Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor gempa » 29 mar 2011 17:34

felisa schreef:Haha, MissF, leuk hé, zulke acties :wink:
zo heeft mijn zoontje pas een pak bambix rond gestrooid op m'n tapijt, je wilt niet weten wat voor rommel dat geeft :lol:

bambix met suiker en erdan water bij :shock: of stroop ook aleens gehad

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mar 2011 21:09

ooh ik ken dat echtniet. Ik hoor het wel eens vaker van mensen. Maar ik kan gerust een zak sneop ind e voorraadkast hebben liggen of chips.. ze weet dat het er is, maar nooit dat ze het pakt.. wat een braaf kind heb ik zeg :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mar 2011 21:32

Ik herken dat ook echt niet. Hier een heel braaf kind. Hij zou het daarnaast alleen al niet doen, omdat hij dan misschien vies wordt, en daar heeft hij sinds dag 1 een hekel aan. Ik weet nog dat ik water morste op hem in de auto toen we weggingen van het kindertehuis. Ik maakte direct kennis met zijn boze blik: ik had hem 'vies' gemaakt :mrgreen:

En dan ergens in mij zit er zo'n stemmetje dat zegt: 'wacht maar, dalijk krijg je er eentje....'

En dan word ik gestraft voor zoveel gemakkelijkheid in de opvoeding van mijn eerste... :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mar 2011 21:41

Sterretje schreef:Hier gaat Anna Sofie iedere keer mee naar de gynacoloog maar ik ben bang dat we dat maar niet meer moeten doen. De vorige keer werd ze ineens heel boos op de arts. Hij moest van mij afblijven en mocht mij geen pijn doen. Vanmorgen gaf ze direct aan 'niet naar de dokter toe, niet bij mama kijken, is auw'.'
Ik wil niet dat ze een aversie tegen dokters krijgt dus dat wordt vaak oppas vragen ](*,)

Da's moeilijk :? Weet niet hoe het in NL is, maar hier is bij bep. handelingen altijd een chaperone aanwezig, ook als de arts vrouwelijk is. Toen ik een keer voor een uitstrijkje moest, zei die chaperone dat zij Michael dan wel zou entertainen met een boekje en een liedje. Misschien is dat bij jou ook wel te regelen?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mar 2011 21:43

Galateia schreef:En dan ergens in mij zit er zo'n stemmetje dat zegt: 'wacht maar, dalijk krijg je er eentje....'

Niet voor jou persoonlijk hoor Galateia, maar soms denk ik dat echt wel bij bepaalde ouders/moeders die zo'n makkelijk kind hebben :oops: :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 mar 2011 06:40

Onze 4 oudsten zijn jongens, allemaal nogal druk, wild en enthousiast. Mijn zus kreeg eerst 4 rustige, voorzichtige meisjes en toen werden we tegelijk zwanger van de vijfde. Zíj kreeg toen een jongetje en wij een meisje. Ik weet nog dat ik dacht: leuk, nu snapt ze straks een beetje waarom het bij ons is zoals het is, met ons soort kids. Nou, dat ging dus niet op: hun jochie is net zo voorbeeldig als z'n zussen en onze dame is net zo wild en druk als haar broers :mrgreen:. Zuslief snapt dus nog steeds niet zoveel van sommige dingen die bij ons gebeuren :wink:.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 mar 2011 07:24

tja... maar wat is eigenlijk makkelijk... Denk dat die term ook heel rekbaar is. Ik vind haar makkelijk, terwijl een ander haar vreselijk vind.
Marijn is wel wat meer ondernemender maar julia gaat altijd netjes tot de grens en niet verder en zolang ik de grens hanteer als grens gaat het goed.

We zien wel.... Manlief en ik waren beide ook niet zo erg moeilijk maar altijd gewoon lief spelen als kind zijnde, dus het zit em dan wel in de genen hier.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2011 07:43

Haha, en ik vind mijn zoon ook zo makkelijk. En eigenlijk hou ik wel van die streken, hij heeft gewoon pit en een eigen wil, en dat juich ik enorm toe. Maar daarnaast is hij zeker ontzettend makkelijk, als wij maar op een rustige manier omgaan met zijn eigen wil, en ook duidelijk maken dat die eigen wil onwijs goed is, maar heel soms mogen dingen gewoon niet zoals hij het wil. Maar vaak ook best wel, en zie ik niet in waarom ik perse mijn gelijk moet halen over iets kleins.
Zo liep hij zondag op zijn sneeuwlaarzen naar zijn opa en oma (half uurtje lopen in zijn tempo). Het was warm, de zon scheen. Maar hij wilde die laarzen aan. Tja, prima toch? Mijn man heeft er geen seconde over gedacht om daar de strijd over aan te gaan. Alleen maar goed dat hij leert wat hij wil, en daarna de gevolgen leert inzien. En nee, wij geven hem totaal geen vrije opvoeding ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 mar 2011 08:27

Ik houd superveel van mijn drukke, wilde, enthousiaste, zelfstandige, actieve, lawaaiige, regelmatig ongehoorzame boeven, maar ben weleens benieuwd hoe het zou zijn als ze rustig, wat minder geluidproducerend, minder klimmerig en vallerig en beter luisterend zouden zijn. Maar misschien blijkt dan wel dat ik dat heel saai vind :mrgreen: ...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 mar 2011 10:23

LauraC schreef:
Galateia schreef:En dan ergens in mij zit er zo'n stemmetje dat zegt: 'wacht maar, dalijk krijg je er eentje....'

Niet voor jou persoonlijk hoor Galateia, maar soms denk ik dat echt wel bij bepaalde ouders/moeders die zo'n makkelijk kind hebben :oops: :mrgreen:

:mrgreen: Hier idem...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 mar 2011 11:31

hier ook!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mar 2011 11:44

Gelukkig, niet de enige ;) Al zou ik, net als Sophie77 het ws erg saai vinden als Michael opeens rustiug was ;)
Ik heb vanochtend schoenen met meneer gekocht. Hij had deze al sinds september en ze passen eigenlijk nog steeds :shock: Toch maar een nieuw, wat zomerser paar gekocht. Daarna naar het doe-het-zelf zaak voor magneetverf en planten. Wil aan de buitenkant van de keukendeur (gangkant) magneetverf doen met donkerblauwe verf eroverheen, daar dan gouden sterren op gestanst en dat is dan Michaels Kunstdeur :mrgreen:

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 30 mar 2011 11:45

paprikameisje2 schreef:tja... maar wat is eigenlijk makkelijk... Denk dat die term ook heel rekbaar is. Ik vind haar makkelijk, terwijl een ander haar vreselijk vind.
Marijn is wel wat meer ondernemender maar julia gaat altijd netjes tot de grens en niet verder en zolang ik de grens hanteer als grens gaat het goed.

We zien wel.... Manlief en ik waren beide ook niet zo erg moeilijk maar altijd gewoon lief spelen als kind zijnde, dus het zit em dan wel in de genen hier.

idd dit denk ik ook, het ligt vaak ook aan je zelf. Of je zelf makkelijk of minder makkelijk bent.
Hier luisteren ze ook niet (altijd), en doen ook dingen die ik liever niet zie, snoepjes pikken, niet (gelijk) luisteren. Maar zelf was ik vroeger ook niet altijd het voorbeeldige kind.
Maar dat hoort er toch bij???

Toen mijn oudste een jaar of 1 was, was ze heftig op ontdekkingstoch. Pakte ook alles van de tafel, zat overal aan...Mijn oudste was ook de oudste bij ons "thuis".
M'n zusje had nog geen kids, kreeg een paar jaar later zelf ook een meisje. En die luisterde perfekt, enz. Zij dacht weleens, dat er wat aan mijn opvoeding mankeerde. En misschien is het ook wel zo, alleen heb ik er geen last van....
Enkele jaren later kreeg ze zelf een jochie, die qua gedrag op mijn kids lijkt. Maar in haar ogen is ie superdruk, te actief, luistert niet, enz. Nu gaat hij 1 dag in de week naar een oppas en 2 x naar de psz, omdat zij er niet zo goed mee om kan gaan.....
Tja ik weet het ook niet, wat zijn je grenzen denk ik???

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mar 2011 11:49

Als ik kijk naar m'n oppaskindje, die krijgt eigenlijk weinig structuur/regels mee. Ik vindt dat best wel lastig want je bent de oppas maar je moet dan ook mee gaan in het opvoedingspatroon (niet helemaal natuurlijk). Ik merk dus dat ik te streng ben. :oops:

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 30 mar 2011 12:30

Evelien schreef:Als ik kijk naar m'n oppaskindje, die krijgt eigenlijk weinig structuur/regels mee. Ik vindt dat best wel lastig want je bent de oppas maar je moet dan ook mee gaan in het opvoedingspatroon (niet helemaal natuurlijk). Ik merk dus dat ik te streng ben. :oops:

ja dat is best lastig, want je neemt de opvoeding toch voor een dag(deel) over. Maar pas je daar op of komt het kindje bij jou? Dat maakt denk ik ook nog wel verschil...???

Terug naar “Archief”