Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 21:30

Omdat ze heel snel oorontsteking heeft, wat aan haar oor niet te zien is, het word niet rood ofzo, heb ik vanmiddag voor de zekerheid ui achter haar oren gedaan. Haar linkeroor is een uur later doorgebroken (weer oorontsteking dus) maar haar rechteroor greep ze steeds naar dus hopelijk breekt 'ie ook door als daar ook een ontsteking zit. Ik ben gister wezen peuterzwemmen en gelijk daarna is ze ziek geworden, nu hoorde ik dat dat door chloorwater kan komen, dat schijnt wel bij meer mensen verkoudheid/oorontsteking/holte-verstoppingen in de hand te werken..... Misschien is het toevallig, we zullen het de volgende keer als we weer eens gaan zwemmen weten.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 mar 2011 22:03

ach wat sneu schipje, beterschap met dr.. hopelijk slaapt ze vannacht lekker.

over zwemmen gesproken... wij hadden het al een tijdje niet gedaan en nu vorige week weer.dochterlief moest even wennen en de kat uit de boom kijken maar daarna vond ze het peuterbad helemaal geweldig, vooral het glijbaantje. daarna gingen we nog even in het wat diepere, ik heb zo'n zwemband met 'zitje' zeg maar. nou, het was één drama.. ze klampte zich helemaal aan me vast en brulde net zo lang tot we er weer uitgingen.
en als we nu vragen of ze nog een keer meegaat naar het zwembad, schudt ze stellig haar hoofd en zegt ze 'nee hè?' :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2011 22:20

hoe zit het dan met koortsstuipen, die ontstaan toch door een snelle oplopend ekoorts? en toch niet door de hoogte? marijn heeft hier een aantal ker boven de 40 gehad, 40.3 is het hoogste. Maar is dan de kans op een stuip groot?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2011 22:35

paprikameisje2 schreef:hoe zit het dan met koortsstuipen, die ontstaan toch door een snelle oplopend ekoorts? en toch niet door de hoogte? marijn heeft hier een aantal ker boven de 40 gehad, 40.3 is het hoogste. Maar is dan de kans op een stuip groot?

Je hebt gelijk maar bij M is het enorm onvoorspelbaar. Hij kan dus om 16.00 38 hebben en om 16.03 liggen te stuipen. Dus zodra hij wat warmer wordt sta ik op alert!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2011 10:35

ik meet de temperatuur nooit op :oops: Ik voel aan ze of ze erg warm zijn en als ze zich echt ziek voelen krijgen ze een pcm kauwtablet. Vind zetpillen zielig, ze verzetten zich er onwijs tegen 8-[ tempen overigens ook. Ben wat zieke kinderen betreft een vreemde mama hoor....
Ga in elk geval nog een oorthermometer kopen, maar echt super betrouwbaar zijn ze volgens mij niet. rectaal is het beste maar ik zie het nut er niet van in om te weten hoe hoog de koorts is bij een verkoudheid, griepje etc. Als je kind koortsstuipen krijgt is het natuurlijk wel nodig, maar gelukkig hebben we dat nog nooit meegemaakt, lijkt me echt eng!

maar helpt zo'n ui achter het oor nu echt? Wat doet dat dan? Hier grijpt er ook telkens een naar dr oor en zegt: pijn in oortje.... Weet niet of ze zo'n stuk ui laat zitten met pleister, maar kan het in elk geval proberen :wink:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 18 mar 2011 11:01

lammetje schreef:ik meet de temperatuur nooit op :oops: Ik voel aan ze of ze erg warm zijn en als ze zich echt ziek voelen krijgen ze een pcm kauwtablet. Vind zetpillen zielig, ze verzetten zich er onwijs tegen 8-[ tempen overigens ook. Ben wat zieke kinderen betreft een vreemde mama hoor....
Ga in elk geval nog een oorthermometer kopen, maar echt super betrouwbaar zijn ze volgens mij niet. rectaal is het beste maar ik zie het nut er niet van in om te weten hoe hoog de koorts is bij een verkoudheid, griepje etc. Als je kind koortsstuipen krijgt is het natuurlijk wel nodig, maar gelukkig hebben we dat nog nooit meegemaakt, lijkt me echt eng!

maar helpt zo'n ui achter het oor nu echt? Wat doet dat dan? Hier grijpt er ook telkens een naar dr oor en zegt: pijn in oortje.... Weet niet of ze zo'n stuk ui laat zitten met pleister, maar kan het in elk geval proberen :wink:

Ik zou toch een "gewone" thermometer achter de hand houden... Wij hebben ook een oorthermometer (Braun), maar bij oorontsteking is deze niet betrouwbaar. Wij hebben een normale thermometer met een flexibele kop, dat gaat eigenlijk altijd goed. Als ik naar de huisarts bel, willen ze bij ons altijd weten hoe hoog de koorts is en hoe lang dit aanhoudt.

Zetpilletjes doe ik het topje of in de vaseline of even onder water, dan glijdt hij er makkelijker in.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 18 mar 2011 11:08

By the way, wij slapen al 3 nachten non-stop! Tis echt heerlijk en wat hebben we een vrolijk mannetje teruggekregen na de ingreep! Heerlijk! Morgen gaan we eindelijk schoenen voor hem kopen, want het is er steeds niet van gekomen, maar nu het lekkerder weer wordt mag hij ook buiten gaan lopen!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 mar 2011 11:28

Bumba, heerlijk zeg! Geniet ervan :D

Lammetje, ik meet ook nooit de temp.
ben de thermometer altijd kwijt ook :oops:

Schipje, hopelijk knapt ze snel op :D

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 mar 2011 11:43

lammetje schreef:maar helpt zo'n ui achter het oor nu echt? Wat doet dat dan? Hier grijpt er ook telkens een naar dr oor en zegt: pijn in oortje.... Weet niet of ze zo'n stuk ui laat zitten met pleister, maar kan het in elk geval proberen :wink:

Ik weet nog uit eigen ervaring van vroeger (had regelmatig oorpijn) dat ik vroeg of mijn moeder alsjeblieft ui achter mijn oor wilde doen omdat dat altijd zo goed tegen de pijn hielp. Na een kwartier is de pijn echt minder/weg en na een nacht moet het oortje doorgebroken zijn als het echt ontstoken was. Het is een heel ouderwets middeltje wat ik veel liever gebruik dan al die ab-kuren! Het gaat erom dat het sap van de ui in de huid achter het oortje in kan trekken. Een stuk ui zal dus niet helpen maar wel fijn gehakte ui of geraspte ui in een gaasje met huidplakband achter het oor plakken, en dan zorgen dat het goed de huid achter het oor aanraakt. zo nodig elke dag verversen en onder de douche verwijderen. Nadeel is dat alles stinkt naar ui maar dat neem ik maar voor lief omdat het zo goed helpt.

Ze is trouwens al een eind opgeknapt! We hebben een goede nacht gehad en ze heeft nu alleen nog maar verhoging. Ze is nu alleen op de grens van toch willen spelen maar ook nog heel hangerig zijn. Als ik zeg dat iets niet mag begint ze te huilen alsof haar groot onrecht word aangedaan #-o het word een lange dag dat heb ik al wel gezien =P~

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mar 2011 13:17

Sophie77 schreef:Dat is hoog, Lenny! Dan zou ik het niet breed hebben ...

Hier krijgen ze meestal paracetamol als ze hoger dan 39 graden koorts hebben, tenzij ze zich niet ziek gedragen/voelen.

Ik had het ook niet breed ... Het was ook heel snel gestegen (s'avonds) En we wisten niet goed waar het van was, ze was s'middags een beetje hangerig geworden maar verder niet ziek ofzo. Maar gelukkig hielp de pcm heel snel!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2011 13:27

Ik ben vrij makkelijk in het geven van pcm.

@ schipje, bij mijn oma legden ze vroeger een warm stuk roggebrood op het oor, dan brak ook de ontsteking door. Zelf ben ik daar wat huiverig voor, heb ergens gelezen dat een doorgebroken oor ook gehoorbeshadiging kan opleveren. Ik gebruik meestal otalgan bij oorpijn en een pcm.

@ Bumba fijn dat het goed gaat met je kleine man

Hier met onze dochter naar het cb geweest, weegt nu ( 14 mnd) 10 kg en is 84 cm. Vooral dat laatste is boven de maat. Als ze zo doorgroeit wordt ze 1.82 m. Een lange dame dus :D

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 mar 2011 14:31

Tja zetpillen. De kinderen zijn er niet dol op (gelukkig!), maar ze gaan er zonder veel moeite in. Of het puntje nat maken echt helpt weet ik niet, maar voor de psyche van de jongens in ieder geval wel :)

@Lenny: met 40,8 bel je waarschijnlijk ook de dokter wel, of niet?

Ik weet nog goed dat één van de jongens voor het eerst 40 graden had, dat was spannend... Nu denk je: och, zetpil erin, en hopelijk is het morgen beter.

Iets heel anders: Jonathan is weer terug op zijn geboortegewicht :)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mar 2011 14:49

@ ajl, zo dan is het idd een lange dame! Lieke was met 14 maanden ook 10 kg, maar lengte maar 77 cm. Kort en dik dus ;)

@TK Mooi dat hij weer op zijn geboortegewicht is! We hebben de dokter uiteindelijk niet gebeld, omdat het met een uurtje al zakte na het geven van een pcm. Ze heeft 's nachts tussen ons in geslapen zodat we ze goed in de gaten konden houden (Dan slaap je zelf wel beroerd hoor) en de volgende dag had ze alleen nog maar verhoging. En was er dus een kies doorgebroken :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2011 15:19

TheKeimpe schreef:Tja zetpillen. De kinderen zijn er niet dol op (gelukkig!), maar ze gaan er zonder veel moeite in. Of het puntje nat maken echt helpt weet ik niet, maar voor de psyche van de jongens in ieder geval wel :)

Iets heel anders: Jonathan is weer terug op zijn geboortegewicht :)

Fijn, dat is altijd weer een mijlpaal!

Hier tot vorige week geen enkel probleem met de zetpillen. Ik deed er altijd een dot vaseline op en het ging prima. Na zn operatie weigerde hij de zetpil en ben ik over gegaan op de sinaspril.

Hier gaat het nog steeds prima met de zindelijkheidstraining. Hij is eigenlijk ook 's morgens droog en vannacht riep hij zelfs om 1.00 uur dat hij moest plassen. Ik ben helemaal trots!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2011 15:23

wat ik me even afvraag, bellen jullie echt als je kind 40 graden koorts heeft? Wat zegt de assistente dan?
Ik heb hier ooit een keer gebeld voor zulke hoge koort bij een 1 jarige, had het toen dus wel opgenomen omdat ik ging bellen en het standaard is dat ze dat vragen :wink: (al zeg ik gerust dat ik het niet heb gemeten omdat ze daar echt een strijd van maakt)
maar toen werd er tegen mij gezegd: geef maar een pcm en bij jonge kinderen is zulke hoge koorts heel normaal. Als het maar wel minder wordt met pcm, blijft het zo hoog dan kon ik weer bellen.

Misschien bel ik wel veel te weinig, of zijn mijn kinderen nooit écht ziek, maar eerlijk gezegd vind ik het wel erg snel als je belt als je kind 1 of 2 dagen hoge koorts heeft :oops: Kinderen hebben snel hoge koorts en het is minder gevaarlijk dan bij ouderen.
Maargoed, ik heb bijna nog nooit écht zieke kinderen, kleine griepjes wel, maar nooit langer dan 3 dagen volgens mij, kan het me niet herinneren iig.

Overigens: Als je bekend bent met complicaties tijdens koorts of het lang aanhoudt, niet zakt na pcm etc etc lijkt het me normaal dat je even belt voor overleg.

Altijd fijn als ze weer op geboortegewicht zijn!

AJL: grote meid! Leuk, hier ook bij de oudste. Al is het met rokjes wat lastiger, vooral jurkjes, die vallen meteen zo kort omdat ze slank is kan ik dan ook geen grotere maat kopen.
Fijn dat de zindelijkheidstraining goed gaat, hier nog steeds een 'drama' Eef is bang voor de wc :roll: gister heeft ze er gelukkig wel opgezeten dus zo wennen we er aan. Wil haar voor haar derde verjaardag wel zindelijk hebben eigenlijk, liefst nog voor 1 april :lol:

Terug naar “Archief”