games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 08 mar 2011 11:37

Ingewikkeld? Het lijkt wel hogere wiskunde! ](*,)

@ Mortlach, een alleraardigst filmpje maar een beetje uitleg kan mogelijk een hoop verhelderen! :wink:

Momenteel speel ik Metal Gear Solid 3 maar weer eens, want er is momenteel geen enkel nieuw spel wat mij kan bekoren. Het is wachten op de 3ds al weet ik nog niet zeker of ik 'm al bij de release ga kopen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2011 18:36

mohamed schreef:Ingewikkeld? Het lijkt wel hogere wiskunde! ](*,)

@ Mortlach, een alleraardigst filmpje maar een beetje uitleg kan mogelijk een hoop verhelderen! :wink:

Het is een puzzelspel waarbij je uit atomen en moleculen complexere moleculen moet bouwen. De rode en blauwe lijnen zijn de 'Waldo's', in principe niets meer dan programmeerbare grijpertjes. Je moet de routes en acties van de waldo's zelf programmeren. Bijvoorbeeld: atoom oppakken, route uitstippelen, atoom draaien, atoom op de juiste plek neerleggen of een binding aangaan. Het is allemaal vrij krap qua ruimte, want atomen mogen niet botsen. En soms moet je banen kruisen om een bepaalde opdracht, bijvoorbeeld een binding aangaan, meerdere keren in een cyclus te gebruiken. Leuk, leuk, leuk.

Momenteel speel ik Metal Gear Solid 3 maar weer eens, want er is momenteel geen enkel nieuw spel wat mij kan bekoren. Het is wachten op de 3ds al weet ik nog niet zeker of ik 'm al bij de release ga kopen.

Nieuwe spellen? Een collega verwees me vandaag naar een site, gog.com (Good Old Games) waar dus allemaal oude spellen voor weinig (6 of 10 dollar, wat is dat? 4 tot 8 euro?) zijn te downloaden. Vanavond maar een Baldur's Gate kopen. En ook eindelijk dat spel gevonden waarvan ik de naam niet meer wist, een Civilization-kloon genaamd Call to Power.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 mar 2011 19:06

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ingewikkeld? Het lijkt wel hogere wiskunde! ](*,)

Het is een puzzelspel waarbij je uit atomen en moleculen complexere moleculen moet bouwen. De rode en blauwe lijnen zijn de 'Waldo's', in principe niets meer dan programmeerbare grijpertjes. Je moet de routes en acties van de waldo's zelf programmeren. Bijvoorbeeld: atoom oppakken, route uitstippelen, atoom draaien, atoom op de juiste plek neerleggen of een binding aangaan. Het is allemaal vrij krap qua ruimte, want atomen mogen niet botsen. En soms moet je banen kruisen om een bepaalde opdracht, bijvoorbeeld een binding aangaan, meerdere keren in een cyclus te gebruiken. Leuk, leuk, leuk.

Veel te moeilijk!
Nieuwe spellen? Een collega verwees me vandaag naar een site, gog.com (Good Old Games) waar dus allemaal oude spellen voor weinig (6 of 10 dollar, wat is dat? 4 tot 8 euro?) zijn te downloaden. Vanavond maar een Baldur's Gate kopen. En ook eindelijk dat spel gevonden waarvan ik de naam niet meer wist, een Civilization-kloon genaamd Call to Power.

Metal Gear Solid 3 subsistance vind je er voor dat geld niet tussen vrees ik, dat is een van de duurste spellen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 00:46

Baldur's Gate... O, de nostalgie!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2011 12:07

Mortlach schreef:Baldur's Gate... O, de nostalgie!

De groene weiden zien er aantrekkelijk uit! :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 12:50

mohamed schreef:

Blijkbaar is de leeftijd dat je minder gaat geven om moderne fratsen en teruggrijpt op klassiekers uit je jeugd: 33

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2011 17:54

Mortlach schreef:
mohamed schreef:

Blijkbaar is de leeftijd dat je minder gaat geven om moderne fratsen en teruggrijpt op klassiekers uit je jeugd: 33

Wat mij opvalt is dat wanneer je eenmaal in het spel gezogen wordt de graphics er weinig tot niet meer toe doen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2011 18:23

nou ja, dat heeft wel zo zijn grenzen hoor. Laatst nog geprobeerd een spel van de PS1 te spelen, (Medievil) maar dat deed toch te veel pijn aan mijn ogen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 mar 2011 20:05

cencuur II :)
Laatst gewijzigd door Spons op 11 mar 2011 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2011 20:08

Spons schreef:Censuur II :)

Ik weet dat er eerder wel problemen waren met die titel...

Maar goed, ja, censuur 2 is helemaal geweldig, maar als je censuur 1 gaat spelen, dan ga je toch wel een hele grote stap terug in de tijd hoor.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2011 11:04

Mortlach schreef:nou ja, dat heeft wel zo zijn grenzen hoor. Laatst nog geprobeerd een spel van de PS1 te spelen, (Medievil) maar dat deed toch te veel pijn aan mijn ogen.

Het moet niet te gortig worden nee, maar het meeste van de N64 vind ik nog steeds erg mooi voor zo'n ouwe bak!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mar 2011 00:00

mohamed schreef:
Mortlach schreef:nou ja, dat heeft wel zo zijn grenzen hoor. Laatst nog geprobeerd een spel van de PS1 te spelen, (Medievil) maar dat deed toch te veel pijn aan mijn ogen.

Het moet niet te gortig worden nee, maar het meeste van de N64 vind ik nog steeds erg mooi voor zo'n ouwe bak!

N64? Welke andere consoles zijn daarmee te vergelijken? Te lui om het op te zoeken nu.

Baldur's Gate wordt een stuk makkelijker met een save game editor. Toch maar eentje opgezocht nadat ik er achterkwam dat ik niet met een bepaald personage kon praten omdat een van mijn scores te laag was...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 mar 2011 12:30

nog mensen die transport tycoon spellen (openttd)?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mar 2011 13:04

johannes1 schreef:nog mensen die transport tycoon spellen (openttd)?

Oei, dat is ook weer zo'n leuk spel uit den ouden doosch. Ik vond Railroad Tycon wel leuker, geen geneuzel met vrachtwagentjes enzo. Maar is Trans. Tycoon nog ergens te vinden?

duh... openttd.org dus. Ik zal er eens naar kijken straks.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 mar 2011 17:30

Mortlach schreef:
mohamed schreef:

N64? Welke andere consoles zijn daarmee te vergelijken? Te lui om het op te zoeken nu.

De N64 kwam op de markt om de Sega Saturn (man o man, wat wil ik die nog graag eens hebben) en de Playstation (de eerste) te beconcurreren.

Terug naar “Archief”