1a2b3c schreef:schelpje3 schreef:Nou wat fijn dat zo het oordeel over de rechtse kerken geveld wordt. Blijkbaar lezen jullie erg selectief. Alleen dat het eenzijdig Gods werk is en thats it. Maar zo wordt het wel een eeuwig wonder. Zoals het soms wordt voorgesteld, komt er nog heel veel van de mens, heb je dat zelf niet in de gaten ?
Je neemt jezelf mee, je goede werken, je goede bedoelingen, en alles komt goed.
Maar dat is niet genoeg. Als er mensen zijn die hier genoegen mee nemen, prima, maar ik kan hier persoonlijk niet mee uit de voeten.
Zoals op zovele topics hier, praten links en rechts volkomen langs elkaar heen
Denk je dat ik bedoel dat het geen eeuwig wonder is? Dan heb je me toch verkeerd begrepen.
Hij werkt het wonder door ons verstand en onze geloofsgehoorzaamheid heen, want geloven moeten we toch echt zelf doen, dat doet God niet voor ons.
Hoe bedoel je: je neemt jezelf mee, je goede werken, je goede bedoelingen, en alles komt goed?
Ik heb hier nergens gelezen dat je goede bedoelingen en werken meetellen.
Jezelf meenemen zal wel moeten want je kunt niet tot Jezus komen terwijl je zelf achter blijft.
Gewoon jezelf aan Hem overgeven zoals je bent, niks goede werken meenemen e.d. Heb ik ook helemaal niet gezegd. Zo ga je idd langs elkaar heenpraten.
Hoe jij het stelt, is niet de reformatorische belijdenis. Daar blijft niets van een mens over. Alles van jezelf staat in de weg, je krijgt juist hinder van je eigen vijandschap, je eigen hart dat vol van zonde is. Wij hebben niks in te brengen, ook geen goede werken, dat stel je terecht vast. Dan zou je een Farizees geloof hebben, nou dat kun je in de Bijbel lezen wat de Heere Jezus daar van vindt !
En je kunt alleen tot Jezus komen, als je getrokken wordt. Je blijft nog steeds zeggen dat de mens in beweging komt, naar Jezus gaat. Wat is de Heilige Geest in deze ?
En dat tot Jezus komen, klinkt zo vaag. Dat zingt het bandje op het plein ook.
En wat bedoel jij precies met geloven ? Wat is de definitie daarvan ?