Hier hebben wij ook allemaal een plassertje. Het woord piemel gebruik ik liever niet. In het begin hadden mijn man en ik hier discussie over en hebben wij beide woorden opgezocht in het woordenboek. Plassertje is kindertaal voor penis en piemel is een synoniem voor pik. Sindsdien gebruiken wij het woord plassertje.
Hier al wel allemaal vragen over van alles en nog wat. Helemaal sinds vriendjes op het kdv broertjes/zusjes krijgen. Pas vroeg hij of hij ook een baby in zijn buik mocht. Ik antwoordde dat dat niet kon, omdat hij een jongetje was.
Nadenkend kijken, vervolgvraag of zijn zusje dat wel kon. Uitgelegd dat zij nog te klein was.
Conclusie: natuurlijk, ook nog geen borsten, tepels net papa en ik. Heel makkelijk nog allemaal
Ik heb vorig jaar wel een cursus gevolg voor geloofsopvoeding binnen de kerk en daar werd ook het onderwerp sexuele voorlichting behandeld. Er werd aangegeven dat je zo vroeg mogelijk moest beginnen. Ook als het kind er zelf niet om vroeg! Er zijn ook christelijke voorlichtingsboeken te koop. Ik zit er wel over na te denken om dat aan te schaffen.