Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 16 mar 2011 14:36

Hier hangen de dekbedden vandaag lekker buiten, wat een fantastisch weer :D Ik krijg daar echt schoonmaakkriebels van. De bijkeuken is weer ongelooflijk netjes en schoon, de woonkamer ben ik aan begonnen, maar vordert niet zo ;) Zo maar even afmaken, en dan buiten opruimen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 16 mar 2011 15:08

Heb juist helemaal geen zin in huishouden met dit weer :wink: Lekker de tuin in!!
Maar idd, wel lekker om de was buiten te hangen!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mar 2011 15:14

Ik doe van de week niks als de allerbelangrijkste dingen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mar 2011 15:33

Jullie met je mooie weer ](*,) Het lijkt hier wel herfst! Zit al 2 dagen binnen...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 mar 2011 21:55

:frown:
MIEREN!
verschrikkelijk, ze waren weg, maar het is mooi weer geweest en nu zijn ze weer terug in mijn keuken!
Wie heeft een gouden tip????
Lokdoosjes, tsja, ik kan gewoon de stroom waar ze binnenkomen niet vinden ( ze komen gewoon van alle kanten heb ik het gevoel ... )
Weet iemand wat anders???

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2011 22:12

meribel schreef::frown:
MIEREN!
verschrikkelijk, ze waren weg, maar het is mooi weer geweest en nu zijn ze weer terug in mijn keuken!
Lokdoosjes, tsja, ik kan gewoon de stroom waar ze binnenkomen niet vinden ( ze komen gewoon van alle kanten heb ik het gevoel ... )

Ik legde altijd koperen stuivers neer, maar die euromuntjes zijn volgens mij niet van koper :(

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mar 2011 08:59

helpt dat dan echt? want ik heb wel een pot stuivers ergens,
maar ik zou ook niet precies weten waar ik ze dan moet leggen zonder dat de kleinste ze gaat pakken

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 10:06

schelpje3 schreef:
meribel schreef::frown:
MIEREN!

Ik legde altijd koperen stuivers neer, maar die euromuntjes zijn volgens mij niet van koper :(

Als je de stroom niet kan vinden waar ze binnen komen is niet zo erg.
Ze die doosjes neer waar jij ze ziet lopen. Ze gaan het doosje in, en nemen dat het spul mee naar hun nest. Na verloop van tijd zijn ze weg. Gewoon proberen.
Wat voor werking hebben die stuivers eigenlijk? HEbben ze een hekel aan de geur of zo?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mar 2011 10:39

ja het vervelende is ze zitten vooral IN mijn afwasmachine, die ik overigens verder schoon houd en ook alles afspoel voordat ik wat er in zet...
ook vind ik die mierenlokdoosjes vervelend dat ze zo giftig zijn ook voor kindertjes die rondkruipen...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 10:59

meribel schreef:ja het vervelende is ze zitten vooral IN mijn afwasmachine, die ik overigens verder schoon houd en ook alles afspoel voordat ik wat er in zet...
ook vind ik die mierenlokdoosjes vervelend dat ze zo giftig zijn ook voor kindertjes die rondkruipen...

Dan zet je die doosjes 's nachts neer. Desnoods ook één in je afwasmachine. 's morgens er weer weghalen. Hang desnoods een papier op je keukenkastjes ' lokdoosjes weghalen' kun je het ook niet vergeten.
Ik heb ze toen ook 's nachts op het aanrecht gezet. 's morgens even een schone vaatdoek erover.
HEt is maar een tip.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 17 mar 2011 11:24

Bumba schreef:Strijken vind ik op zich niet zo erg, maar mijn mannetje trekt elke dag een schoon overhemd aan, dus ik heb sowieso best wat strijkwerk. Alles wat ik aan strijk besparen kan, grijp ik dus met beide handen aan. Ik vind het er wel veel netter uitzien als alles gestreken is, maar ja.....net wat ppm zegt, dan moet een week voortaan meer dagen bevatten.

Mijn man heeft een aantal strijkvrije overhemden. Het is een genot!
Uit de wasmachine hang ik ze op een hanger, en ze drogen echt superglad op! De kraag ook, echt ongelofelijk vind ik het!
Dar heb ik wel wat meer geld voor over :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 11:36

Bumba schreef:Strijken vind ik op zich niet zo erg, maar mijn mannetje trekt elke dag een schoon overhemd aan, dus ik heb sowieso best wat strijkwerk. Alles wat ik aan strijk besparen kan, grijp ik dus met beide handen aan. Ik vind het er wel veel netter uitzien als alles gestreken is, maar ja.....net wat ppm zegt, dan moet een week voortaan meer dagen bevatten.

Zou je dan wel klaarkomen met je werk? :lol:
Je plant dan ook meer, dus ik denk dat het niets uitmaakt.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 mar 2011 11:50

pannenkoek schreef:

Zou je dan wel klaarkomen met je werk? :lol:
Je plant dan ook meer, dus ik denk dat het niets uitmaakt.

Als ik dan de extra dag houd voor het strijken, kan ik voor de rest alles nog blijven doen :wink: Maar ja, manlief heeft dan ook weer een extra overhemd aan..... :lol:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 mar 2011 12:04

hebben jullie dat ook wel eens, zo'n dag dat er werkelijk niets uit je vingers komt?
bah, dat heb ik nu, en ik schiet maar niet op en eigenlijk wil ik dat ook niet :oops:
Afbeelding

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 17 mar 2011 12:12

jeepeecee schreef:hebben jullie dat ook wel eens, zo'n dag dat er werkelijk niets uit je vingers komt?
bah, dat heb ik nu, en ik schiet maar niet op en eigenlijk wil ik dat ook niet :oops:

Heel herkenbaar :? Dan heb je aan het einde van de dag zo'n ontevreden gevoel he?

Terug naar “Archief”