beste Berjan,
helaas moet je me op mijn woord gelovendat ik ik buddhistische leerboeken lees, met monniken en gewone buddhisten praat etc.
natuurlijk ken ik de geschiedenis van Buddha. maar het huidige theravada (orthodoxe) buddhisme verschilt nogal van buddha's levens verhaal. om van het mahayana maar te zwijgen. (hoewel mijn kennis daarvan meer fragmentarisch en theoretisch is.)
vreemd dat je niet meer wilt discusieren terwijl ik keurig je vragen beantwoord heb
wel niet vanuit het OT maar toch wel vanuit God's openbaring.
Als je het vreemd vindt dat ik niet meer met je discussie treed, moet je je eigen antwoorden eens nalezen. Het "Goh wat is mijn religie goed, en de rest beaamt dat maar ze kunnen niet beter" druipt ervan af. Vooral als je dan van Boeddhisten zegt dat ze egocentrisch zijn, en dat ze bekennen onder het kwade te staan. Lachertje van de week, wat mij betreft. Het enige probleem is dat je het nog echt meent ook, en denkt een "normaal" antwoord te geven. Een beetje Hans Kraay JR bij Voetbal International (op tv) zeg maar..
Echt waar Jan, je laat iedere keer maar weer zien dat je niks van Boeddhisme gelezen hebt (of niet begrepen, dat is nog erger). Geef het maar gewoon toe, dan is het wat mij betreft zand erover. Maar mensen die volhardend zijn in hun leugen, daar heb ik een hekel aan. Die mag ik niet, laat ik het zo stellen.
En ik ben niet eens een Boeddhist, als je dat soms denkt na mijn "opkomen voor het boeddhisme".