sexuele voorlichting peuters..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: sexuele voorlichting peuters..

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2011 08:26

Hier gaan we ook gewoon heel open zijn. Ik wil ook echt niet, dat mijn kind op een andere manier moet uitvinden wat een condoom is. Als hij 8 is en dat wil weten, wat dat is, nou, dan kun je dat toch heel eenvoudig uitleggen? Zeggen 'dat weet ik niet' is gewoon niet waar. De voorlichting gaan we hier echt niet tussen papa en mama verdelen. Het komt gewoon, wanneer dat komt. Het is toch niet te voorspellen, wanneer dat is. Misschien komen de eerste echte vragen wel tijdens het boodschappen doen met papa, of tijdens het eten met mama... we zullen wel zien. Ik denk, dat als je er ontspannen mee omgaat, je dit ook overbrengt op je kinderen. Wij willen in elk geval een situatie voor zijn, waarbij je echt je kind neer moet zetten op de bank, om eens even een serieus gesprek te voeren. Dan krijgt het zo'n lading, die nergens voor nodig is!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2011 08:54

tuurlijk, de vragen tussendoor komen bij wie het komt, maar mijn moeder plande echt even tijd om aan mij uit te leggen wat ongesteldheid is, hoe dat allemaal precies zit, wat je dan moet doen, en hoe de kindjes er komen. Dat was haar taak, dat was een onderons momentje. Dat vind ik dan weer niet iets voor in de winkel om het zo uitgebreid te vertellen, en sowieso vermoed ik dat mijn vader echt neit weet hoe het precies, lichamelijk, in elkaar steekt, dat ongesteld zijn, en hij kan sowieso niet zeggen hoe het voelt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 mar 2011 11:23

AikonGirl schreef:
TheKeimpe schreef:\Dat hebben we dus ook gewoon verteld: door het gaatje waar ook de plas uitkomt.
.

Ik dacht dat je niet zou liegen? :puh:
Het is niet te hopen namelijk, dat de baby uit dat gaatje komt.

Och, de einduitgang is gelijk, hoor!

Zelf dacht ik vroeger dat een vrouw drie uitgangen had... Een voor de plas, een voor de poep en een voor de gemeenschap/de kinderuitgang...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 26 mar 2011 11:57

TheKeimpe schreef:
AikonGirl schreef:
TheKeimpe schreef:\Dat hebben we dus ook gewoon verteld: door het gaatje waar ook de plas uitkomt.
.

Zelf dacht ik vroeger dat een vrouw drie uitgangen had... Een voor de plas, een voor de poep en een voor de gemeenschap/de kinderuitgang...

Nou sorry hoor, maar toen ik in het ziekenhuis lag vd oudste en werd ingeleid moest ik heel nodig. Door de druk vd baby lukte het niet.
Ik kreeg toen een katheter ingebracht maar die ging echt niet in de 'kinderuitgang' om in jouw woorden te blijven
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 mar 2011 12:22

TheKeimpe schreef:
AikonGirl schreef:
.

Dat is toch ook zo? Of begrijp ik je verkeerd?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 mar 2011 12:31

Haha, dat "voor peuters" kan wel weg uit de topictitel.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 mar 2011 12:37

TheKeimpe schreef:Zelf dacht ik vroeger dat een vrouw drie uitgangen had... Een voor de plas, een voor de poep en een voor de gemeenschap/de kinderuitgang...

:-k En nu je getrouwd bent denk je er anders over? Misschien toch maar eens met je vrouw praten ;)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 mar 2011 12:44

TheKeimpe schreef:Zelf dacht ik vroeger dat een vrouw drie uitgangen had... Een voor de plas, een voor de poep en een voor de gemeenschap/de kinderuitgang...

heb je wat anatomie les nodig?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 mar 2011 12:45

heb een keer begrepen dat je alles gewoon bij zn naam moet noemen, dus geen 'gekke' benamingen moet verzinnen.
Hier heeft de man een (achter)bips en een piemel, de vrouwen hebben een voorbips en achterbips. Hoe ze erbij komt, ik weet het niet maar dit zegt Sarah al ruim een jaar dus 3 vind ik niet te vroeg ofzo.... ze weet heel goed dat papa en mama er anders uit zien.

hoe de baby in de buik komt? Dat laat de Heere groeien zeg ik.... Vind het erg simpel maar over vagina heb ik het nog niet gehad. Ik heb wel gezegd dat de baby er van onder uit komt, bij mama dr bips. Maar daar kwamen verder geen vragen over dus hou het zo tot die vragen wel komen.

een vrouw heeft 3 uitgangen, plas, poep en baby dus zo raar is dat niet dat je dat dacht TK :wink:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 mar 2011 12:48

wij hebben nooit gelogen hoogestens een poosje in de waan gelaten.
toen onze dochter 3 was had ze zelf de oplossing, ik heb een kleine plasser papa een grote en mama een harige :D en kinderen krjg je als je trouwt, hoe dat werdt er niet bij bedacht
we hebben zo rond 10/11 gewoon het anatomie boek erbij gepakt en uitgelegt hoe het in elkaar steekt.
ik heb niks met die vage boekjes, we hebben gewoon vertelt hoe het zit, geen geheimzinnigheid, en ze mocht alle vragen stellen die ze wilde weten, en verder als ze later wat wil dat we daar open voor staan

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 mar 2011 14:14

Beste mensen,
Ik ben niet helemaal gek hoor, zoals sommigen denken hier...
Van binnen zijn het drie uitgangen, natuurlijk.
Maar om de woorden van wikipedia erbij te halen: de uitgang van de urinebuis en de vagina komen samen in de voorhof, omsloten door de schaamlippen.
Met andere woorden: het allerbuitenste stukje is toch werkelijk een gedeelde uitgang.

(Ik begon haast aan mijzelf te twijfelen :oops: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2011 14:22

Haha, je hebt gelijk hoor The Keimpe! (en uit ervaring weet ik echt wel dat het helaas 1 uitgang is, een katheter krijgen een paar uur nadat je een kind eruit hebt gewerkt is geen pretje, toen wenste ik dat het 2 verschillende uitgangen waren ;) )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 mar 2011 14:26

MissF schreef:Haha, je hebt gelijk hoor The Keimpe! (en uit ervaring weet ik echt wel dat het helaas 1 uitgang is, een katheter krijgen een paar uur nadat je een kind eruit hebt gewerkt is geen pretje, toen wenste ik dat het 2 verschillende uitgangen waren ;) )

Een catheter vlak voordat je een kind eruit moet "werken' is net zomin een pretje :-&
Heel raar maar op een gegeven moment valt zeker je "plasdrang" uit.
Het houdt de goede weeen tegen, vandaar dat het via deze methode moest, maar het luchtte lekker op, bijna 3 kannen (is anderhalve liter) kwam eruit :shock:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2011 14:41

Oh, nou die van voor het kind eruit moest vond ik 20 x minder erg dan erna. Dat is mijn enige voorwaarde voor de komende bevalling: geen catheter nadat hij/zij geboren is. Als ik te slap ben om zelf naar het toilet te lopen (dat was toen dus zo), dan maar op een pot, maar niet weer dat gedoe. (maar dit hoort volgens mij niet hier, maar in het zwangeren topic is het ook niet zo opbeurend denk ik ;) )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 mar 2011 15:14

MissF schreef:Oh, nou die van voor het kind eruit moest vond ik 20 x minder erg dan erna. Dat is mijn enige voorwaarde voor de komende bevalling: geen catheter nadat hij/zij geboren is. Als ik te slap ben om zelf naar het toilet te lopen (dat was toen dus zo), dan maar op een pot, maar niet weer dat gedoe. (maar dit hoort volgens mij niet hier, maar in het zwangeren topic is het ook niet zo opbeurend denk ik ;) )

Ha ha, wij hebben het ook overleefd, dus... :-({|=
Als je moet bevallen, moet je niks lezen, want whoeha, de verhalen die je dan kunt lezen :shock: Het is net visserslatijn: uitgescheurd tot ....... tig hechtingen, bevallingen van daaagen, enz enz
Mijn verloskundige zei altijd: elk kind komt eruit, dus die van jou ook. Goedschiks of kwaadschiks :-oo
Maar daar zijn peuters nog niet aan toe.

Terug naar “Archief”