Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Haai » 21 mar 2011 22:22

Hier gaat de frituurpan bijna wekelijks aan. Hij staat in de schuur, en omdat ik geen zin heb in heen en weer lopen regelt mijn man dat meestal :D Hij houdt ook in de gaten wanneer ie schoongemaakt moet worden en doet dat dan ook meestal. Gewoon lekker veel dreft gebruiken vind ik toch altijd nog het beste werken.

Ik hoop dat ik morgen door het mooie weer voldoende moed kan verzamelen om eindelijk eens de ramen te zemen. Vind dat altijd zo'n rotklus :roll: (glas-in-lood is leuk, maar het betekent wel dat ik al die ruitjes apart droog moet zemen :? )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 mar 2011 09:04

ik ga ook zeker wel ff de ramen zemen :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2011 09:16

Hier zijn de ramen pas nog gedaan misschien even de vensterbanken langs.
Soepvlees opzetten.
En dan maar eens de was vouwen/strijken.

Voor de rest van de dag ga ik lekker genieten van het mooie weer.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 mar 2011 16:20

Uhm, ik heb vandaag volop genoten van het mooie weer, maar niet al zemend. Morgen weer een dag :wink:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 mar 2011 09:28

Zo, de eerste gordijnen hangen buiten, de andere zitten in de wasmachine

vandaag wordt er behangen, dus ff lekker gordijnen wassen en buiten hangen. De vitrage doe ik morgen. Hang ik altijd half nat op.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 mar 2011 17:38

Niet zozeer binnenshuis bezig geweest maar wel druk in de tuin...wat zal ik morgen een spierpijn hebben!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 mar 2011 18:24

Haai schreef:Hier gaat de frituurpan bijna wekelijks aan. Hij staat in de schuur, en omdat ik geen zin heb in heen en weer lopen regelt mijn man dat meestal :D Hij houdt ook in de gaten wanneer ie schoongemaakt moet worden en doet dat dan ook meestal. Gewoon lekker veel dreft gebruiken vind ik toch altijd nog het beste werken.

Ik hoop dat ik morgen door het mooie weer voldoende moed kan verzamelen om eindelijk eens de ramen te zemen. Vind dat altijd zo'n rotklus :roll: (glas-in-lood is leuk, maar het betekent wel dat ik al die ruitjes apart droog moet zemen :? )

Als je een professionele glazenwasser inhuurt, is dat een stuk duurder :(
Mijn buuf betaalde 4 euro meer voor precies dezelfde ramen, alleen is het bij ons gewoon vensterglas.

Firelight
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Firelight » 24 mar 2011 13:45

Ik ben nieuw hier, is het de bedoeling om te schrijven wat je op een dag hebt gedaan aan de huishouding? Lijkt me goed!

Vandaag de hele dag aan het werk (tis rustig, vandaar dat ik hier ff kijk) en vanavond visite, dus dat wordt niks. Vanmorgen wel ff snel een doekje door de badkamer gehaald.
The journey is the goal.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 mar 2011 14:09

welkom firelight.

tja, heb vandaag enorm hard op het balkon gewerkt. gisteren helemaal leeg gehaald. alle plantenbakken en snuisterijen weg gegooid, ik was het helemaal zat! ik had van die houten vlonderplanken, die hebben we er gisteren ook uitgesloopt. en wat er allemaal onder vandaan kwam :shock: dus ook die zooi opgeruimd.

vandaag het balkon gezogen :lol: en verder geschrobd. het is nu wel soort van schoon, alleen zijn alle tegeltjes die er onder lagen stuk en, allemaal scherven er af. dus het ziet er niet uit! dus nu dilemma: of opnieuw tegelen, alleen zijn ze met groot onderhoud bezig, en misschien moet ons balkon wel onderhanden genomen worden, ivm lekkage. (is niet zeker of ons balkon daar last van heeft) dus ja, als wij mooie tegels er op doen, en vervolgens moeten ze er weer af :( dus zit maar voorlopig aan een ordinair grasmatje te denken. iemand ervaring daar mee?
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mar 2011 16:06

jeepeecee schreef:welkom firelight.

tja, heb vandaag enorm hard op het balkon gewerkt. gisteren helemaal leeg gehaald. alle plantenbakken en snuisterijen weg gegooid, ik was het helemaal zat! ik had van die houten vlonderplanken, die hebben we er gisteren ook uitgesloopt. en wat er allemaal onder vandaan kwam :shock: dus ook die zooi opgeruimd.

vandaag het balkon gezogen :lol: en verder geschrobd. het is nu wel soort van schoon, alleen zijn alle tegeltjes die er onder lagen stuk en, allemaal scherven er af. dus het ziet er niet uit! dus nu dilemma: of opnieuw tegelen, alleen zijn ze met groot onderhoud bezig, en misschien moet ons balkon wel onderhanden genomen worden, ivm lekkage. (is niet zeker of ons balkon daar last van heeft) dus ja, als wij mooie tegels er op doen, en vervolgens moeten ze er weer af :( dus zit maar voorlopig aan een ordinair grasmatje te denken. iemand ervaring daar mee?

Verschillende buren hebben het, maar je hebt kwaliteitsverschil hoor !
Als je in de winkel gaat kijken, even met blote voeten erop lopen, of flink wrijven met je hand. je hebt nl een soort die erg scherp is :(
Dan moet je er niet aan denken dat je peuter daarop loopt met poezelige voetjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2011 16:56

wat goed bezig jeepeecee! Een grasmat heb ik geen ervaring mee, mijn ouders hebben op hun balkon ook houten vlonders, dat vind ik zelf wel het mooiste eigenlijk op een balkon.

Hier is de keuken weer helemaal schoon, van binnen en buiten. Nu de woonkamer nog even doen, en 2 wasjes die buiten hangen binnen halen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 24 mar 2011 17:36

Joehoeoeoe \:D/
Het behangen is klaar, en de 2 kamers zijn schoon. Nu nog verder inrichten, kasten erin, bed vd jongste er weer in, en gordijnen nog ophangen.
Ik heb vanavond een avondje rust verdient. Heb een goed gevoel bij vandaag.

Heerlijk!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mar 2011 17:43

pannenkoek schreef:Joehoeoeoe \:D/
Het behangen is klaar, en de 2 kamers zijn schoon. Nu nog verder inrichten, kasten erin, bed vd jongste er weer in, en gordijnen nog ophangen.
Ik heb vanavond een avondje rust verdient. Heb een goed gevoel bij vandaag.

Heerlijk!

Na gedane arbeid is de rust zoet :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 18:46

Fijn dat het af is, pannenkoek! Heb je nog meer behangklusjes op je programma staan of is het nu echt klaar?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2011 18:47

gggrrrr heb je de ramen net schoon: heb je weer van die *** vogels. :x

Terug naar “Archief”