Groot geluid der watergolven!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Groot geluid der watergolven!

Berichtdoor schelpje3 » 12 mar 2011 17:32

Als God naar recht zou doen, zou hij ons zo weg kunnen vagen, omdat wij alles verbeurd en verzondigd hebben. Maar hij heeft geduld met ons, hoe lang nog ?
Denk aan de stad Nineve, Jona wilde er niet naar toe.
Denk aan Lot en de vrouw van Lot.
Denk aan Noach, God spaarde alleen hem en zijn gezin. De rest stond er lachend bij, wat een dwaas die Noach. Maar de aarde verdronk met alle leven !
De Heere heeft beloofd dit niet meer te zullen doen, zie de regenboog.
Ik word er altijd ontroerd van als ik die zie.
Maar eens zal God weerkeren en de aarde zal vergaan, net als alle planeten.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 mar 2011 17:43

schelpje3 schreef:Als God naar recht zou doen, zou hij ons zo weg kunnen vagen, omdat wij alles verbeurd en verzondigd hebben. Maar hij heeft geduld met ons, hoe lang nog ?
Denk aan de stad Nineve, Jona wilde er niet naar toe.
Denk aan Lot en de vrouw van Lot.
Denk aan Noach, God spaarde alleen hem en zijn gezin. De rest stond er lachend bij, wat een dwaas die Noach. Maar de aarde verdronk met alle leven !
De Heere heeft beloofd dit niet meer te zullen doen, zie de regenboog.
Ik word er altijd ontroerd van als ik die zie.
Maar eens zal God weerkeren en de aarde zal vergaan, net als alle planeten.

Waar is Goede Vrijdag, waar is Pasen in jouw verhaal?
Christus heeft onze schuld op Zich genomen en nu mogen wij als bevrijde mensen leven.
Geen symbolen van een belofte (zoals de regenboog) maar een daad: Gods oneindige liefde voor de mens!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 mar 2011 17:51

Zijn liefde en geduld is door de hele Bijbel te zien.
Met de zondeval van Adam en Eva begon Hij al aan Zijn verlossingsplan.
En ik blijf er bij dat mensen het niet kunnen helpen in zonde geboren te zijn.

Als ik aan Adam en Eva denk is het mij ook een raadsel waarom ze niet
om vergeving gevraagd hebben, maar elkaar beschuldigen.
Misschien is hier een topic over :?:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 12 mar 2011 19:05

schaapje schreef:Zijn liefde en geduld is door de hele Bijbel te zien.

zo ook zijn rechtvaardigheid en daaraan verbonden zijn toorn en straf over de zonde van het gehele menselijke geslacht.maar dat past je niet dus daar ga je maar aan voorbij?
Schaapje schreef:Met de zondeval van Adam en Eva begon Hij al aan Zijn verlossingsplan.

wat mij opvalt is dat je wel veel schrijft maar erg weinig kennis van Gods woord heb Schaapje. Zijn reddingsplan met de mensheid heeft God al uitgedacht van voor de grondlegging der wereld. eer de wereld was heeft Hij al besloten Zijn eniggeboren Zoon te zenden in de tijd,om al Zijn uitverkorenen te redden van hun ondergang.
Schaapje schreef:En ik blijf er bij dat mensen het niet kunnen helpen in zonde geboren te zijn.

ik hoop dat je daar dan nog achtergebracht wordt voordat je voor Hem verschijnen moet. Ik en jij doen geen zonde.....we ZIJN zonde. In het hart van een mens is geen goed. het is een bron van verderf,zelfs na ontvangen genade komen we niet verder als een klein beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid.
dat ga je alleen zien en beleven als God zelf door waarachtige bekering je dat laat zien. ik heb het al vaker gezegd......dan blijven al die vrome praatjes over Christus weg en gaan we voor God schreeuwen....HEERE,HEERE, wees mij zondaar genadig.
nee, dan is er echt geen plaats voor Jezus aannemen hoor....nee, dan gaan we roepen tot God hoe het nou verder moet. te moeten sterven en niet te kunnen sterven. de ouden spraken over "het dodelijkst tijdsgewricht".
schaapje schreef:Als ik aan Adam en Eva denk is het mij ook een raadsel waarom ze niet
om vergeving gevraagd hebben, maar elkaar beschuldigen.
Misschien is hier een topic over :?:

dat is nou de doodsstaat van de mens ten voeten uit. dat je dat niet onderkend :(
Als God nou die mens niet leidt.......touwen om de hals legt, een haak in de neus.........dan vragen we Hem nooit meer om vergeving.
als het van Adam en Eva vandaan had moeten komen was er nooit meer eentje zalig geworden. dat is nou Gods werk alleen.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 mar 2011 19:34

Vorige week werd in onze kerk gepreekt over de gelijkenis van het zaad en het onkruid. Je weet wel: iemand zaait goed zaad, maar in de nacht is er iemand die onkruid in die akker zaait.
De knechten van die heer vragen of het niet beter is gelijk het onkruid te wieden.
Maar die heer zegt: nee, want dan trek je ook het goede eruit. Die heer geeft beide een kans te groeien. En de mogelijkheid bestaat dat ondanks de parasiet het koren toch rijpt.
Die heer in de gelijkenis greep niet in, integendeel. Hij gaf alles een kans.
In die preek werd duidelijk dat wij niet mogen oordelen of iets kaf of koren is. Dat doet de Heer - nu met een hoofdletter - en daar hebben wij niet in te treden.
Pas als er geoogst wordt - lees: pas als wij voor Christus staan - wordt duidelijk of het kaf of koren was.
Geen uitlegkunde, geen inlegkunde. Geen oordeel. Ik waag het niet van de ander te zeggen dat hij/zij fout zit.

Maar ook dit zal wel een dwaalleer zijn, zoals ik het zie als vloeken dat er mensen zijn die durven zeggen dat de gruwelijke ramp in Japan een straf van God zou zijn of dat Hij er de hand in had.
Ja, God was er, geen mus valt zonder God - oftewel, Hij is erbij, wil de Trooster zijn.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 mar 2011 20:47

schaapje schreef:
Horeb schreef:
schaapje schreef: En ik geloof dat dit een tijd van genade is, kan dan moeilijk geloven in een straffende God.
En TheKeimpe.....eigenlijk zijn dit hele moeilijke dingen, want kunnen wij God doorgronden
Dus ik hou mijn mond maar verder.
Maar voor mij is God een God van liefde, en Hij is rechtvaardig, ik zal niet teleurgesteld
worden als zijn oordeel komt over deze wereld.

Mijn lieve Schaapje,

ik zit de discussie tussen jou en TheKeimpe te lezen. ik moet zeggen dat ik schrik van je Godsbeeld. je beroept je op de bijbel maar wil niet geloven wat de bijbel zegt........hoe kan dat?

hoe kan jij alleen willen spreken over een liefdevolle God en niet over een vertoornd God tegen de zonde?
als je serieus wilt geloven, en zeker wil zijn van je behoud, zal je daar echt niet omheen kunnen. je zal God toch echt God moeten kunnen laten, wat de wereld daar ook van zegt.

het is een tijd van genade, dat klopt, maar ook een tijd van oordeel en straf tegen de zonde. God,brengt als de Almachtige de straf tegen de zonde als oordelen op de aarde..........wat durf jij daar tegen te zeggen?

Op 19,2
Want Zijn oordelen zijn waarachtig en rechtvaardig

Rom 2,5
Maar naar uw hardigheid, en onbekeerlijk hart, vergadert gij uzelven toorn als een schat, in den dag des toorns, en der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods.

het past ons allemaal als Zijn kinderen om ootmoedig te zwijgen. dankbaarheid moet ons hart vervullen dat Hij ons nog niet heeft weggevaagd van voor Zijn Heilig aangezicht. ook dat zijn we waard,omdat we geen haar beter zijn als al die andere die Hij treft met Zijn oordelen.
het enige wat ons onderscheid is het offer wat Hij aannam van Zijn geliefde Zoon,waarin we gered zijn voor de ondergang. dat is enkel genade.

Zoals je hebt kunnen lezen geloof ik dat God ook zal oordelen.
Maar door andere berichten in topics van jou is het mij bekent beste Horeb
dat jij helemaal niet zo zeker bent van jou rechtvaardigheid in zoals je dat noemt een ""borg"
En schreef je zelfs dat God onze zonden altijd zal blijven gedenken.
Dat is wat mij verbaasd en waar ik van schrik. En inderdaad Horeb het past ons om zoals
jij zegt ootmoedig te zwijgen.
Wat ik lees in de Bijbel, is dat God ons zoveel waard vond, dat Hij Zijn enig geboren
Zoon heeft gegeven om ons te redden van het oordeel, en heeft Hij nooit het plan gehad
om ons "weg te vagen" zoals jij schrijft.

Beste Horeb,

Ik wil nog je nog eens laten lezen wat ik hier geschreven heb.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 mar 2011 20:50

Riska schreef:Vorige week werd in onze kerk gepreekt over de gelijkenis van het zaad en het onkruid. Je weet wel: iemand zaait goed zaad, maar in de nacht is er iemand die onkruid in die akker zaait.
De knechten van die heer vragen of het niet beter is gelijk het onkruid te wieden.
Maar die heer zegt: nee, want dan trek je ook het goede eruit. Die heer geeft beide een kans te groeien. En de mogelijkheid bestaat dat ondanks de parasiet het koren toch rijpt.
In die preek werd duidelijk dat wij niet mogen oordelen of iets kaf of koren is. Dat doet de Heer - nu met een hoofdletter - en daar hebben wij niet in te treden.
Pas als er geoogst wordt - lees: pas als wij voor Christus staan - wordt duidelijk of het kaf of koren was.
Geen uitlegkunde, geen inlegkunde. Geen oordeel. Ik waag het niet van de ander te zeggen dat hij/zij fout zit.

Maar ook dit zal wel een dwaalleer zijn, zoals ik het zie als vloeken dat er mensen zijn die durven zeggen dat de gruwelijke ramp in Japan een straf van God zou zijn of dat Hij er de hand in had.
Ja, God was er, geen mus valt zonder God - oftewel, Hij is erbij, wil de Trooster zijn.

Ben het helemaal met je eens, Ik moest ook steeds aan het opgroeiende zaad en onkruid
denken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 mar 2011 21:04

schaapje schreef:
Riska schreef:Vorige week werd in onze kerk gepreekt over de gelijkenis van het zaad en het onkruid. Je weet wel: iemand zaait goed zaad, maar in de nacht is er iemand die onkruid in die akker zaait.

Ben het helemaal met je eens, Ik moest ook steeds aan het opgroeiende zaad en onkruid
denken.

Het is alleen jammer als je dat niet eens op jezelf toepast.
Het is makkelijk te wijzen naar de boodschapper van het onheil, want daar willen we niks van horen toch ?
Jezus is aan het kruis gestorven voor iedereen dus..... hoeven wij ons geen zorgen meer te maken. Het zaad mag zelfs opgepikt worden door vogels, in dorre grond vallen....

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 mar 2011 21:38

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:

denken.

Het is alleen jammer als je dat niet eens op jezelf toepast.
Het is makkelijk te wijzen naar de boodschapper van het onheil, want daar willen we niks van horen toch ?
Jezus is aan het kruis gestorven voor iedereen dus..... hoeven wij ons geen zorgen meer te maken. Het zaad mag zelfs opgepikt worden door vogels, in dorre grond vallen....

Het maakt mij niet uit hoor als jij en misschien ook Horeb mij zien als het onkruid. :?

Als ik maar in mij hart de zekerheid heb een kind van Hem te zijn.
En daar zal ik nooit aan twijfelen, nooit !

Riska

Berichtdoor Riska » 12 mar 2011 22:12

schaapje schreef:Als ik maar in mij hart de zekerheid heb een kind van Hem te zijn.
En daar zal ik nooit aan twijfelen, nooit !

Amen!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 mar 2011 21:12

wat een verschrikkelijke beelden!!! Laten onze gebeden bij de japanners zijn, en laten we bidden dat er geen meltdown komt zodat dat er niet nog meer ellende komt!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2011 21:30

Op Twitter en Facebook verschenen ook direct teksten van Amerikanen die de ramp met een verwijzing naar Pearl Harbor afwimpelen. Wat zij ons hebben aangedaan was erger, daarom hoef ik niets te geven om die ramp, berichten in die trant.

Schokkend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 13 mar 2011 21:30

Mijn geloof is niet, dat God hier straft voor de zonde. Als dat zo is, dan zou God in mijn ogen een wreed, onrechtvaardig en onbetrouwbaar God zijn. Het verhaal van Jezus slaat dan ook nergens meer op. Wij weten allen, dat bij alle grote rampen en kleine rampen in ons persoonlijk leven, er altijd slachtoffers zijn, die gelovig waren en geredden die ongelovig waren. En omgekeerd evenzo. Natuurrampen gebeuren, evenals kleine rampen als ongeneeslijke ziekten, auto-ongelukken, een kind verliezen, enz., enz. En ze treffen gelijkelijk gelovigen en ongelovigen. Kon God het tegenhouden? Wilde Hij het niet tegenhouden? Wij moeten accepteren, dat er vele vragen (voorlopig) onbeantwoord blijven. Rampen waren er ook in de tijd, dat Jezus op aarde was. Enkele keren heeft hij gezegd, dat het niet door de zonde kwam. In Jezus'tijd zijn niet alle blinden ziende geworden, niet alle verlamden opgericht, niet alle gestorvenen opgewekt. Wij kunnen alleen maar bidden om kracht voor de slachtoffers waar ook ter wereld en voor ons zelf, als het in ons leven rampzalig wordt. En bidden om zegen voor hulpverleners. En waar mogelijk zelf iets doen. Al die honderdduizenden Japanners zijn nu door de moderne media ineens op onze weg gekomen en onze naasten geworden. Ook al zijn ze niet gelovig! Dat is mijn geloof. Denkt u anders? Het zij zo.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 mar 2011 21:38

Mortlach schreef:Op Twitter en Facebook verschenen ook direct teksten van Amerikanen die de ramp met een verwijzing naar Pearl Harbor afwimpelen. Wat zij ons hebben aangedaan was erger, daarom hoef ik niets te geven om die ramp, berichten in die trant.

Schokkend.

van de miljoenen amerikanen zijn er wellicht een paar idioten die zo denken...geen aandacht aan schenken, zou ik zo zeggen. De ellende van twitter is dat die berichten meteen wijdverspreid worden..

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mar 2011 10:54

HIER een site met voor en na-foto's.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”