Moderator: Moderafo's
paprikameisje2 schreef:hoe zit het dan met koortsstuipen, die ontstaan toch door een snelle oplopend ekoorts? en toch niet door de hoogte? marijn heeft hier een aantal ker boven de 40 gehad, 40.3 is het hoogste. Maar is dan de kans op een stuip groot?
lammetje schreef:ik meet de temperatuur nooit opIk voel aan ze of ze erg warm zijn en als ze zich echt ziek voelen krijgen ze een pcm kauwtablet. Vind zetpillen zielig, ze verzetten zich er onwijs tegen
tempen overigens ook. Ben wat zieke kinderen betreft een vreemde mama hoor....
Ga in elk geval nog een oorthermometer kopen, maar echt super betrouwbaar zijn ze volgens mij niet. rectaal is het beste maar ik zie het nut er niet van in om te weten hoe hoog de koorts is bij een verkoudheid, griepje etc. Als je kind koortsstuipen krijgt is het natuurlijk wel nodig, maar gelukkig hebben we dat nog nooit meegemaakt, lijkt me echt eng!
maar helpt zo'n ui achter het oor nu echt? Wat doet dat dan? Hier grijpt er ook telkens een naar dr oor en zegt: pijn in oortje.... Weet niet of ze zo'n stuk ui laat zitten met pleister, maar kan het in elk geval proberen
lammetje schreef:maar helpt zo'n ui achter het oor nu echt? Wat doet dat dan? Hier grijpt er ook telkens een naar dr oor en zegt: pijn in oortje.... Weet niet of ze zo'n stuk ui laat zitten met pleister, maar kan het in elk geval proberen
Sophie77 schreef:Dat is hoog, Lenny! Dan zou ik het niet breed hebben ...
Hier krijgen ze meestal paracetamol als ze hoger dan 39 graden koorts hebben, tenzij ze zich niet ziek gedragen/voelen.
TheKeimpe schreef:Tja zetpillen. De kinderen zijn er niet dol op (gelukkig!), maar ze gaan er zonder veel moeite in. Of het puntje nat maken echt helpt weet ik niet, maar voor de psyche van de jongens in ieder geval wel
Iets heel anders: Jonathan is weer terug op zijn geboortegewicht
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten