Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2011 14:46

k Ben geslaagd voor een spijkerbroek een een super leuk truitje. Vondt het nog wel raar hoor.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 mar 2011 14:50

Geweldig die kinderpraat hé! patatjes!

Babykamer is nog lang niet klaar. Muren moeten nog 2 keer afgewerkt en dan geverfd, maar eerst moet manlief aan de slag en hij heeft nog geen vakantie dus dat wordt of op een zaterdag, of savonds, dus vanavond ga ik hem maar eens naar boven sturen, tis maar eventjes werk maar het moet wel gedaan, ik kan dat niet :lol: Dan kan ik de komende dagen verder....

Daarna wordt het plafond gedaan.
Morgen ga ik het bedje kopen, kan ik meteen beginnen met verven (wil een donkergrijs ledikantje en die zijn moeilijk te verkrijgen. Heb er wel een gezien maar vind die niet zo mooi dus haal nu een blanke en verf hem grijs. Neem dan meteen de vensterbank mee en de deurkozijnen/binnenkant van de deur. das ook weer 3 lagen dus 3 'dagen' bezig
Als dat allemaal af is gaan we het laminaat leggen, gordijnen weer ophangen en een rolluik laten plaatsen zodat het 'af' is. Inrichten en klaar! Moet daar ook de spullen nog voor kopen, maar neem een ladekast van ikea en die zijn vrijwel altijd op voorraad.
Wil het nu echt snel afhebben, liefst zou ik daarna onze kamer aanpakken maar daar hebben we denk geen tijd meer voor.... Helaas :wink: Wil niet met een half afgemaakte kamer in mn kraambed liggen namelijk :D

Vkp: dromen, vreselijk! Heb erook zo'n last van gehad, nu ist gelukkig een stuk minder maar echt ik vond het gewoon eng!

Evelien: leuk dat je wat hebt!! Beetje raar idee misschien omdat je het helemaal nog niet goed ziet en voelt, maar het zit wel een stuk lekkerder hé?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2011 14:59

Mijn buik begint wel te groeien en dat merk ik vooral als ik in bed lig (ben nl. een buikslaper). :lol:

@Lammetje, dus nog lekker druk bezig. Succes.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 29 mar 2011 15:37

@ AG: :lol: Ilona vond die patatjes toch even belangrijker, denk ik
@Liefie; ik ben nu bijna 18 weken. Met minder werken is het gelukkig beter vol te houden. Ik heb nu net even een uurtje geslapen, vanavond weer school (ouderavond)
@ Lammetje; succes met de babykamer!
@ Evelien; leuk dat je geslaagd bent! Ik heb een super leuk spijkerrokje gekocht bij Prenatal... ik ben er helemaal mee in m'n sas (aangezien ik nog al een zeurpiet ben wat spijkerrokjes betreft)

Ik vind het inmiddels heerlijk dat ik een buik(je) heb, alleen verwachten mensen regelmatig dat ik al veel verder ben dan 18 weken. Wat moet dat nog worden... :-oo

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 mar 2011 15:57

@ liefie onze uk is al een beetje ingedaald hoorde ik vanmiddag. Had vorige week last van veel harde buiken, steken onder in m'n buik en een wild getrappel. Denk dat het ook met het indalen te maken had... ;-)
Merk dat ik nu ook ongeveer elk uur moet plassen :-oo

Lol @ AG! :)

@NdW fijn dat het wat beter gaat met minder werken! Mij heeft het ook zoveel rust gegeven dat ik me gewoon echt veel beter voel nu!

@Evelien leuk dat je geslaagd bent! Ik ben heel trots op m'n buik, maar heb echt niet het idee dat daar ons kindje in zit... Nog steeds onwerkelijk dus, met 33 weken... ;-)

@Lammetje: succes en geniet van je vakantie!

Hier is de verwarring wel compleet. Vanmorgen belde de VK op. Gyn had een foutje gemaakt. Ziekenhuis heeft de zorg niet overgenomen van de vk, maar ik krijg gewoon een aantal extra consulten in het ziekenhuis, en extra echo's.
Maar waarom ze me dan vorige week een kaartje mee hebben gegeven met het tel.nr. van het ziekenhuis dat ik moet bellen als er iets is, me hebben verteld dat ik aan de monitor moet als ik ga bevallen, een bevalplan willen opstellen etc weet ik niet. :lol:

Verloskundige die me vanmorgen belde had het erover dat ze na de volgende groei echo, volgende week, beleid gaan bepalen. En dat dr een kans is dat ze me met 38 weken willen gaan inleiden, als ukkie dan nog niet gekomen is.
Raar idee! :)
Eigenlijk ga ik gewoon van 40 (+2 omdat het de eerste is) uit, maar 'a terme' is natuurlijk vanaf 37 weken.
't blijft wel spannend dus! :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mar 2011 16:27

@evelien leuk dat je goed geslaagd bent! Ik vond het ook een vreemd idee om tussen de zwangerschapskleding te snuffelen.

@ndw Alweer 18 weken gaat snel! En fijn dat het een stuk beter gaat geeft wat meer rust.

@VPK over 4 weken alweer de ''20 weken'' echo gaat hard. slik je nu nog steeds medicatie tegen de misselijkheid of ben je daar helemaal vanaf?

@Felisa Ja nu wordt het allemaal wel heel echt :D elke keer als ik naar boven ga moet ik even in het kamertje kijken :oops:

@Lammetje Ben erg benieuwd naar jullie kamertje klinkt erg leuk!

@Jannoek lekker verwarrend allemaal! Ben benieuwd of ze gaan inleiden met 38 weken dan zit je begin mei zeker? Duurt niet eens zo lang meer :wink: Is je rugpijn nu goed te doen of heb je nog veel last?

Indalen is denk ik niet aan de orde dan maar misschien dat het mijn bekken zijn?? Maar zou ook niet weten hoe het moet voelen het is in elk geval een soort zeurende ''pijn''.
Hoe vaak heeft een baby wel niet de hik? Voel het echt wel een aantal keren op een dag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2011 16:36

Leuk al je meubeltjes Liefie! Heerlijk om het kamertje dan klaar te hebben denk ik of niet?
Lammetje, jullie moeten dus nog flink klussen, succes ermee!
ndW fijn dat het beter gaat met minder werken
Jannoek, wat apart zeg, dat ze elkaar een beetje tegenspreken. Spannend hoor wat er nu gaat gebeuren. Hoe ver ben je ook alweer?
Evelien, leuk, nieuwe kleren :D
Ik was van plan om nog wat shirtjes te kopen voor de zomer, maar ik denk dat ik het maar bij buikbanden hou, en dan mijn gewone shirtjes aan. Eigenlijk vind ik het een beetje zonde om nog positieshirtjes te kopen, voor die laatste 12 tot 14 weken. Ik heb nog 1 nieuwe liggen, en heb er 1 met 3/4 mouwen en 1 met korte, daar kom ik vast wel een eind mee. Als ik ergens heel goedkope zie koop ik ze wel, maar van Miss Etam voor 35 euro vind ik echt te gortig.

Hier is het lekker druk in mijn buik. Soms gewoon een beetje irritant, omdat het nog steeds vaak onderaan is. Als ik dan met opgetrokken benen op een stoel zit, dan lijkt hij wel boos, dan krijg ik toch trappen. En als ik dan mijn benen omlaag doe is het weer goed ofzo :D Eigen willetje denk ik, net als zijn broer :D

Hoeveel kilo zijn jullie eigenlijk aangekomen? Ik vind het soms nog steeds wel erg snel gaan, al is het wel minder dan met Jurian gelukkig, maar ik denk dat ik niet bij die 12 zal blijven die ze aanraden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 29 mar 2011 17:31

Evelien schreef:Mijn buik begint wel te groeien en dat merk ik vooral als ik in bed lig (ben nl. een buikslaper). :lol:

@Lammetje, dus nog lekker druk bezig. Succes.

erg he net alsof je op een ballon ligt, ik ben ook een buikslaper.
ben nu bijna 20 weken, dat schiet op nu de winterjas uitgaat zie je mensen welkijken, ze durfen het niet altijd te vragen merk ik, maar ik ben al redelijk molig van mezelf en met de jongste dia al 5 is denken mensen het ook niet echt meer, ik vind dat ik een mooi buikje heb maar hij is niet enorm

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mar 2011 17:36

Dames, ik zat net het (nutteloze :mrgreen: ) nieuws even een beetje tot mij te nemen en toen zag ik tot mijn verbazing, dat een topmodel (Doutzen Kroes) een paar weken na de zwangerschap haar oude figuur al weer terug heeft. Hoe zit dat nou toch? Als ik om mij heen kijk, dan zie ik dat de meeste vrouwen toch wel veranderd zijn na een zwanngerschap. Daar komt het nooit meer helemaal goed. Andere vrouwen zijn gewoon weer 'normaal'. Dat is toch ook wat. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2011 17:39

Haha, toen Jurian 6 weken was en ik wilde gaan lijnen, zat er nog steeds 15 kilo aan, inclusief alles wat dikker was geworden. Mijn buik is nooit meer geworden zoals het was (gelukkig was het al nooit plat en mooi, maar toen was het ronduit lelijk).
Maar vandaag was dus mijn vriendin met haar 6 weken oude zoontje hier, ze weegt 2 kilo minder dan voor haar zwangerschap, en na een week of 2 was er al niks meer te zien. maar 6 kilo aangekomen tijdens haar zwangerschap.
Het kan dus wel, maar ik denk dat het ook per persoon gewoon verschilt hoor, want hoe ik ook oplet, die 6 kilo ben ik echt al wel voorbij ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mar 2011 17:48

Bizar is dat, zeg. Mijn schoonzusje was ook na een paar weken weer superslank en zo plat als ze altijd was. Mijn zus daarentegen sport zich nu suf om weer een beetje in vorm te komen. Een goede vriendin van me was voor haar zwangerschap echt een beauty: zo slank, zo mooi. En gewoon 'vanzelf', ze hoefde er niets voor te doen. Nu twee jaar na de geboorte van haar kind is het nog steeds niet 'normaal'. Ik vind het echt jammer voor haar. Ik zou er in elk geval stevig van balen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 mar 2011 17:51

@ Galateia ik was ook verbaasd toen ik het (inderdaad enorm nutteloze :mrgreen: ) nieuws las.
Ga er maar niet vanuit dat dat hier hetzelfde is. :-oo Zie wel hoe het na de tijd is, ga me er niet druk om maken nu....
Vriendin van mij was vorig jaar 25 kilo aangekomen en binnen 2 maanden ook lichter dan voor de zwangerschap. Tja. Genen? Geluk? Borstvoeding? ;-)

@ MissF vervelend wat kleren betreft he dat het nu mooier weer wordt... ik wil ook niet te veel kopen.
Zaterdag een blauwe en witte legging gekocht en no geen stretchrokje bij de h&m van 4,95. Die dingen zijn ideaal. Heb er 3 van. Buikband en shirtje erbij en klaar!
Denk dat ik daar de komende weken wel mee uitzing...

@liefie inderdaad 38 weken, zou begin mei zijn.. Raar idee want dan komt het ineens toch wel héél dichtbij!
In 't ziekenhuis zeiden ze vorige week ook al dat 40 weken echt de max is, en vandaag 2 verloskundigen...
Toch maar afwachten en niet al te veel vanuit gaan... als het dan nog verandert en je tot 42 weken door loopt lijkt het me een enorme tegenvaller...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 mar 2011 17:58

Ik was ook slank voor de eerste zwangerschap. 55kg bij 1.72m.
Dat is 'm helaas nooit meer geworden. :clown: Kwam maar tot de 60kg.

Maar goed, na de eerste zwangerschap ook nooit echt de moeite gedaan.
Pas vorig jaar ben ik gaan sporten/gezonder eten, toen ik dacht nooit meer zwanger te worden.

Na deze zwangerschap ga ik wel m'n best doen. Wil (eind) van de zomer wel weer m'n surfpak aankunnen. :biggrin:

Sommige dames vallen erg af met borstvoeding; dacht dat Doutzen ook zei dat het (mede) daardoor komt.

Oja, dames, komende dagen zijn het de Mama Mazzel Dagen bij de Prenatal he?! Korting op bijna alles.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2011 18:03

Een vriendin van mij was bevallen en kon gelijk haar eigen kleding weer aan. Ze heeft bv gegeven maar op een gegeven moest ze daar mee stoppen want het kind at haar gewoon op.

Hier zie ik het nog niet echt gebeuren. :wink:

@Gempa, precies net een ballonnetje. :mrgreen:

k Vindt het zooo leuk he, m'n zusje gaat wat dingetjes (zoals omslagdoeken en lakentjes) naaien voor me. En ik ga binnenkort naar haar toe om eens op zolder te snuffelen bij haar (positiekleding en spulletjes).

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 29 mar 2011 19:38

Hier ook direct na de bevalling op m'n oude gewicht, en ik kon ook gelijk weer m'n normale kleren aan (die ik pas na 2 weken heb aangetrokken hoor, daarvoor droeg ik pyjama's en huispakken en die rekken wel mee :)).
Een buikje heb ik nog wel, maar ik ben nooit plat geweest, dus dat zal hem ook wel niet worden, al wil ik er nog wel wat vanaf hebben.
Hier trouwens vandaag voor nacontrole bij de gynaecoloog geweest. Dus nu is het hoofdstuk zwangerschap, bevalling en kraamtijd hier officieel afgesloten :)

@ Evelien: dat zal nog wennen worden als je niet meer op je buik kunt liggen, hopelijk blijf je goed slapen
@ liefie: leuk dat je kamertje er is!
@ Jannoek, spannend allemaal, het begint voor jou nu echt op te schieten. Voor je het weet ben je mama :)
@ MissF: met buikbanden kom je ook een heel eind toch? Irritant als je een dikke buik in 2 seizoenen hebt, dan moet je voor koud en warm weer wat hebben.

Terug naar “Archief”