schaapje schreef:Zijn liefde en geduld is door de hele Bijbel te zien.
zo ook zijn rechtvaardigheid en daaraan verbonden zijn toorn en straf over de zonde van het gehele menselijke geslacht.maar dat past je niet dus daar ga je maar aan voorbij?
Schaapje schreef:Met de zondeval van Adam en Eva begon Hij al aan Zijn verlossingsplan.
wat mij opvalt is dat je wel veel schrijft maar erg weinig kennis van Gods woord heb Schaapje. Zijn reddingsplan met de mensheid heeft God al uitgedacht van voor de grondlegging der wereld. eer de wereld was heeft Hij al besloten Zijn eniggeboren Zoon te zenden in de tijd,om al Zijn uitverkorenen te redden van hun ondergang.
Schaapje schreef:En ik blijf er bij dat mensen het niet kunnen helpen in zonde geboren te zijn.
ik hoop dat je daar dan nog achtergebracht wordt voordat je voor Hem verschijnen moet. Ik en jij doen geen zonde.....we
ZIJN zonde. In het hart van een mens is geen goed. het is een bron van verderf,zelfs na ontvangen genade komen we niet verder als een klein beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid.
dat ga je alleen zien en beleven als God zelf door waarachtige bekering je dat laat zien. ik heb het al vaker gezegd......dan blijven al die vrome praatjes over Christus weg en gaan we voor God schreeuwen....HEERE,HEERE, wees mij zondaar genadig.
nee, dan is er echt geen plaats voor Jezus aannemen hoor....nee, dan gaan we roepen tot God hoe het nou verder moet. te moeten sterven en niet te kunnen sterven. de ouden spraken over "het dodelijkst tijdsgewricht".
schaapje schreef:Als ik aan Adam en Eva denk is het mij ook een raadsel waarom ze niet
om vergeving gevraagd hebben, maar elkaar beschuldigen.
Misschien is hier een topic over

dat is nou de doodsstaat van de mens ten voeten uit. dat je dat niet onderkend
Als God nou die mens niet leidt.......touwen om de hals legt, een haak in de neus.........dan vragen we Hem nooit meer om vergeving.
als het van Adam en Eva vandaan had moeten komen was er nooit meer eentje zalig geworden. dat is nou Gods werk alleen.