mohamed schreef:Ingewikkeld? Het lijkt wel hogere wiskunde!
@ Mortlach, een alleraardigst filmpje maar een beetje uitleg kan mogelijk een hoop verhelderen!
Het is een puzzelspel waarbij je uit atomen en moleculen complexere moleculen moet bouwen. De rode en blauwe lijnen zijn de 'Waldo's', in principe niets meer dan programmeerbare grijpertjes. Je moet de routes en acties van de waldo's zelf programmeren. Bijvoorbeeld: atoom oppakken, route uitstippelen, atoom draaien, atoom op de juiste plek neerleggen of een binding aangaan. Het is allemaal vrij krap qua ruimte, want atomen mogen niet botsen. En soms moet je banen kruisen om een bepaalde opdracht, bijvoorbeeld een binding aangaan, meerdere keren in een cyclus te gebruiken. Leuk, leuk, leuk.
Momenteel speel ik Metal Gear Solid 3 maar weer eens, want er is momenteel geen enkel nieuw spel wat mij kan bekoren. Het is wachten op de 3ds al weet ik nog niet zeker of ik 'm al bij de release ga kopen.
Nieuwe spellen? Een collega verwees me vandaag naar een site, gog.com (Good Old Games) waar dus allemaal oude spellen voor weinig (6 of 10 dollar, wat is dat? 4 tot 8 euro?) zijn te downloaden. Vanavond maar een Baldur's Gate kopen. En ook eindelijk dat spel gevonden waarvan ik de naam niet meer wist, een Civilization-kloon genaamd Call to Power.