Mortlach schreef:Wat is er mis met onder de grond stoppen? Genoeg beton eromheen en dat blijft wel zitten waar het zit hoor.
Ja en wie geeft de garantie dat dat beton duizenden jaren in takt blijft?
Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:Wat is er mis met onder de grond stoppen? Genoeg beton eromheen en dat blijft wel zitten waar het zit hoor.
haring schreef:Mortlach schreef:Wat is er mis met onder de grond stoppen? Genoeg beton eromheen en dat blijft wel zitten waar het zit hoor.
Faramir schreef:haring schreef:Mortlach schreef:Wat is er mis met onder de grond stoppen? Genoeg beton eromheen en dat blijft wel zitten waar het zit hoor.
Dat is vast wel te onderzoeken denk ik.
haring schreef:Onderhoud kost geld en het opslaan van kernafval levert geen geld op, het kost alleen maar geld. Dus ja, daar gaat men als eerste op bezuinigen.
haring schreef:Onderhoud kost geld en het opslaan van kernafval levert geen geld op, het kost alleen maar geld. Dus ja, daar gaat men als eerste op bezuinigen.
Faramir schreef:Een leuke bewering doe je. Graag bewijzen dat er in Nederland bezuinigd is op opslag van radioactief afval waardoor de veiligheid van de opslag minder is geworden.
De afgelopen regeringen hebben heel veel bezuinigd, dus dat moet geen moeilijke opgave zijn. Tenminste als je bewering klopt.
Mortlach schreef:Ik blijf erbij, kwestie van diep genoeg (kilometers) wegstoppen.
meribel schreef:tuurlijk, we kunnen best wel zeggen dat het beschermen van het kernafval géén enkel probleem wordt de komende 100.000 jaar!!!!![]()
hoeveel kernrampen moeten er nog gebeuren voordat de mens inziet dat hij kernenergie NIET beheerst?!?!?! Is tjernobyl en japan niet voldoende?!
haring schreef:En dat gebeurd ook? Wie garandeert dat de vaten waar het in gaat niet in de toekomst gaan lekken? Dat spul moet daar iets van 240.000 jaar blijven liggen. Hoe zou jij het vinden als ze niet al te ver van jou omgeving kernafval zouden opslaan? Blijkbaar zijn er gebieden in Gelderland die er voor ""geschikt" voor zouden zijn.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... nafval.htm
Mortlach schreef:haring schreef:En dat gebeurd ook? Wie garandeert dat de vaten waar het in gaat niet in de toekomst gaan lekken? Dat spul moet daar iets van 240.000 jaar blijven liggen. Hoe zou jij het vinden als ze niet al te ver van jou omgeving kernafval zouden opslaan? Blijkbaar zijn er gebieden in Gelderland die er voor ""geschikt" voor zouden zijn.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... nafval.htm
Ik zou dat werkelijk waar geen enkel probleem vinden. Als ze het 4 kilometer diep in de grond stoppen, en dat geen problemen oplevert voor de waterwinning, zal ik daar niet wakker van liggen.
We schijnen te vergeten dat de hele aardkorst toch al vol zit met radioactieve stoffen. Uranium-235 zit gewoon in de grond hoor.
haring schreef:Je vergeet dat ik ook poste dat dit niet altijd gebeurd. De opslag bij petten is gaan lekken. Wie weet wat voor gevolgen dit gaat hebben in de toekomst.
Mortlach schreef:haring schreef:Je vergeet dat ik ook poste dat dit niet altijd gebeurd. De opslag bij petten is gaan lekken. Wie weet wat voor gevolgen dit gaat hebben in de toekomst.
Niemand kan in de toekomst kijken, maar om nou maar op onze handen te blijven zitten omdat er misschien in de toekomst ooit iets onverwachts kan gebeuren...
Let op, over kernafval moet natuurlijk wel goed worden nagedacht en zorgvuldigheid in acht genomen.
meribel schreef:dát is het nou juist! NIEMAND kan in de toekomst kijken, dus hoe onbeschoft ben je nu als je afval voor de toekomst, HELE VERRE TOEKOMST, nu achterlaat!!!!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten