijn man leerde kennen, snapte hij ook overduidelijke hinten niet. :lol:

Ik geloof wel dat er meer is, ik bedoel.
Je hoort weleens dat een moeder bijv. zich ineens heel rot kan voelen, schijnt dan dat er op dat moment
iets met haar kind gebeurt.
Of misschien past dat niet hier in het verhaal, een hond die helemaal gek wordt thuis, schijnt dat zijn
baas op dat moment is overleden...
Of het contact tussen tweelingen....

Ik dacht misschien is hier iemand is die hier meer over weet, en dan niet in het zweverige waar je op internet zoveel
over kan vinden. ..

Zelf denk ik dat het wel kan, maar weet ik het niet zeker omdat je niet altijd op je gevoel af kan gaan....

Oww, daar had ik even een heel verkeerd beeld bij je vraag zeg. Ik zag echt zo'n bakvisje voor me die smachtend naast haar 'love interest' in de schoolbankjes hing.

Maar goed... het probleem is dat dat hoe dan ook 'in het zweverige' komt, want het IS zweverig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

annelove2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor annelove2 » 28 mar 2011 10:29

:lol:
nee hoor geen bakvis hier!

Inderdaad zweverig, maar niet verkeerd zweverig denk ik...
Toch?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 mar 2011 14:41

Stel:

Voelt liefde. of verliefdheid ? Liefde gaat verder dan dat.
Is persoon 2 een volslagen vreemde ?
En dan heb je ook nog verschillende soorten liefde, van man naar vrouw, zusterlijke liefde, moeder/vaderlijke liefde, dus jouw vraag roept bij mij meer vragen op :D

annelove2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor annelove2 » 28 mar 2011 18:24

ik weet niet of je een man of een vrouw bent..
Als je een vrouw bent snap je misschien hoe intens een vriendinnenrelatie kan zijn...

Het gaat dus over een heel ander soort liefde dan die tussen man en vrouw...

Maar goed, het ging dus niet meer tussen die twee en nu meent persoon 2 toch ' liefde' te voelen...een
bepaalde sfeer ofzoiets...zou dat kunnen? dat is de vraag...

Ingewikkeld en vaag misschien...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 mar 2011 20:51

annelove2 schreef:ik weet niet of je een man of een vrouw bent..
Als je een vrouw bent snap je misschien hoe intens een vriendinnenrelatie kan zijn...

Het gaat dus over een heel ander soort liefde dan die tussen man en vrouw...

Maar goed, het ging dus niet meer tussen die twee en nu meent persoon 2 toch ' liefde' te voelen...een
bepaalde sfeer ofzoiets...zou dat kunnen? dat is de vraag...

Ingewikkeld en vaag misschien...

Ik ben een vrouw en ja, ik snap heel goed hoe diep een relatie tussen 2 vriendinnen kan gaan !
Ik kan bij een vrouw ook een bepaalde "sfeer" voelen, anders dan gebruikelijk zeg maar. Zie hoe mooi ze is, van binnen en van buiten. Maar dat heeft niets met homofilie te maken.
Je kunt je zo aangetrokken voelen tot een persoon, soms van de andere sekse, soms van dezelfde.
Dus dan is het antwoord : JA, het kan.

annelove2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor annelove2 » 28 mar 2011 21:10

Ik ben een vrouw en ja, ik snap heel goed hoe diep een relatie tussen 2 vriendinnen kan gaan !
Ik kan bij een vrouw ook een bepaalde "sfeer" voelen, anders dan gebruikelijk zeg maar. Zie hoe mooi ze is, van binnen en van buiten. Maar dat heeft niets met homofilie te maken.
Je kunt je zo aangetrokken voelen tot een persoon, soms van de andere sekse, soms van dezelfde.
Dus dan is het antwoord : JA, het kan.[/quote]
.

Dus jij denkt dat je liefde kan voelen....hoe moet ik dat uitleggen...
ik bedoel dan de liefde van de ander voelen....terwijl je niets doet, niks zegt geen contact hebt zeg maar...
dus die relatie is verstoord...maar toch voel je een sfeer...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2011 15:08

Je kan liefde voelen als je het zelf hebt, niet de liefde van een ander zo voelen als jij die liefde niet hebt. Je kan het wel merken doordat die ander het laat merken (zich op een bepaalde manier gedraagt of bepaalde dingen zegt).
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 mar 2011 15:10

annelove2 schreef:Ik ben een vrouw en ja, ik snap heel goed hoe diep een relatie tussen 2 vriendinnen kan gaan !
Dus dan is het antwoord : JA, het kan.

.

Dus jij denkt dat je liefde kan voelen....hoe moet ik dat uitleggen...
ik bedoel dan de liefde van de ander voelen....terwijl je niets doet, niks zegt geen contact hebt zeg maar...
dus die relatie is verstoord...maar toch voel je een sfeer...[/quote]
Ja hoor, ook dan kan het nog.
Prikkeling ? Vage tintelingen ? Soms op kilometers afstand :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2011 10:18

Ook als die liefde niet wederzijds is? Want dat ik de vraag. Niet of jij liefde voor een ander kan voelen maar of je liefde van een ander kan voelen zonder directe communicatie.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

annelove2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor annelove2 » 07 apr 2011 10:47

inderdaad marnix,

dat is de vraag, of je die van een ander kan voelen zonder dat het wederzijds is en directe communicatie.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2011 15:30

Ik denk het niet. Er vliegen geen deeltjes door de lucht ofzo.... je herkent het omdat de ander het uit, doet die persoon het niet, dan voel je het volgens mij ook niet.

Terug naar “Archief”