Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor ajl » 10 mar 2011 20:22

Wauw Tuinfluiter, wat een leuk nieuws voor jullie! Ik moest ook gelijk aan jullie denken. wel grappig hoe dat werkt, de echte namen ken je niet via het forum en als je dit nieuws hoort, denk je gewoon "Tuinfluiter " :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2011 20:32

Wat gaaaaf Tuinfluiter.... VAN HARTE. Een hele dikke knuffel.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2011 20:34

JAAA, fijn he meiden :D
We hebben niet veel zin in de STAP cursus, maar het is verplicht, wat geheel begrijpelijk is! maar het is wel de 1e stap naar iets wat we al lang willen, voor een pleegkindje zorgen.

Hahaha, wat lachen AJL dat je aan 'tuinfluiter' moest denken :mrgreen:

Wij dachten eigenlijk eerst dat er vanuit de regering opeens meer geld toegeschoven was voor pleegzorg, begin van de week, want ze belde ook precies op de dag met de vraag of we nog mee wilde doen toen het in het nieuws was.
Maar dat was toch niet, het was omdat er een stel afgezegd had.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2011 21:55

Anne 80 schreef:Super Tuinfluiter! Wat fijn zeg! =D>

Galateia, ik hoop voor je dat je wat meer rust mag krijgen tijdens het wachten. Je gaat er wel erg gespannen mee om :mrgreen:
Als jullie echt een jaar moeten wachten is dit toch niet vol te houden? Geniet lekker van je kleine mannetje nu je hem nog alleen hebt :wink:

Dat interpreteer je dan echt verkeerd. We zijn gewoon nog in die fase van dat we het amper kunnen geloven dat het echt gaat gebeuren. Hadden we de vorige keer ook. We lachen er ook gewoon om, hoor. Het is gewoon raar, want de vorige keer heeft het maar 10 weken geduurd en dat idee... WHAAAAA! Het is toch gewoon leuk om in afwachting te zijn. Ons droppie is ZO WELKOM! :yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mar 2011 22:16

hier ook, toen ik het hoorde... tuinfluiter... huh.... vreemd.

Maar wat een goed nieuws!! dat het niet leuk is.. maar wel voor een super doel! Respect!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 mar 2011 22:22

Wat een goed nieuws, Tuinfluiter! Fijn!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 mar 2011 13:54

Tuinfluiter: Fijn dit nieuws! Wat is een STAP cursus?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2011 16:03

Wat leuk dat jullie allemaal zo meeleven :D

Schipje: Een STAP cursus is een curus van een avondje of 8 en tijdens die avonden worden er allerlei onderwerpen behandeld wat met pleegzorg te maken heeft.
Zoals: Jij en de biologische ouders van het pleegkind, omgaan met kinderen met een 'rugzak'.
Je moet ook een heel levensboek schrijven over jezelf, man en vrouw afzonderlijk van elkaar, ook krijg je een aantal huisbezoeken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 21:00

Vandaag een klein stapje op de weg van 'Michael vertellen dat hij geadopteerd is' gemaakt. We lazen uit de Bijbel over Samuel. Michael noemt zichzelf graag bij zijn volledige naam, waar ook Samuel bij zit. Dus we lazen dat Hannah de Heere bad om een zoon en dat ze een kleine baby Samuel kregen, en wat die naam betekent. Dus ik zei dat papa en mama ook hebben gebeden voor een kindje en dat de Heere Michael aan papa en mama had gegeven als een grote baby....

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 14 mar 2011 21:28

En welke vragen volgden er toen? Het is niks voor Michael om passief ''toe te horen'' :mrgreen:

Wel mooi trouwens dat je er zo met hem over praat. zon10
Deo servire vera libertas

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 21:47

Jedi schreef:En welke vragen volgden er toen? Het is niks voor Michael om passief ''toe te horen'' :mrgreen:

Hahaha, nee hij kwam met een totaal ongerelateerde vraag namelijk of hij een cadeautje zou krijgen als hij nu op de grond zou poepen net als baby Samuel :mrgreen: Ach ja, hij is ook nog jong en ik had niet verwacht dat het echt tot hem door zou dringen...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 14 mar 2011 22:15

LauraC schreef:
Jedi schreef:En welke vragen volgden er toen? Het is niks voor Michael om passief ''toe te horen'' :mrgreen:

Hahaha, nee hij kwam met een totaal ongerelateerde vraag namelijk of hij een cadeautje zou krijgen als hij nu op de grond zou poepen net als baby Samuel :mrgreen: Ach ja, hij is ook nog jong en ik had niet verwacht dat het echt tot hem door zou dringen...

Wel heel goed om hem er van jongs af aan vertrouwd mee te maken. Dat is in NL. bijna het eerste wat je op de VIA-cursus leert.
Ik zag laatst dat je op internet een boekje kunt laten drukken met de naam van je eigen kind er in, dat gaat over een papa en mama die graag een kindje wilden, en een adoptiekindje kregen etc. Erg mooi vind ik, en erg begrijpelijk voor kleine kinderen. Er komt echt in naar voren hoe welkom het kindje is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 22:22

Anne 80 schreef:
LauraC schreef:

Wel heel goed om hem er van jongs af aan vertrouwd mee te maken. Dat is in NL. bijna het eerste wat je op de VIA-cursus leert.
Ik zag laatst dat je op internet een boekje kunt laten drukken met de naam van je eigen kind er in, dat gaat over een papa en mama die graag een kindje wilden, en een adoptiekindje kregen etc. Erg mooi vind ik, en erg begrijpelijk voor kleine kinderen. Er komt echt in naar voren hoe welkom het kindje is.

Heb je die link voor mij, Anne?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2011 08:51

Hier hebben we het regelmatig over zijn geadopteerd zijn. Of beter gezegd over het feit, dat hij uit een ander land komt. We kijken regelmatig de foto's, op zijn eigen verzoek. Er zijn nu allemaal mensen om ons heen zwanger en als hij een foto ziet van papa en mama zonder hem erbij, dan zegt hij, dat hij daar nog in de buik van mama zit. Maar als we dan zeggen, dat hij nooit in mijn buik heeft gezeten, maar ergens anders is geboren, dan is het eigenlijk ook wel weer goed. Dan gaat hij glimmen en zegt hij vol trots, dat wij op hem aan het wachten waren. En dat we zo blij zijn met hem. En dan ineens gaat het gesprek weer over hijskranen. Zo gaat dat met die kleintjes. Wat wij heel zwaar vinden, is voor die kinderen gewoon een feit en dan gaan ze weer over tot de orde van de dag.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 mar 2011 14:17

Tuinfluiter schreef:Wat leuk dat jullie allemaal zo meeleven :D

Schipje: Een STAP cursus is een curus van een avondje of 8 en tijdens die avonden worden er allerlei onderwerpen behandeld wat met pleegzorg te maken heeft.
Zoals: Jij en de biologische ouders van het pleegkind, omgaan met kinderen met een 'rugzak'.
Je moet ook een heel levensboek schrijven over jezelf, man en vrouw afzonderlijk van elkaar, ook krijg je een aantal huisbezoeken.

Het klinkt behoorlijk pittig! Kan het nog zo zijn dat als je 'levensboek' de mensen van de cursus niet bevalt het allemaal alsnog niet doorgaat? Ik vraag het een beetje jip en janneke-achtig want ben er absoluut niet in thuis.

Terug naar “Archief”