Kerncentrale

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: Kerncentrale

Berichtdoor haring » 19 mar 2011 23:36

Mortlach schreef:Wat is er mis met onder de grond stoppen? Genoeg beton eromheen en dat blijft wel zitten waar het zit hoor.

Ja en wie geeft de garantie dat dat beton duizenden jaren in takt blijft?
*onderschrift verwijderd door moderator*

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 mar 2011 23:40

haring schreef:
Mortlach schreef:Wat is er mis met onder de grond stoppen? Genoeg beton eromheen en dat blijft wel zitten waar het zit hoor.

Dat is vast wel te onderzoeken denk ik.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 20 mar 2011 00:36

Faramir schreef:
haring schreef:

Dat is vast wel te onderzoeken denk ik.

Onderhoud kost geld en het opslaan van kernafval levert geen geld op, het kost alleen maar geld. Dus ja, daar gaat men als eerste op bezuinigen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2011 00:43

haring schreef:Onderhoud kost geld en het opslaan van kernafval levert geen geld op, het kost alleen maar geld. Dus ja, daar gaat men als eerste op bezuinigen.

Ik blijf erbij, kwestie van diep genoeg (kilometers) wegstoppen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2011 11:28

haring schreef:Onderhoud kost geld en het opslaan van kernafval levert geen geld op, het kost alleen maar geld. Dus ja, daar gaat men als eerste op bezuinigen.

Een leuke bewering doe je. Graag bewijzen dat er in Nederland bezuinigd is op opslag van radioactief afval waardoor de veiligheid van de opslag minder is geworden.

De afgelopen regeringen hebben heel veel bezuinigd, dus dat moet geen moeilijke opgave zijn. Tenminste als je bewering klopt.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 mar 2011 12:18

tuurlijk, we kunnen best wel zeggen dat het beschermen van het kernafval géén enkel probleem wordt de komende 100.000 jaar!!!! #-o

hoeveel kernrampen moeten er nog gebeuren voordat de mens inziet dat hij kernenergie NIET beheerst?!?!?! Is tjernobyl en japan niet voldoende?!

bekijk de website hoe het huidige leven is in tsjernobyl, de ongelukkigen die niet hebben gekozen voor kernenergie, die geen geld hebben om ergens anders te gaan wonen, die de gevolgen dragen zonder ooit de keus te hebben gehad..

http://archive.greenpeace.org/mayak/index.html

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 20 mar 2011 12:55

Faramir schreef:Een leuke bewering doe je. Graag bewijzen dat er in Nederland bezuinigd is op opslag van radioactief afval waardoor de veiligheid van de opslag minder is geworden.

De afgelopen regeringen hebben heel veel bezuinigd, dus dat moet geen moeilijke opgave zijn. Tenminste als je bewering klopt.

Nu misschien nog niet, maar ja, je weet nooit wat er in de komende 100.000 jaar gebeurd he.

En ja, de vaten in petten met kernafval erin zijn al 2 keer gaan lekken. En dat spul ligt er nog maar net. Moet er nog duizenden jaren blijven liggen. Als het nu al mis gaat is dat niet bepaald hoopvol voor de toekomst.

http://www.kennislink.nl/publicaties/le ... lag-petten
Laatst gewijzigd door haring op 20 mar 2011 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 20 mar 2011 13:04

Mortlach schreef:Ik blijf erbij, kwestie van diep genoeg (kilometers) wegstoppen.

En dat gebeurd ook? Wie garandeert dat de vaten waar het in gaat niet in de toekomst gaan lekken? Dat spul moet daar iets van 240.000 jaar blijven liggen. Hoe zou jij het vinden als ze niet al te ver van jou omgeving kernafval zouden opslaan? Blijkbaar zijn er gebieden in Gelderland die er voor ""geschikt" voor zouden zijn.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... nafval.htm

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2011 13:15

meribel schreef:tuurlijk, we kunnen best wel zeggen dat het beschermen van het kernafval géén enkel probleem wordt de komende 100.000 jaar!!!! #-o

Dat zegt niemand, maak er eens niet zo'n karikatuur van. Het punt is alleen dat alle haalbare alternatieven OOK problemen opleveren de komende 100.000 jaar. Waar dacht je dat die opwarming van de aarde (deels) vandaan komt? Fijne kolengestookte energiecentrales. En ik weet niet of je wel eens een strip mine hebt gezien. Daar komt zo'n gebied ook nooit meer bovenop.

hoeveel kernrampen moeten er nog gebeuren voordat de mens inziet dat hij kernenergie NIET beheerst?!?!?! Is tjernobyl en japan niet voldoende?!

We beheersen kernenergie prima. Over het algemeen is het geen enkel probleem. Tegen extreme situaties zoals aardbevingen van de kracht zoals in Japan doe je überhaupt weinig. Tjernobyl was weer wat anders, omdat die centrale was nog niet eens digitaal geregeld.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 20 mar 2011 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2011 13:17

haring schreef:En dat gebeurd ook? Wie garandeert dat de vaten waar het in gaat niet in de toekomst gaan lekken? Dat spul moet daar iets van 240.000 jaar blijven liggen. Hoe zou jij het vinden als ze niet al te ver van jou omgeving kernafval zouden opslaan? Blijkbaar zijn er gebieden in Gelderland die er voor ""geschikt" voor zouden zijn.

Ik zou dat werkelijk waar geen enkel probleem vinden. Als ze het 4 kilometer diep in de grond stoppen, en dat geen problemen oplevert voor de waterwinning, zal ik daar niet wakker van liggen.

We schijnen te vergeten dat de hele aardkorst toch al vol zit met radioactieve stoffen. Uranium-235 zit gewoon in de grond hoor.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 20 mar 2011 13:35

Mortlach schreef:
haring schreef:En dat gebeurd ook? Wie garandeert dat de vaten waar het in gaat niet in de toekomst gaan lekken? Dat spul moet daar iets van 240.000 jaar blijven liggen. Hoe zou jij het vinden als ze niet al te ver van jou omgeving kernafval zouden opslaan? Blijkbaar zijn er gebieden in Gelderland die er voor ""geschikt" voor zouden zijn.

Ik zou dat werkelijk waar geen enkel probleem vinden. Als ze het 4 kilometer diep in de grond stoppen, en dat geen problemen oplevert voor de waterwinning, zal ik daar niet wakker van liggen.

We schijnen te vergeten dat de hele aardkorst toch al vol zit met radioactieve stoffen. Uranium-235 zit gewoon in de grond hoor.

Je vergeet dat ik ook poste dat dit niet altijd gebeurd. De opslag bij petten is gaan lekken. Wie weet wat voor gevolgen dit gaat hebben in de toekomst.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2011 14:39

haring schreef:Je vergeet dat ik ook poste dat dit niet altijd gebeurd. De opslag bij petten is gaan lekken. Wie weet wat voor gevolgen dit gaat hebben in de toekomst.

Niemand kan in de toekomst kijken, maar om nou maar op onze handen te blijven zitten omdat er misschien in de toekomst ooit iets onverwachts kan gebeuren...

Let op, over kernafval moet natuurlijk wel goed worden nagedacht en zorgvuldigheid in acht genomen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 mar 2011 17:00

Mortlach schreef:
haring schreef:Je vergeet dat ik ook poste dat dit niet altijd gebeurd. De opslag bij petten is gaan lekken. Wie weet wat voor gevolgen dit gaat hebben in de toekomst.

Niemand kan in de toekomst kijken, maar om nou maar op onze handen te blijven zitten omdat er misschien in de toekomst ooit iets onverwachts kan gebeuren...

Let op, over kernafval moet natuurlijk wel goed worden nagedacht en zorgvuldigheid in acht genomen.

dát is het nou juist! NIEMAND kan in de toekomst kijken, dus hoe onbeschoft ben je nu als je afval voor de toekomst, HELE VERRE TOEKOMST, nu achterlaat!!!!

En je moet nu ook niet op je handen gaan zitten, al het geld wat nu omgaat in de kernenergie moet gestopt worden in duurzame energie ( met name zonne energie )
Ik ben geen expert of deskundige, maar ik geloof wel deskundigen die zeggen dat als we daar nu net zoveel tijd en aandacht aan zouden schenken als aan kernenergie( neemt de ontwikkeling van de mobiele telefoon even als voorbeeld ) we kunnen leven van de zonne energie over 50-100 jaar, en dat we die tijd kunnen overbruggen door gas te gebruiken, bij lange na niet zo vervuilend als kolen en meer dan genoeg nog op voorraad ( maarja, wie wil er op lange termijn van iets profiteren als we op korte termijn lekker veel geld kunnen verdienen aan iets...zo zit de verdorven mensheid nu eenmaal in elkaar)

Blijkbaar moet er ergens in een ontwikkeld land eerst nog eens even wat misgaan, Borsele bijvoorkeur want ik wil het niet een ander land aandoen, voordat we achter ons oren krabben.
En de slachtoffers van het dumpen van kernafval, ach die leven lekker ver weg ( rusland, afrika ) dus daar horen we niet zo veel van........mismaakt kindje meer of minder? Wie maakt ons dat hier nou uit?!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2011 17:47

meribel schreef:dát is het nou juist! NIEMAND kan in de toekomst kijken, dus hoe onbeschoft ben je nu als je afval voor de toekomst, HELE VERRE TOEKOMST, nu achterlaat!!!!

Indien je dat serieus meent dan kun je beter nu gelijk je gehele levensstijl aanpassen. Dus geen elektriciteit meer voor jou, laat staan elektronische apparatuur met accu's oid, of wat dacht je van rubber en dergelijke.

Je overdrijft ontzettend en overschreeuwt een normaal gesprek.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 mar 2011 17:53

ik overdrijf niet en als het overkomt dat ik het gesprek overschreeuw mijn excuses daarvoor

edit: uitroepteken weggehaald, want wil niet overkomen dat ik schreeuw.

Terug naar “Archief”