*Annet* schreef:schelpje3 schreef:Maar als ze ouder zijn (puber) ben je bang voor bepaalde geluiden. Kun je de deur wel dichthouden, maar ze horen toch wel "iets".
Onze oudste bleek wel eens iets gehoord te hebben en zat in geuren en kleuren dit aan zijn jongere broertje te vertellen, de volgende ochtend.
Ik sloop weer naar boven, want wist ff niet wat ik zou moeten zeggen. Toen ik 10 minuutjes later beneden kwam, hadden ze het gelukkig ergens anders over en beiden begonnen er niet meer over, pffft
Die van ons was toen jaar of 4-5. Ik heb vreselijk gelachen. Nu zijn ze inmiddels wat ouder, de puberleeftijd heeft zijn intree gedaan en dan zit ik ook wel es met wat ze misschien merken...
Wat dat betreft vind ik dit soort dingen ingewikkelder worden. Je kunt het niet meer afdoen met een grapje of smoesje. En pubers willen dit helemaal niet weten van hun ouders, net zo min als ik dit wil weten van mijn kinderen. Raar is dat toch. Met vriendinnen praat ik er open over, met schoondochter niet
Met dochter wel in het algemeen over seks, maar niet over persoonlijke dingen hiervan.
Ik hoor van vrienden die oudere kinderen hebben, precies hetzelfde. Het wordt waargenomen als de kids op kamp zijn, een nachtje logeren. Maar dan wordt het weer zo "moeten". Misschien heb je dan net geen zin, moe, hoofdpijn, de bekende smoes