Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2011 11:59

hier gelukkig geen last van.... we vinden het allebei wel goed. En aangezien we ons eigen dekbed hebben maken we het allebei zelf op. :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 mar 2011 12:07

LauraC schreef:@liefie: ik vind niets lekkerders dan gestreken dekbedden en kussenslopen (al is het alleen maar voor het gezicht).

Even serieus... als je zo met een dekbed omgaat, hoe ga je dan om met de rest van je huishouden? Dat kost dan toch gruwelijk veel tijd??

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 14:16

Acire schreef:
LauraC schreef:@liefie: ik vind niets lekkerders dan gestreken dekbedden en kussenslopen (al is het alleen maar voor het gezicht).

Even serieus... als je zo met een dekbed omgaat, hoe ga je dan om met de rest van je huishouden? Dat kost dan toch gruwelijk veel tijd??

Yup....maar ik doe het graag ;)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 14:37

Ik strijk ook alle dekbedhoezen, slopen etc., hoor! Zelfs hoeslakens die de kast ingaan worden gestreken. Als ze gelijk weer het bed op gaan, strijk ik ze niet. En nee, ik ben geen slaaf van m'n huishouden, 'k ben gewoon in weer andere dingen wat makkelijker ...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 mar 2011 15:22

ik geloof dat ik dit forum maar over moet slaan voortaan. Ik krijg spontaan een schuldgevoel.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2011 15:43

Bumba schreef:ik geloof dat ik dit forum maar over moet slaan voortaan. Ik krijg spontaan een schuldgevoel.

Hou je wel meteen tijd over :wink: :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2011 15:47

pannenkoek schreef:
LauraC schreef:@ppm: ik kan dat aanrecht wel gebruiken hoor! Moest alleen 3 avonden lang na het afwassen het hele aanrecht leeghalen, inwrijven met olie, uurtje in laten trekken en alles er weer op ;)
@liefie: ik vind niets lekkerders dan gestreken dekbedden en kussenslopen (al is het alleen maar voor het gezicht). Ik zei eens tegen mijn man dat ik het heerlijk vindt om met net geschoren benen in een fris gestreken bed te stappen. Hij verklaarde me voor gek :mrgreen: MAAR nou las ik een week ofzo terug in een tijdschrift dat een van de favoriete dingen van de geinterviewde precies hetzelfde was :lol: =D> Uitgeknipt en naar Afghanistan gestuurd natuurlijk!

Ha ha ha, prachtig.

Hier ook de bedden eens per 14 dgn. Zit niet vast aan een vaste dag.
Vind het een hele klus.

Ik vind het wel meevallen. Overtrek binnenstebuiten, je handen in de punten steken, de punten van het bovenste gedeelte van je dekbed beetpakken, omhooghouden en hopla, het hele zaakje stort naar beneden. In 1 x keer, even schudden, desnoods 2 knijpers op de punten bovenaan zetten. Zo gebeurd. En ik heb ook een breed 4 seizoenen dekbed, dus nu dubbel zwaar.
Overtrek strijk ik niet, dat is geen doen en ook niet nodig, de slopen wel. Ik verschoon wekelijks. Meestal op vrijdag, anders zaterdag. En ik maak het pas savonds op.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2011 15:52

Hier ook elke week alledrie de bedden, maar wij hebben gelukkig 2 eenpersoonsdekbedden, dat is best snel klaar.
En ik strijk ze ook nog eens, op 1 set na, omdat die zo druk is met stipjes, dat je echt geen verschil ziet. Maar de rest strijk ik ook altijd, de kussenslopen en dekbedovertrekken. En we hebben ook nog eens een sprei en een hele berg kussens eroverheen, dus je ziet er niks van. Maar ik vind het netjes in de kast liggen :oops: Nu heb ik geen droger, maar hoe ik het ook ophang, het blijft toch een beetje kreuken. Maargoed, ik besteed zoals wel duidelijk is liever wat extra tijd aan extra strijken dan aan stofjes afnemen van de plinten :D Strijken blijf ik gewoon netter vinden.
Liggen jullie kindjes stil in bed dan, dat jullie iets onder het hoofdje leggen?
Volgens mij was Jurian een paar maanden dat ik hem altijd in de raarste houdingen aantrof, een doekje onder zijn hoofd had totaal geen zin. Nu nog ligt hij zelden onder zijn dekbed, al stop ik hem 's avonds wel altijd weer in. Zijn pyjama gaat 2 keer per week de was in, als hij die aanheeft tenminste. Tegenwoordig wil hij 'nie pienama, alleen zak' tja, ook best. Dan gaat zijn slaapzak gewoon een keer extra de was in. En toch hou ik het bij 4 wassen per week, of ik stop mijn machine te vol, of we zijn verder gewoon zuinig met kleding wassen ofzo :D (al zit bij mij met alle dekbedovertrekken en hoeslakens de machine nog niet vol, dus kan er nog best wat mij, dat scheelt wel weer)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 mar 2011 16:16

Ik doe ook elke week alle bedden verschonen enzo, maar strijken van het beddengoed [-X ?

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor *Annette* » 14 mar 2011 16:27

Hier worden de bedden gemiddeld 1x in de 2 weken verschoond, zomers vaak wel elke week. Kussenslopenen worden iig elke week gewassen.
Wat gelijk op bed gaat word niet gestreken, vaak gaat het naar buiten om te drogen, maar als het in de kast gaat dan wordt het wel gestreken.

Ik vind het altijd maar een rot klusje om een dekbed in de hoes te krijgen, nouja erin krijgen is niet zo moeilijk maar vooral nu in de winter met
dubbel dekbed dan is het zo zwaar, dat het me veel moeite kost vindt het lichamelijk maar een zwaar klusje. Magoed m'n moeder doet het nu
dan ook 9 van de 10 keer weer voor mij :oops:, voordeel van nog lekker thuis wonen ;).
Wat de toekomst brengen moge........

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 mar 2011 16:50

Hier ook 1x per 2 weken de bedden. Wij doen het gewoon gezellig samen :)
Vind een dekbed van 220x240 in m'n uppie gewoon niet te doen...

@evelien @missf dat jullie 2 1 persoonsdekbedden fijn vinden... brr... haha, gelukkig 'smaken verschillen' maar ik word echt niet vrolijk als we niet één dekbed hebben! :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2011 17:05

Haha, ik zou niet moeten denken aan 2 dekbed. Ik rol me nu altijd in mijn dekbed, mijn man ook. Dat gaat met 1 zo'n grote niet.
Heeft iemand van jullie trouwens jaloezieen? Wij hebben ze voor bijna alle ramen, en de brede van beneden maak ik echt stuk voor stuk schoon, met een natte doek. Eens in de zoveel weken. Maar die van boven zijn gewoon smalle, goedkopere. Maar die ga ik echt niet allemaal stuk voor stuk schoonmaken, dat is me toch teveel werk. Maar hoe dan? Als ik ze dichtdoe en dan met een doek eroverheen, dan blijf je een randje stof zien, en dat vind ik zo lelijk, als de zon naar binnen schijnt. Iemand nog DE tip? (behalve ze van het kozijn halen en onder de douche zetten, dat deed mijn moeder altijd in ons oude huis, maar ook dat vind ik best een klus)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 14 mar 2011 17:20

Wij hadden vorig jaar in ons vakantiehuisje 2 eenpersoonsdekbedden. Wát een drama vond ik dat. Kun je niet eens lekker tegen elkaar aan liggen.
Als je dan een keer omdraaid zit er gelijk weer ruimte tussen de twee dekbedden.
Geef mij maar ons heerlijke lits-Jumeaux dekbed. Daar rol ik me ook aan één kant in, en verder is er nog ruimte genoeg over.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 mar 2011 18:41

schelpje3 schreef:
pannenkoek schreef:
LauraC schreef:@ppm: ik kan dat aanrecht wel gebruiken hoor! Moest alleen 3 avonden lang na het afwassen het hele aanrecht leeghalen, inwrijven met olie, uurtje in laten trekken en alles er weer op ;)
@liefie: ik vind niets lekkerders dan gestreken dekbedden en kussenslopen (al is het alleen maar voor het gezicht). Ik zei eens tegen mijn man dat ik het heerlijk vindt om met net geschoren benen in een fris gestreken bed te stappen. Hij verklaarde me voor gek :mrgreen: MAAR nou las ik een week ofzo terug in een tijdschrift dat een van de favoriete dingen van de geinterviewde precies hetzelfde was :lol: =D> Uitgeknipt en naar Afghanistan gestuurd natuurlijk!

Ha ha ha, prachtig.

Hier ook de bedden eens per 14 dgn. Zit niet vast aan een vaste dag.
Vind het een hele klus.

Ik vind het wel meevallen. Overtrek binnenstebuiten, je handen in de punten steken, de punten van het bovenste gedeelte van je dekbed beetpakken, omhooghouden en hopla, het hele zaakje stort naar beneden. In 1 x keer, even schudden, desnoods 2 knijpers op de punten bovenaan zetten. Zo gebeurd. En ik heb ook een breed 4 seizoenen dekbed, dus nu dubbel zwaar.
Overtrek strijk ik niet, dat is geen doen en ook niet nodig, de slopen wel. Ik verschoon wekelijks. Meestal op vrijdag, anders zaterdag. En ik maak het pas savonds op.

Ik schreef dat 3 vd 4 bedden hoogslapers zijn ivm gebrek aan ruimte. Het dekbed erin doen valt wel mee, maar eerst klim je omhoog om het eraf te halen, en later nog eens om het op te maken. Daarom vraag ik de kinders meestal ff te helpen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 mar 2011 18:44

LauraC schreef:
Acire schreef:

Yup....maar ik doe het graag ;)

Is het een soort hobby dan?
(Ik doe een poging om het te begrijpen)

Terug naar “Archief”