Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 15 mar 2011 21:50

Dames, m'n memobord zit vol :mrgreen: =D> Ik heb er vandaag linten met kleine knijpertjes bij moeten hangen! Wat overweldigend weer, al die kaarten voor Michael en mij, kleine cadeautjes, lieve woorden. Als we aan het eten zijn kijkt M vaak naar de kaarten en dan zegt hij: kijk mama, allemaal kaarten. En ik ben er stil van 8>)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mar 2011 22:10

8>)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 15 mar 2011 22:31

Praat hij met jou nu meer nederlands nu je man van huis is?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 mar 2011 22:45

Hij praat sowieso veel NL. Komt omdat ik nogal een klets ben en manlief een echte Brit :-$

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 mar 2011 10:27

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2011 17:16

Deze mama is zo ontzettend trots op haar kindje! Wat een heerlijk ventje, wat een lieverd, wat een rijkdom! Hij ging net samen met papa mijn auto wegbrengen voor de keuring, en hij huppelde zo aan papa's hand door de straat, grote glimlach op zijn gezicht, oogjes stralend van het avontuur, aan papa's hand... :8>

Vanmiddag zat ik foto's te kijken die ik ooit van iemand kreeg die twee maanden voordat wij hem adopteerden in zijn tehuis was. Dat zijn dus de 'jongste' foto's die we van hem hebben. Dan zie ik dat kleine mannetje met toen al die karakteristieke dingen die hij nu nog heeft. Hij is zo lekker zichzelf. Als iets hem niet zint, dan gaat die enorme bovenlip tegen zijn neus (en donkere mensen hebben grote bovenlippen :wink: ), als hij ergens ingespannen naar kijkt, dan gaan die wenkbrauwen iets omhoog en krijgt zijn mondje die geconcentreerde trekjes, als hij op zijn gemakje ergens zit, dan gaan zijn onderbeentjes over elkaar. Altijd linkerbeen over zijn rechter. Maar het mooiste van alles... het mooiste van alles is iets dat hij in het tehuis niet had en nu wel. Die twinkeling. Die prachtige levenslustige twinkeling. Wauw!

Als hij zo thuis komt, dat ga ik hem even serieus platknuffelen!

:yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 17:49

Hier is dochterlief behoorlijk ziekjes. 39.6 koorts en ze ligt met een dekentje op de bank en blijft gewoon liggen! Weet niet wat ik meemaak! Met rode wangen, wateroogjes en een zacht stemmetje........oh, wat vind ik haar zielig en lief dat ze nog zo lief praat! Ik heb echt te doen met alle moeders die een heel ziek kindje hebben, dat moet echt aan je hart gaan!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 mar 2011 19:06

Hoe oud is ze? Heb je paracetamol in huis? Zetpillen werken hier altijd erg goed, gelukkig.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2011 19:16

galateia:Wat heb je dat mooi verwoord! wow!!

schipje: beterschap, al is zo liggend opde bank met zo schattig stemmetje nog wel te doen.. al is ziek zijn nooit leuk>

TK: hier doe ik alleen een zetpil als ik duidelijk zie dat ze absoluun niet zonder kunnen. Maar zodra ze wat aanrommelen en jengelen, krijgen ze geen zetpil, omdat het virus eerder over is als je de koorts zijn gang laat gaan, omdat die de virussen dood.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 mar 2011 19:23

paprikameisje2 schreef:galateia:Wat heb je dat mooi verwoord! wow!!

schipje: beterschap, al is zo liggend opde bank met zo schattig stemmetje nog wel te doen.. al is ziek zijn nooit leuk>

TK: hier doe ik alleen een zetpil als ik duidelijk zie dat ze absoluun niet zonder kunnen. Maar zodra ze wat aanrommelen en jengelen, krijgen ze geen zetpil, omdat het virus eerder over is als je de koorts zijn gang laat gaan, omdat die de virussen dood.

Bij 39,6 ga ik mijn kind niet laten lijden...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2011 20:00

TheKeimpe schreef:
paprikameisje2 schreef:galateia:Wat heb je dat mooi verwoord! wow!!

Bij 39,6 ga ik mijn kind niet laten lijden...

Hier heeft de ha gezegd, wegens Michaels koortsstuipen, dat hij liever heeft dat hij langer ziek is dan dat hij een koortsstuip krijgt. Dus M krijgt ze redelijk snel.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 mar 2011 20:21

Idd Lieke had afgelopen zaterdag ook 40.8 en begon een soort stuiptrekkingen te krijgen. Nou dan krijgt ze van mij gauw een paracetamolzetpilletje hoor! De koorts was daarna gelukkig al snel weer een stukje lager.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2011 20:33

Als een kind echt heel erg ziek is van de koorts, dan zou ik een zetpil geven, maar anders niet nee. Koorts is juist een goed 'middel' van het lichaam om verkeerde indringers weg te jagen, dus een beetje koorts kan weinig kwaad. Tot ze idd koortsstuipen krijgen, maar dat gebeurt ook niet bij elk kind. Jurian heeft wel eens wat koorts, al is dat nooit hoger dan 39.5 geweest, maar daar hebben we heel zelden een zetpil voor gegeven. Maar boven de 40 wordt het wat anders natuurlijk, of als een kindje er doodziek van is. Ik heb het sowieso niet zo op paracetamol, voor mezelf wacht ik ook zo lang mogelijk, omdat ik niet denk dat het echt goed voor je is, dat spul.

We hebben hier vanavond het stoeltje geintroduceerd bij Jurian, nadat hij op de gang moest staan, en continu wegliep. (naar boven, naar buiten, naar de kamer). Ik heb hem 15 keer teruggezet, en toen trok mijn rug het niet meer en heb ik hem in de kinderstoel geparkeerd. Na de 2 minuten kinderstoel ging hij weer naar zijn gewone stoeltje en vroeg: stoel weer terug? En heeft keurig zijn stoeltje weer op de goede plek gezet. Volgens mij heeft hij nu wel door dat als het stoeltje op de ongebruikelijke plek staat het als strafstoeltje dient ;) Hopelijk helpt het een beetje, want er zit flink wat pit in onze zoon ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 mar 2011 20:34

Dat is hoog, Lenny! Dan zou ik het niet breed hebben ...

Hier krijgen ze meestal paracetamol als ze hoger dan 39 graden koorts hebben, tenzij ze zich niet ziek gedragen/voelen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 21:23

TheKeimpe schreef:Hoe oud is ze? Heb je paracetamol in huis? Zetpillen werken hier altijd erg goed, gelukkig.

Ze is 21 mnd. Wij hebben idd pcm in huis. Dat krijgt ze hier 's avonds als wij gaan slapen om een goede nacht te maken. Overdag geef ik het niet (tenzij ik merk dat ze erg pijn heeft) omdat de koorts idd goed is voor de ziekmakers en overdag kan ik opletten, 's nachts vind ik het wat anders omdat ik haar dan niet goed in de gaten kan houden. Nu ligt ze lekker samen met papa op de bank te slapen. :wink: Ze was echt ziek net, bezweet en snelle ademhaling. Daarnet een pcm gegeven zodat ze straks lekker kan slapen.

Terug naar “Archief”